היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודיעין עסקי/ריגול תעשייתי - היבטים מוסריים

עבודה מס' 068262

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבטים הכלכלי, החוקי והמוסרי.

5,958 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מודיעין עסקי הוא אמצעי חשוב למנהלים שבאמצעותו הם מנתחים את הסביבה העסקית של הפירמה ובונים אסטרטגיה עסקית-תחרותית. כיום, הסביבה העסקית משתנה בקצב מהיר מבעבר בנוסף לצמיחת האינטרנט המאפשרת להשיג ברשת כמעט כל מידע שרוצים, לכן גדל הצורך של הפירמה במידע על צעדיה העתידיים של מתחרותיה, ניתן לראות כיום בהרבה פירמות גידול בתקציב לאיסוף מידע מודיעיני באופן משמעותי, פירמות אף מחזיקות מחלקות מודיעין הקולטות ומנתחות את המידע בשביל לזהות שינויים בשוק ולהשיג יתרון תחרותי באותו ענף עסקי. הבעיה הנוצרת היא היכן נמתח הקו והיכן עובר הגבול בין מודיעין עסקי לגיטימי המטפל בצורה אתית באיסוף מידע זמין וגלוי. לבין ריגול תעשייתי הנעשה בשיטות לא מוסריות לאיסוף מידע.

בעבודתי אציג את ההיבט הכלכלי של התופעה ע"י שימוש בביקורת על הנחות היסוד, ההיבט החוקי של התופעה ע"י שימוש במגבלות על הריסון החיצוני והפנימי, וההיבט המוסרי של התופעה ע"י שימוש בעקרונות המוסר. תוך התייחסות לסקירה ספרותית ע"י שימוש במאמרים מבוקרים אקדמאיים בינלאומיים.

תוכן העניינים:
מבוא
בחינת ההיבט הכלכלי
בחינת ההיבט החוקי
בחינת ההיבט המוסרי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עסקים בלא מוסר:
בעולם העסקים אין מקום לדיון מוסרי, אלא רק שיקולים של היצע וביקוש. יש עסקים ויש מוסר, אלו שני עולמות תוכן נפרדים. ערכי מוסר לא רלוונטיים להחלטות עסקיות. עסקים צריך לנהל לא על בסיס שיקולים חברתיים מוסריים אלא על בסיס שיקולים של יעילות ותועלת כלכלית. כאשר חברות מפעילות ריגול תעשייתי הן פועלות ממניעים עסקים בלבד ללא שום התייחסות האם החברה שגנבו ממנה מידע תיפגע, המוסר אינו שיקול כלל, אלה עסקים וכך צריך להתנהג בעסקים. הבעיה שעסקים כן משלבים את המוסר ולא יכולים לנתק אותו. רחיצה מוסרית - מדברים מוסר ועושים עסקים, איש העסקים פועל מעניינים כלכליים אך טוען שהוא מונע מטעמים מוסריים.

תגים:

מוסר · מוסר ועסקים · עסקים כמשחק · השוק כג'ונגל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודיעין עסקי/ריגול תעשייתי - היבטים מוסריים", סמינריון אודות "מודיעין עסקי/ריגול תעשייתי - היבטים מוסריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.