היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדינמיקה של השסע הלאומי- אי שוויון בחינוך במגזר הערבי (תרגיל)

עבודה מס' 064835

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אי השוויון בחינוך באמצעות שני מקרים שהוצגו בעיתונות.

1,628 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

השסע הלאומי, אשר עוסק ביחסים בין הרוב היהודי לבין המיעוט הערבי בישראל, הוא השסע בו בחרנו כמוקד עבודתנו . שסע זה הינו העמוק והחריף ביותר מבין כל השסעים. יתרה מזאת, כיוון התפתחות היחסים בין שתי הקבוצות בעמדותיהן זו כלפי זו עומד בסימן של התרחקות ואיבה הדדית, במיוחד מאז אירוע אוקטובר 2000.
בחרנו בחינוך הערבי כנושא אקטואלי, המבטא את השסע היהודי -ערבי, הלוא הוא השסע הלאומי. לעניות דעתנו, החינוך הינו בבחינת נושא בעל חשיבות עליונה, מעצם היותו פונקציה עיקרית בקשר הישיר בין השכלה להכנסה. בבואנו להמשיך ולדון בנושא זה, נרצה להציג שני מקרים חופפים אשר יבטאו הלכה ולמעשה את קיום השסע.

קטע מהעבודה:

השסע הלאומי, המתייחס ליחסים בין הרוב היהודי לבין המיעוט הערבי בישראל, הוא השסע בו בחרנו כמוקד עבודתנו . שסע זה הינו העמוק והחריף ביותר מבין כל השסעים. יתרה מזאת, כיוון התפתחות היחסים בין שתי הקבוצות בעמדותיהן זו כלפי זו עומד בסימן של התרחקות ואיבה הדדית, במיוחד מאז אירועי אוקטובר 2000. עוצמת שסע זה ניזונה משלושה בסיסים עיקריים:
1. סתירה בין מרכיבי הזהות של המיעוט הערבי לבין מרכיבי הזהות היהודית והציונית של הרוב היהודי. 2. המשקעים ההיסטוריים הקשים של הקזת דם הדדית, ובמיוחד האסון הלאומי הפלסטיני של אובדן הטריטוריה והצד האישי של אובדן קרקעות שהיו נכסים פרטים. 3.מדיניות האפליה שהופעלה כלפי ערביי ישראל באופן שיטתי מאז הקמת המדינה ועד עצם היום הזה. מדיניות זו תרמה באופן משמעותי לתחושת הניכור שלהם כלפי החברה הישראלית, סמליה ומוסדותיה. (יער, א שביט.ז, 1123:2003).

תגים:

חינוך · לאומי · מגזר · ערבי · שוויון · שסע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדינמיקה של השסע הלאומי- אי שוויון בחינוך במגזר הערבי (תרגיל)", סמינריון אודות "הדינמיקה של השסע הלאומי- אי שוויון בחינוך במגזר הערבי (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.