היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שביעות רצון בעבודה על התפוקה ונטיית עובדים לעזוב בחברת 'דטהקום'

עבודה מס' 064411

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין המשתנים באמצעות שאלונים.

3,928 מילים ,14 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בשנתיים האחרונות החלה בחברת דטהקום תופעה ארגונית. מספר גדל והולך של עובדים (שהגיע ל- 10% מכלל עובדי החברה) פרש ממקום עבודתו. מדובר בעיקר בעובדים מקצועיים (מהנדסי תמיכה ומכירות). הנהלת החברה הופתעה משיעור תחלופת העובדים ההולך וגדל, שלא היה נחלתה בעבר. יתרה מכך, חברת דטהקום נחשבה עד לשנה האחרונה למקום עבודה יציב בו ממוצע וותק העובדים בחברה היה כ- 10 שנים! (זהו נתון יוצא דופן בענף בו פועלת החברה). תופעת תחלופת העובדים כרוכה בעלויות רבות שאינן תמיד נראות לעיין או מורגשות בטווח המידי על-ידי ארגונים.

שאלות המחקר הן לגבי הקשרים בין המשתנים השונים המשפיעים האחד על השנה
- האם קיים קשר בין שביעות רצון העובדים בחברת דטהקום ונטייתם לעזיבה- עובד שאינו שבע רצון יטה לחפש מקום עבודה אחר.
- האם קיים קשר בין תפוקה לבין נטיה לעזיבה- כאש עובד נותן תפוקה נמוכה הוא מרגיש פחות מסופק ויתכן כי ירצה לעזוב
- האם קיים קשר בין שביעות רצון לתפוקה- כאשר עובד אינו שבע רצון הוא יתן פחות תפוקה

מטרת המחקר התיאורטית זה הנה לבדוק את הקשר בין שביעות רצון העובדים לבין כוונות העזיבה בחברת דטהקום והשפעתם על התפוקה, כלומר הקשר בין שלושת המשתנים.

שיטת המחקר היא כמותית.
אוכלוסיית המדגם כללה 100 עובדים סה"כ. במחקר זה אשתמש בשאלון שהנו הכלי המקובל ביותר במחקר מסוג סקר. השאלון הנו שאלון למילוי עצמי המבוסס על סולם ליקרט. מרבית השאלות הנן סגורות, וציוניהן נעים על-גבי רצף של 1 ל- 5, כאשר הציון 1 הנו הציון הנמוך ביותר, והציון 5 הנו הציון הגבוה ביותר.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 שאלת המחקר
1.2 מטרת המחקר
1.3 שיטת המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 שביעות רצון מן העבודה
2.2 תפוקה
2.3 כוונות עזיבה
2.4 הקשר בין כוונות עזיבה לתפוקה
2.5 הקשר בין כוונות עזיבה, ושביעות רצון בעבודה
2.6 הקשר בין תפוקה לשביעות רצון בעבודה
2.7 השערות המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 שיטה
3.2 המדגם
3.3 מכשירים
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת ניתוח
4. ממצאים
5. ניתוח דיון
6. סיכום, מסקנות והמלצות
7. ביבליוגרפיה
8. דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

עובד אשר מוצא במקום עבודתו את אשר הוא מחפש הנו שבע רצון. למרות זאת, אין לספק כל דרישה או בקשה. ניתן לענות כהכללה כי עובד מבקש ממקום העבודה לספק את צרכיו הרלוונטיים לארגון עבודה - אם בהתאם למודל סולם הצרכים של מאסלו או על-פי מודל מושגי אחר (א. גלוברזון וכרמי, 1988).
בספרות קיימות מספר תפיסות הדוגלות בכך שמשתנה זה אינו מורכב מממד אחד, אלא מושפע ממספר ממדים המרכיבים אותו וככל שניטיב לבחון שביעות רצונו של עובד מהיבטים שונים כן נדע להבין את מהותה. Handy (1997) טוען לדוגמא שמקום עבודה מלא השראה ייצור עובדים מלאי השראה, ומכוון את תשומת הלב לחשיבותה של האטמוספירה, האיכות ועיצוב הבניינים ומשרדי העבודה ליצירת ביצועים גבוהים בעבודה. קיים גם שוני בין דרישות עובדים מהעבודה במגזרים שונים בתעשייה.

מקורות:

נחמיאס, ד. ונורי, א. (1997). עקרונות לניהול ולתקצוב על-פי תפוקות במגזר הציבורי. המכון הישראלי לדמוקרטיה.
Allett, J., (2000) New Liberalism, The Political Economy Of J.A. Hobson, University Of Toronto Press,
Bevir, M., (2001) `H.M. Hyndman: A Rereading And Reassessment', History Of Political Thought, 12, 125-45.
borns G., (2000) Labour And The Nation, London,
Carsten, J. M. and Spector, P. E., (1997) Unemployment, Job Satisfaction, and Employee Turnover: A Meta-Analytic Test of the Muchinsky Model, Journal of Applied Psychology.
Handy, C. "Boring Workplace, Boring Worker", Management Today, November 1997.
Hinsz, V.B. and Nelson, L. C., (1998) "Testing Models of Turnover Intentions with University Faculty", Journal of Applied Social Psychology.
Kirschenbaum, A. and Weisberg, J., Predicting Worker Turnover: An Assessment of intent on Actual Seperations". Human Relations, 1998.
Mayne, L., Tregaskis, O. and Brewster, C. (1998), " A comparative analysis of the link between flexibility and HRM strategy", Employee Relations, Vol. 18 No. 3, pp. 5-24.
Newstrom W. J. and Davis K., Organizational Behavior, Human Behavior at Work, McGraw-Hill Series Management, 1997.
Price, J. L., (1997) The Study of Turnover, Iowa: Iowa State University Press,
Smith, P.C., Kendal, L. M., Hulin, (2000) C. L. The measurement of satisfaction in work and retirement. Chicago: Rand McNally
Steel, R. P. and Ovalle, N. K., (2000) A Review and Meta-Analysis of Research on the Relationship between Behavioral Intentions and Employee Turnover, Journal of Applied Psychology
Steers, R., and Mowday, R., Employees Turnover and Post Decision Accomodation Process, in B. Staw and L. Lummings, (eds), Research in Organizational Behavior, 1997.

תגים:

שביעות · רצון · מחוייבות · ארגון · עובד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שביעות רצון בעבודה על התפוקה ונטיית עובדים לעזוב בחברת 'דטהקום'", סמינריון אודות "השפעת שביעות רצון בעבודה על התפוקה ונטיית עובדים לעזוב בחברת 'דטהקום'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.