היישום אינו מחובר לאינטרנט

ריגול תעשייתי, מודיעין עסקי - היבטים מוסריים

עבודה מס' 064870

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיבטים המוסריים המאפיינים פעילות ספציפית לצורך גיוס מידע תחרותי על מתחרים.

7,363 מילים ,15 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בהיבטים המוסריים המאפיינים את הריגול התעשייתי והמודיעין העסקי שמהווים סוג פעילות ספציפי לצורך גיוס מידע תחרותי על המתחרים.
הבעיה המחקרית עולה מתוך הניסיון להבחין בין הריגול התעשייתי למודיעין העסקי. אתיקה של הריגול התעשייתי איננה נראית על פניו מוסרית, בעוד המודיעין העסקי מיושם באופן שוטף תוך כדי שמירה על כללי המוסר. בעקבות כך יש צורך לדעת אילו קווי פעולה מיוחסים לכל גישה, דבר שאינו ברור באופן חד-משמעי ועל כן מקשה במובן מסוים על גופים עסקיים אתיים לשמור באופן שוטף על טוהר המידות בעת גיוס מידע עסקי.
שאלת המחקר שמבוססת על בעיה זו הינה: מהם התנאים אשר לאורם ניתן להצדיק מוסרית השגת מידע על מתחרים?
בפועל, ניתן בעבודה זו מידע מרכזי על הריגול התחרותי אודות שיטות ההשמה השונות כגון: מודיעין עסקי וריגול תעשייתי וכמו כן מידע אשר דן במוסריות ובחוקיות של שיטות אלו. המידע הראשוני מבוסס על המתודולוגיות של הריגול התחרותי.

תוכן עניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - המתודולוגיות של הריגול התחרותי
פרק 3 - התוויית המוסריות במודיעין העסקי
פרק 4 - המאפיינים של הריגול התעשייתי
פרק 5 - הדרכים לגיוס מידע ניהולי
פרק 6 - הכלים להשמת מודיעין עסקי וריגול תעשייתי
פרק 7 - המאפיינים הכלכליים של המודיעין העסקי והריגול התעשייתי
פרק 8 - חשיבות המוסריות בריגול התחרותי לצורך השמת הליך קבלת החלטות
פרק 9 - ההיבט החוקי והמוסרי שבמודיעין העסקי
פרק 10 - האתיות שבמודיעין העסקי והריגול התעשייתי
פרק 11 - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי Fitzpatric W. M. (2003), הריגול התחרותי מהווה פעילות אסטרטגית המעוצבת במטרה לעזור לארגונים להעריך מגמות שונות בסביבה העסקית שלהם וכמו כן במטרה לזהות את ההזדמנויות והאיומים שתופשים מקום בעקבות המתחרים בענף. בכדי ליישם פעילות של ריגול תחרותי יש צורך לאתר את המתודולוגיות היצירתיות של גישה זו ולממש אותן.
בפועל, הריגול התחרותי מורכב מ- 2 גישות שונות והן: המודיעין העסקי והריגול התעשייתי.
המודיעין העסקי הנו ההליך להשמת צעדים מעשיים חוקיים ואתיים לצורך גיוס מידע רלוונטי חיוני על המתחרים של הארגון ואלו הריגול התעשייתי מהווה כהליך להשמת צעדים מעשיים שאינם אתיים ולעיתים אף לא חוקיים וזאת גם לצורך גיוס מידע על מתחרי הארגון.
גישות אלו מיושמות בשטח באמצעות המתודולוגיה התצפיתית ומתודולוגית הראיונות שמהוות אמצעי השמתי לצורך גיוס מידע עסקי רלוונטי לארגון.

תגים:

מידע · פעילות · מודעינית · תחרות · עסקית · מתחרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ריגול תעשייתי, מודיעין עסקי - היבטים מוסריים", סמינריון אודות "ריגול תעשייתי, מודיעין עסקי - היבטים מוסריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.