היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין מידת ההיענות לשאלות רגישות לבין שיטת הסקירה

עבודה מס' 064779

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מידת ההיענות לשאלות רגישות משתנה בהתאם לשיטת הסקירה?

6,961 מילים ,2001

תקציר העבודה:

בחברה המודרנית והמתועשת נוצר צורך בקבלת מידע אמין ומהימן בתחומים שונים. מוסדות וגופים שונים זקוקים למידע זה לצורך הכרת אוכלוסיית היעד למוצריהם ושירותיהם ולצורך הכרת דעותיהם. ידע זה משמש לתכנון מהלכים עתידיים ולקבלת החלטות אופרטיביות שונות.
למידע המופק בסקרים ערך ומשמעות רבה בחברתנו.
הסקרים מיועדים להציג תמונת מצב של המאפיינים השונים של האוכלוסייה ושל עמדות הציבור לגבי עניינים שונים ולכן תוקפם ומהימנותם של הסקרים חשובה כל כך.
אחת הבעיות המרכזיות בעריכת סקרים היא מידת ההיענות להשתתף כנסקר בסקר ואם יש היענות אז עולה הסוגיה שלמתן מענה לשאלות רגישות שנשאלות בשאלון.
כאשר נחקרים מסרבים להשיב לסקר או לחילופין לענות לשאלות רגישות הם גורמים להטיית המדגם. תופעה זו פוגעת בתוקפו של המדגם.
דרך אחת להתגבר על הסוגיה הזו, שמוצגת במסמך זה, היא שיטת הדגימה המתאימה.

המטרה היישומית של המחקר היא לבדוק את הקשר שבין מידת ההיענות לשאלות רגישות לבין שיטת הסקירה. מידע זה יכול לסייע לחוקרים בעתיד להתגבר על בעיית חוסר היענות לסקרים ומתן מענה לשאלות רגישות בשאלון ובכך לסייע להגברת תוקף מחקרים בעתיד. כמו כן מידע זה יסייע בתכנון נכון יותר של מחקרים בעתיד והתגברות על קשיים בעריכתם.
להלן מוצגת שאלת המחקר:
האם מידת ההיענות לשאלות רגישות משתנה בהתאם לשיטת הסקירה ?
בעקבות שאלת מחקר זו עולה ההשערה הבאה:
קיים קשר בין מידת ההיענות לשאלות רגישות לבין שיטת הסקירה המיושמת.

אוכלוסיית המחקר הנה כלל התושבים הבוגרים של מדינת ישראל (מגיל 18 ומעלה).
המדגם כולל 68 נדגמים אשר מחציתם נדגמו באמצעות סקר דואר ומחציתם נדגמו דרך מילוי עצמי של שאלונים באמצעות דגימה פנים מול פנים. בפועל, 34 נדגמים הינם גברים ו-34 נדגמים הינם נשים.
הדגימה אשר יושמה באמצעות סקר דואר הינה דגימה הסתברותית המבוססת על דגימה אקראית פשוטה. שיטת דגימה זו מאופיינת בכך שהיא רנדומלית בפועל.

תוכן עניינים:
פרק 1- מבוא
פרק 2 - סקירה ספרותית
פרק 3- שיטת המחקר
פרק 4 - הצגת ממצאים
פרק 5 - סיכום, דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה-SPSS

קטע מהעבודה:

גישות הסקרים ושיטות הדגימה הינן תופעות אשר התפתחו במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20, והפכו לכלי מדעי חשוב, בעיקר בתחום המחקר השיווקי. השימוש בסקרים הפך גם לחלק מהתודעה הציבורית כהוויה תרבותית, ורבים משתמשים בה על מנת לפתח אסטרטגיות עסקיות, פוליטיות ואישיות, וכן על מנת להשפיע על תודעה ציבורית במגוון נושאים שונים, כגון פוליטיקה, בריאות, תרבות, אכיפת חוק וכיו"ב (Kronsnick 1999). הן גישות הסקרים והן השיטות לבחירת קבוצות המדגם, עברו שינויים רבים במהלך המאה ה-20, רובם פרי של התפתחויות טכנולוגיות.

תגים:

סקר · שאלון · מידע · דגימה · רגיש · שיטות · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין מידת ההיענות לשאלות רגישות לבין שיטת הסקירה", סמינריון אודות "הקשר שבין מידת ההיענות לשאלות רגישות לבין שיטת הסקירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.