היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחס הצרפתים כלפי הברברים בזמן בניית המדינה המרוקנית

עבודה מס' 064455

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת יחסי השלטון הזר הצרפתי על מרוקו עם השבטים הברברים והמשמעויות על בינוי המדינה החדשה.

5,454 מילים ,20 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הצרפתים שלטו במרוקו מאז תחילת המאה ה- 20 ועד לעצמאותה בשנות השישים של המאה הקודמת. באותה תקופה היו במרוקו שתי קבוצות אוכלוסיה, לאומנים וברברים. הברברים היו שבטים שקיבלו על עצמם את האיסלאם אולם שמרו גם על מסורות קדומות והתגוררו בעיקר בכפרים. למרות מספרם הקטן במגרב, השפעתם התרבותית והמדינית היתה גדולה .
עבודה זו עוסקת בהשפעת יחסי שלטון זר ומיעוט במזרח התיכון ככל שזה נוגע לבינוי המדינה המרוקנית ע"י המרוקנים, בעזרתם של הצרפתים. שאלת המחקר היא באיזו מידה יחס השלטון הצרפתי למיעוט הברברי גרם לעיצובה של המדינה העתידית, ועזר לה לבנות את עצמה הן באופן אקטיבי בעזרה בפועל לכינון המוסדות, והן באופן סביל בהשארת מורשת שלטונית לברברים.

תוכן עניינים:
מבוא
מטרת העבודה
מהו בינוי מדינה
תקציר תולדות השלטון הצרפתי
יחסי שלטון ומיעוט עד שנות השלושים
המצב הכלכלי והפנימי
הדת
צורת המשק
המוסדות הקיימים
החוק הפנימי
החינוך
מדיניות השלטון הצרפתי כלפי הברברים
הברברים ואופיים לפני כניסת השלטון הצרפתי
שילוב הברברים במוסדות הקיימים
הדהיר הברברי
הפיכת הברברים לנאמני הצרפתים
עזרה בינלאומית נגד הדהיר הברברי
התקרבות הצרפתים לדרישות הברברים
מודרניזציה של החינוך והמנהל
פעילותו של פיאו ברפורמות ניהוליות
פעילות ממשיכיו של פיאו
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדהיר הברברי היה למעשה ניסיון של הצרפתים לקרב אליהם את הברברים, היות והם לא החשיבו את הברברים כמוסלמיים בפועל, וראו בהם משקל נגד ללאומנים. הם סברו כי בחלקם חלק מסוים של האוכלוסיה, יקל עליהם לשלוט על כלל האוכלוסיה. והיות ושאר האוכלוסיה היתה קשה לשליטה, החלק הקל היו הברברים עצמם, אשר חוזקו ע"י הצרפתים בצורות שונות. חיזוקים אלו, כפי שראינו לעיל הובילו בסופו של דבר להגברת החינוך וקירוב בין הברברים ללאומנים, ולא הרחקתם.

תגים:

צרפת · קולוניאליזם · שלטון · מרוקו · עצמאות · ברברים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחס הצרפתים כלפי הברברים בזמן בניית המדינה המרוקנית", סמינריון אודות "יחס הצרפתים כלפי הברברים בזמן בניית המדינה המרוקנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.