היישום אינו מחובר לאינטרנט

באיזו מידה הגלובליזציה עולה בקנה אחד עם מדינת הלאום?

עבודה מס' 064177

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאמריהם של הלד, הנטינגטון ו- Ake, וספריהם של פרידמן (הלקסוס ועץ הזית), ושל באומן (גלובליזציה ההיבט האנושי).

4,874 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בסוף המאה ה- 20 התחוללו שינויים במשטר במקומות שונים בעולם. ניתן לראות בשני תהליכים פוליטיים עיקריים - האחד הינו תהליך הדמוקרטיזציה והשני הינו תהליך הלאומיות. תהליכים אלו הובילו גם לתהליכי גלובליזציה, אשר נגעו במדינת הלאום. כפי שנראה בעבודה זו, הגלובליזציה כשלעצמה אינה רק עניין כלכלי מעיקרו, היא עניין חברתי, תרבותי, פוליטי וגם כלכלי.
בעבודה זו נדון בגלובליזציה ובמדינת הלאום, וננסה לבחון באיזו מידה הגלובליזציה עולה בקנה אחד עם מדינת הלאום? לשם כך נציג מספר עמדות אשר באמצעותן נענה על הסוגיה המוצגת בשאלה זו: נסקור את מאמריהם של דייויד הלד, הנטינגטון ו- Ake, וספריהם של תום פרידמן, "הלקסוס ועץ הזית" (2000), ושל זיגמונט באומן, "גלובליזציה ההיבט האנושי"(2002).
הגלובליזציה הגיעה למצב בו היא נוגעת בכל תחום בחיינו. הדיון סביב הגלובליזציה הופך למשמעותי ביותר, מאחר והוא נוגע ברבדים שונים במערכת בינלאומית, מדינות לאום, חברות ופרטים. בחינת עבודתם של החוקרים הנזכרים מעלה דאגה משותפת מהמשך התפתחות תהליך הגלובליזציה ללא בקרות, איזונים, ושמירה על דגמים פוליטיים מוכרים במידה כזו או אחרת ועל כך נדון בעבודה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עידן הגלובליזציה - נקודות מבט שונות
3. הגישה המחייבת
4. הגישה הספקנית
5. גישת הביקורתית
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1. מספח א' - מונחים
8.2. נספח ב' - מתי יתנגשו ציביליזציות (על פי הנטינגטון)

קטע מהעבודה:

השינויים אשר התחוללו בסוף המאה ה- 20 הביאו יותר ויותר חוקרים לשים לב ולדון ביחס שבין דמוקרטיה לבין מדינת הלאום ולתהליכי הגלובליזציה אשר התעוררו והטביעו את חותמתם במערכת הלאומית והבין-לאומית. בפרק זה נבחן את תפיסת המונח "גלובליזציה" מנקודות מבט שונות של חוקרים ובהמשך הפרקים נבחן באיזו מידה הגלובליזציה עולה בקנה אחד עם מדינת הלאום?
"העידן הראשון של הגלובליזציה ושל הקפיטליזם הפיננסי הגלובלי, התפורר תחת מהלומות הפטיש של מלחמת העולם הראשונה, המהפכה הרוסית והשפל הגדול שבאו בזה אחר זה וחברו יחדיו לכדי סדיקת העולם מבחינה פיסית ואידיאולוגית" (פרידמן, 2000). העולם שפוצל ונולד לאחר מלחמת העולם השנייה, הוקפא לאחר מכן על ידי המלחמה הקרה , אשר הייתה גם מערכת בינלאומית והיא נמשכה לערך בין השנים 1945 ועד 1989.

מקורות:

באומן, זיגמונד. גלובליזציה ההיבט האנושי. תל-אביב: דפוס דקל בע"מ 2004, עמ' 7-170.
גינדס, אנתוני. "הגלובליזציה בראייה מפוקחת", מפנה, מס' 32, 2001, עמ' 42-47.
גלנר, ארנסט. לאומים ולאומיות. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, תשנ"ד.
דיויד, הלד. "דמוקרטיה: מערי-מדינה לסדר קוסמופוליטי", כרך א' (עורכים בנימין נויברגר ואילנה קופמן) האוניברסיטה הפתוחה, ת"א, 1998, עמ' 122-168.
סמואל פ' הנטינגטון. "התנגשות הציביליזציות", תכלת, מס' 9, אביב התש"ס 2000, עמ' 129-157.
פוקויומה, פראנסיס. "קץ ההיסטוריה והאדם האחרון", אידיאולוגיות פוליטיות, תל-אביב: אור עם עמ' 1-14.
פרידמן, ל', תומאס. ה"לקסוס" ועץ הזית, הגלובליזציה. תל-אביב: הד ארצי הוצאה לאור, 1999 עמ' 9-327.
Alfred, Stepan. "Modern multinational democracies: transcending a Gellnerian oxymoron" in The state of the Nation-Ernest Gellner and the Theory of Nationalisim, ed. john A.Hall. Cambridge University Press. 1998. pp. 219-239.
Claude Ake,"Dangerous Liaisons: The Interface of Globalization and Democracy". in Democracy's Victory and Crisis, ed. Alex Hadenius Cambridge Univesity Press, 1997,pp. 282-296.
Hobsbawm, Eric. Nations and Nationalism Since 1780: Programme, Myth, Reality. Cambridge: Cambridge University Press, 1990.

תגים:

לקסוס · תומס · פרידמן · ציביליזציות · הנטינגטון · Ake · Alfred · Claude · Gellnerian · Globalization · Hobsbawm · ארנסט · באומן · ביקרות · סדר · עולמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "באיזו מידה הגלובליזציה עולה בקנה אחד עם מדינת הלאום?", סמינריון אודות "באיזו מידה הגלובליזציה עולה בקנה אחד עם מדינת הלאום?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.