היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההסתגלות התרבותית של מוצבים על ביצוע תפקידם

עבודה מס' 068141

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הסתגלותם התרבותית לארץ המארחת על איכות ביצוע תפקידם של המוצבים.

7,911 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בזירה הכלכלית של ימינו, בה הגלובליזציה מחלחלת לכל תחומי החיים ושוחקת גבולות והבדלים בין מדינות, נושא המוצבים והכנתם לקראת משימותיהם הבינלאומיות מקבל חשיבות עליונה.
ארגונים רבים הבינו כבר מזמן כי על מנת לגדול ולהישאר תחרותיים ומובילים עליהם לחצות גבולות גיאוגרפיים ולהרחיב את פעילויותיהם אל מעבר לים (Schraeder, Sims. 2004)
המוצבות נתפסת על ידי ארגונים רב לאומיים רבים כדרך אטרקטיבית להשגת יעדים כלכליים רבים וחברות רב לאומיות יכולות כעת לשלוח נציגים מטעמם לניהול שלוחותיהן הפזורות ברחבי הגלובוס ובדרך זו להבטיח את קיום האינטרסים של הארגון. (Lee, 2005).

יחד עם תוצריה החיוביים של הגלובליזציה בהרחבת הפעילות העסקית, חדירה לשווקים חדשים והשגת ניסיון ודריסת רגל בזירה העסקית, מהמורות רבות ניצבות בדרך להשגת יעדים נכספים אלה.
כאשר מוצב יוצא אל התרבות החדשה בה הוצב, יחד עם היתרונות הגדולים שבאסטרטגיית איוש זו, הוא מוצא עצמו נאבק ומתמודד יומיום עם הקשיים הרבים הנקרים בדרכו. לא רק עליו להתמודד עם לחצי עבודה ותפקיד חדש, קשיים עימם מתמודד כל עובד באוטוסטראדה הכלכלית של ימינו, אלא גם עם קשת רחבה נוספת הטומנת בחובה קשיים מסוג חדש לגמרי, קשיים עימם טרם נאלץ להתמודד.
בנוסף על ההתמודדות בפן המקצועי עליו להתמודד עם התרחיש החדש בו מוצא עצמו, תרחיש אשר נכפה עליו עקב הבדלי התרבות בלתי נמנעים בין ארץ מוצאו לארץ בה הוצב.
הבדלים תרבותיים, ערכיים, נורמטיביים והתנהגותיים מאיימים להותיר את המוצב מבולבל ונבוך ולפיכך גם פוגמות בשיקול דעתו בעת קבלת החלטות שונות הנוגעות לחיים, לתפקוד ולאינטראקציה בתרבות זרה. כל זאת עשוי להעיב על הסתגלותו ולפגום בתפקודו התקין בארגון. (2004 (Schraeder, Sims.

עקב היתרונות הרבים הגלומים במסעות מוצבות מוצלחים, יחד עם האובדן החריף והעלויות הכבדות הכרוכות בכישלונן, אבחן באמצעות סקירת ספרות נבחרת בנושא, את השאלה האם הדרכה רב תרבותית חיונית לשם ההסתגלות התרבותית של המוצב ותפקודם.
משתני המחקר הם כדלהלן: המשתנה הבלתי תלוי הוא ההדרכה הרב תרבותית ותיבדק השפעתו על המשתנים התלויים הסתגלות ותפקוד (של מוצבים).
לפיכך, תחילה אפנה להגדרת המשתנים ונדבכיהם השונים. תחילה אשפוך אור על אסטרטגיית האיוש הנקראת מוצבים, אתן רקע לתופעה ואדון ביתרונות ובקשיים המלווים אותה. בתוך כך אדון גם בתפקוד ובמדידתו.
לאחר מכן אמשיך בהגדרת הסתגלות תרבותית, שלביה והגורמים המשפיעים עליה ואניח את היסודות לפרק ההדרכה הרב תרבותית אשר ידון בהדרכה, סוגיה והתועלות שבה.
לאחר סיום תשתית העבודה והגדרת המשתנים אפנה לדיון התיאורטי על הקשר שבין המשתנים ואנסה לענות על שאלת המחקר שהצגתי.
לבסוף אסכם את תוצאות המחקר ואדון בהשלכותיו המחקריות.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק 1- מוצבים
מוצבים- נציגי החברה בשלוחה
מוצבים- רקע לתופעה
מוצבים- יתרונות הגלומים בשימוש בהם
מוצבים- התמודדות וקשיים
מוצבים- עליות
מוצבים- מדידת תפקוד

פרק 2- הסתגלות תרבותית
תרבות
תרבות ארגונית
הסתגלות תרבותית
שלבים בתהליך ההסתגלות- תאוריית ה- u-curve
הגורמים המשפיעים על ההסתגלות התרבותית

פרק 3- הדרכה רב תרבותית
הדרכה רב תרבותית- רקע
הדרכה רב תרבותית- הגדרה
הדרכה רב תרבותית- מטרות
הדרכה רב תרבותית- סוגים

פרק 4- דיון תיאורטי
בדיקת הקשר שבין הדרכה רב תרבותית להסתגלות
בדיקת הקשר שבין הדרכה רב תרבותית לתפקוד

דיון
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בלק (אצל: Chandrasekar, Tay, Templer. 2006) הגדיר הסתגלות תרבותית כשילוב של הנוחות הפסיכולוגית ורמת תחושות הבקיאות וההיכרות של הפרט בסביבה תרבותית חדשה.
רמת נוחות זו מאפשרת למוצב להשתלב ולתקשר באפקטיביות עם חברי התרבות המארחת (Selmer, 2005).
ההסתגלות נמדדת על ידי רמת ההטמעה שמשיג המוצב בסביבה החדשה ומהירות ההגעה לתפקוד שוטף תקין- הזמן ליעילות. (Selmer, 2006)
בעת הכניסה לתפקיד, חש המוצב רמות גוברות של תחושת אי ודאות, כשמנסה להתאים את עצמו ולהסתגל לתרבות החדשה.

תגים:

מוצבים · ביצוע תפקידים · הסתגלות תרבותית · אסטרטגיית איוש · כישלון מוצבים · הצלחת מוצבים · ניהול בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההסתגלות התרבותית של מוצבים על ביצוע תפקידם", סמינריון אודות "השפעת ההסתגלות התרבותית של מוצבים על ביצוע תפקידם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.