היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנועות הלאומיות והדמוקרטיזציה באוקראינה ובגרוזיה בעידן הפוסט-סובייטי.

עבודה מס' 064848

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קריסת תוכנית "המדינה הסובייטית" וההתמודדות של הרפובליקות שהיוו את האופוזיציות בברית המועצות עם צורת משטר.

9,900 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

האיחוד הסובייטי (הידוע גם כ"ברית המועצות") היה חיבור של מעל ל-100 לאומים תחת 15 רפובליקות גדולות הכפופות לשלטון ריכוזי שמרכזו במוסקבה שברוסיה. תחת השלטון הסובייטי התקבצו מדינות רבות שחיו מאות בשנים תחת שלטונות דיקטטוריים היררכיים, ושליטה אימפריאלית של העותומנים ורוסיה הצארית. הלאומים השונים לא היו בעלי שליטה על האיזורים בהם חיו וגורלם תמיד נשלט ע"י מדינות אימפריאליסטיות חיצוניות.

האיחוד הסובייטי הקים את "המדינה הסובייטית", תחתיה ניסה לרכז את כל הלאומים השונים תחת מצע אחיד שהעמיד ערכים של מדינה מעל ערכים של דת ולאומיות אשר מהווים איום לאיחוד הומוגני שכזה. בשנים שעקבו אחרי מלחמת העולם הראשונה, התפשטה המהפכה הבולשיביקית על מדינות מערב אסיה ומזרח אירופה, כאשר לאומים רבים שהשתחררו ממשטרים דיקטטוריים קודמים (הטורקים או הצאר) מצאו עצמם מוכפפים לשלטון אימפריאליסטי חזק חדש .

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. האיחוד הסובייטי (ברית המועצות) והתנועות הלאומיות
2.1 אוקראינה
2.2 גרוזיה
3. דמוקרטיות באוקראינה וגרוזיה בעידן הפוסט-סובייטי
3.1 אוקראינה בעידן הפוסט-סובייטי
3.2 גרויזה בעידן הפוסט-סובייטי
4. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האיחוד הסובייטי (ברית המועצות) שרד 70 שנה ושליטה על יותר מ-120 לאומים שונים, כשהוא עובר שורה של תקופות קשות, משברים כלכליים, מצור והרס של מלחמות ומשטר הטרור של סטאלין והמלחמה הקרה. אבל אחרי 70 שנה של שלטון סובייטי שבא בעקבות מאות שנים של חוק צארי, היה זה קונפליקט הלאומיות שהיווה את האיום המוחשי ביותר ליציבות הסובייטית: דרישות לאוטונומיה לאומית, ריבונות ולבסוף לעצמאות מלאה עלו בעוצמה והביאו לדיסאינטגרציה של מודל המדינה הסובייטית. הרצון הלאומי הפרטי של הלאומים השונים שדוכא במשך שנות קיומו של האיחוד הסובייטי תחת הדגל של "מדינה סובייטית" אחת מעל לגזע ולאום, ניצח לבסוף את האג'נדה הקומוניסטית-בולשביקית והביא לקריסה כמעט בבת אחת של כל האיחוד הסובייטי, בין השנים 1989-1991.

תגים:

סובייטי · רוסיה · ברית · המועצות · שלטון · משטר · לאומיות · לאומנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנועות הלאומיות והדמוקרטיזציה באוקראינה ובגרוזיה בעידן הפוסט-סובייטי.", סמינריון אודות "התנועות הלאומיות והדמוקרטיזציה באוקראינה ובגרוזיה בעידן הפוסט-סובייטי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.