היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסתגלות סטודנטים עולים חדשים בלימודים אקדמאים

עבודה מס' 064588

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתמודדים הסטודנטים העולים עם לימודים אקדמים בארבעת מישורים: שפה, העולים הבודדים, שרות צבאי וקשיים פיננסים.

3,604 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

קליטת יהודי בריה"מ היא הקליטה הגדולה ביותר בתולדות המדינה לאחר העלייה החמישית. עליה זו מאופיינת ע"י שני גלי עלייה גדולים ביותר, בשנות השבעים ובשנות התשעים. בשנת 1990 מסתמנת פריצת דרך בעליה, שלא הייתה כמותה מאז קום המדינה. מגוון העזרה הוא רחב מאוד אולם למרות זאת לא כל העולים מרוצים בארץ מבחינות שונות. חלקם לא מרוצים מצורת הקליטה וחלקם לא מרוצים מהמשך הטיפול בהם או מהצלחתם בקליטה ובהתערות הפנימית ומקליטתם המקצועית והתעסוקתית.
אולם אין זו העליה השלישית או הרביעית אשר הגיעו עם הון פיננסי. אלו עליות מארצות מצוקה שאפילו אם צברו לעצמם העולים הון בארצות מולדתם הרי הם מנועים להביאו עימם. אי לכך הם צריכים לעבוד קשה למחייתם. לאור סיבה זאת ואחרות, עולים חדשים מתקשים בלימודים.
סיבות אחרות לקושי בלימודים הוא קשיי שפה- העולים לא כולם יודעים עיברית, ובוודאי לא ברמה בה מלמדים באוניברסיטאות, וחלקם אף משרתים בצבא בשנים הראשונות לשהותם בארץ, במקביל ללימודים.
על פי סקירת הספרות מצב כלכלי, קליטת שפה, שירות בצבא, צורך לעבוד, תמיכה משפחתית משפיעים על הצלחה בלימודים ועל ההשקעה-סטודנט אשר צריך לעבוד למחייתו יתקשה יותר להשקיע ולהצליח בלימודים.

השערות המחקר היו:
1. סטודנט עולה אשר שולט טוב יותר בשפה העברית יצליח יותר בלימודים בהשוואה לסטודנט עולה ששליטתו בשפה נמוכה יותר.
2. לסטודנט בודד קיים קושי רב יותר להצליח בלימודים לעומת הסטודנט שיש לו משפחה בארץ.
3. לסטודנט עולה אשר שירת בצה"ל קל יותר להצליח בלימודים בהשוואה לסטודנט עולה שלא שירת בצה"ל.
4. סטודנט אשר מקבל מלגה או מימון משקיע יותר זמן בלימודים לעומת הסטודנט שלא זכאי למלגה או מימון כלשהו.
אוכלוסיית החקר כללה את כלל המכירים והחברים של עורכות המחקר הלומדים או רוצים ללמוד במוסדות אקדמיים. המדגם היה מדגם נוחות- כל מי שהחוקרות פגשו- מילא את השאלון. סך הכל 98 איש.
על פי הניתוחים הסטטיסטים השערות המחקר אוששו.
לסיכום ניתן לומר כי מסקנות אלו נותנות פתח לתקווה שהרי רכישת שפה חדשה היא עניין של זמן. אם נתבונן אחורה לתקופת המעברות בה לא היו אולפנים, בכל זאת העולים למדו עברית ונקלטו בארץ, וכיום כמעט שלא נתן להבחין במבטא אצל הצברים.

אוכלוסיית החקר כללה את כלל המכירים והחברים של עורכות המחקר הלומדים או רוצים ללמוד במוסדות אקדמיים.
המדגם הוא מדגם נוחות- כלשני שהחוקרות פגשו- מילא את השאלון. סך הכל 98 איש
כלי המחקר:
גישת המחקר היא כמותית. כלי המחקר הוא שאלון סגור עם שאלות בדרוג סולם לייקרט.
שיטת הניתוח: סטטיסטיקה תיאורית - יבדקו מדדי מרכז ( ממוצע,) ומדדי פיזור (סטיית תקן, מקדם ההשתנות וטווח) של המשתנים
סטטיסטיקה היסקית - הקשר בין המשתנים ייבדק על פי מקדם המתאם של פירסון בין המדדים. הבדלים בין ממוצעים יבחנו על ידי מבחני T דו זנבי למדגמים בלתי תלויים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
הצגת הנושא
רציונל
סקירת הספרות
קליטת השפה
תמיכה משפחתית
שרות צבאי
קשיים פיננסים
השערות מחקר
פירוק השערות למשתנים והגדרות
שיטה
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר
שיטת הניתוח
סטטיסטיקה תיאורית
סטטיסטיקה היסקית
תוצאות
מאפייני המדגם
תוצאות ההשערות
דיון
מקורות
שאלון

קטע מהעבודה:

בקשר שבין שפה לעבודה ישנם 5 רבדים: שפה לצורך עבודה, שפה תוך כדי עבודה, שפה על העבודה, שפה שהיא במהות העבודה ושפה שהיא תוצאה של העבודה, ולכל אחד מאפיינים שונים עליהם עומד COLEMAN:
1. שפה לצורך עבודה היא השפה שבה משתמשים עובדים בתוך מקום עבודתם על מנת לתקשר בינהם. לדוגמא הבוס עם עובדיו וכד'. הידברות זו היא מקרית ולא תמיד מחויבת המציאות. הוא מביא דוגמאות בהם עובדים זרים תקשרו פחות כתוצאה מאי ידיעת השפה.

תגים:

עולים חדשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסתגלות סטודנטים עולים חדשים בלימודים אקדמאים ", סמינריון אודות "הסתגלות סטודנטים עולים חדשים בלימודים אקדמאים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.