היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף היין בישראל

עבודה מס' 064650

מחיר: 364.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ענף היין בישראל, תוך בחינת האתגרים והבעיות השיווקיות הניצבות בפניו,תוך כדי התמקדות ביקב כרמל מזרחי שהוא מוביל הדומיננטי ביותר בענף.

12,294 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

צריכת המשקאות האלכוהוליים בישראל עלתה באופן דרסטי בשנים האחרונות. שינויים אלו נבעו בעיקר מתדירות גוברת של הנסיעות לחו"ל שבהן נחשפו הישראלים לקולינרייה בינלאומית ולבועת ההי-טק שאפשרה לרבים להשקיע באורח חיים נהנתני יותר. שוק היין בישראל שנגזר משוק האלכוהול עובר גם שינויים בשנים האחרונות המתבטא בניצנים ראשונים של שינוי במאפייני התנהגות הצרכנים ואימוץ היין לא עוד כמשקה בעל סממן דתי אלא כמשקה של סגנון חיים. פתיחת המשק הישראלי לייבוא יינות מחו"ל והצלחתה המטאורית של יקבי רמת הגולן תרמו רבות להתפתחותו והתעדנותו של החיך המקומי - הבאה לידי ביטוי במונחי צריכה ממוצעת לאדם 7 ליטר בשנה ביחס למצב בשנות ה -90 כ 4 ליטר בלבד .

חברת כרמל הנה השליטה הבלתי מעורערת בשוק היין כיום, בכל הקטגוריות בעבר הגיעה למצב של קיפאון והתפוררות בשל אי-הבנת צרכי השוק המתפתח וכניסתם של מתחרים חזקים איכותיים כמו יקבי ברקן ,רמת הגולן וייבוא. השוק עבר מהפך רציני כאשר כרמל ביצעה רפורמה באסטרטגיה השיווקית שלה, כאשר החליטה לצמוח ע"י רכישת יקבים אזוריים ויקבי בוטיק בכל רחבי הארץ -תוך ניסיון להבין ולהתאים את מוצריה לצורכי הלקוחות המשתנים, תוך שמירה על ממד החדשנות ככלי מבדל.

מעבר מיין זול ליין איכותי הנה מגמה עולמית אשר חדרה גם לישראל ובתסמינה ניתן בקלות להבחין ע"י התפתחותם של יקבי בוטיק ויקבים אזוריים אשר קמו לתת מענה לסגמנטים באוכלוסיה בעלי תרבות יין.


על עף שבחלק מהקטגוריות בשוק החברה מחזיקה מותגים אשר הינם מהמותגים המובילים בקטגוריות השונות, החברה צפויה להתמודדות קשה לשמירת הובלתם לא רק מצד מתחרתה יקבי רמת הגולן אלא גם מצד יקבי ברקן שזוכה כעת לגיבוי פיננסי עשיר ומשתמש בפלטפורמת ההפצה של טמפו שרכשה אותה ומגלה סימני צמיחה בנתחי השוק שלה.


הבעיה המרכזית שזוהתה הינה בעצם הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי או במילים אחרות צריכתו הנמוכה ביחס לצרכנים בעולם המערבי וזאת בשל כשל אסוציוטבי ליצור עבורו מצבי שתייה. בעיית המשנה שאובחנה היא כי על היקב גם להתמודד עם תדמית נחותה ביחס ליקבי רמת הגולן .

החלופה אותה אנו מציעים היא חלופה של שינוי הרגלי צריכת היין בקרב הצרכן הישראלי ע"י יצירת סיטואציות שתיית יין בכל ארוחה ומאורע, שזאת אומרת לגרום לצרכן הישראלי לשתות יין בכל הזדמנות, ולהפוך אותו כמוצר בסיסי בסל התזונה שלו.

כמו כן הוצע כי החברה תפעל לקידום הקשר עם השוק המקצועי שנחשב למוביל דעה ובכך להגדיל את מכירותיה.

בעבודה בוצעו סקירות בנקודות הקצה של המוצר והנתונים שהוצגו נלקטו מראשי הענף ומחברות מחקר חיצוניות כמו b.d.i. ראוי לציין כי מספר לא מבוטל של המלצותינו בעבודה אף זוכה לאימוץ בפועל כיום.

תוכן עניינים :
רקע
מגמות ותנודות בשוק היין
PEST-D
מאפייני הכוחות הפועלים בענף
ניתוח מתחרים
קהל הלקוחות וכושר המיקוח שלהם
הספקים וכוח המיקוח שלהם
הזדמנויות ואיומים בענף
חסמי כניסה ויציאה
גורמי מפתח להצלחה
סיכום אטרקטיביות הענף
ניתוח פנימי כרמל
ניתוח תיק העסקים B.C.G
הבעיות השיווקיות
חליפות אפשריות לפתרון
ניתוח כמותי של החלופות
דיון, מסקנות והמלצות
מקורות
נספחים

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום. מקורות העבודה הם ראיונות ם מנהלי החברות המובילות בענף ואתרי האינטרנט של העיתונים.

קטע מהעבודה:

תעשיית היין שגשגה עוד בימי ארץ ישראל העתיקה. היהודים ייחסו חשיבות רבה ליין ופיתחו ספרות ענפה ומערכת חוקים הקשורות בו. ההוכחה לכך שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" ניתנה בדמותו של אשכול ענבים, שעמו חזרו המרגלים ששלח יהושע שהוא גם חלק מהלוגו של יקבי כרמל מזרחי.
בתקופת בית שני היה ייצור היין בארץ ישראל בשיאו, ויינות הארץ נודעו בטיבם.
עקב חורבן בית שני נפוצו היהודים ותעשיית היין,שהייתה כה משגשת נזנחה.
הצלבנים החיו את גידול הגפנים בארץ הקודש אך הכיבוש הערבי והעות'מני של הארץ-גרם לעקירתם של מטעי גפנים רבים עקב איסור האלכוהול עפ"י הדת.

תגים:

בעייה · כרמל · מזרחי · שיווקית · אלכוהול · שתיה · חריפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף היין בישראל", סמינריון אודות "ענף היין בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.