היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיתוף עובדים בקבלת החלטות באוטו דיפו - הצעה למחקר

עבודה מס' 064111

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות, שביעות רצון ולבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי אוטו דיפו

5,485 מילים ,35 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

אוטו דיפו הנה חברה קמעונאית אשר הוקמה בשנת 1994 ע"י שלושה משקיעים פרטיים. החברה מתמחה במכירת אביזרים לרכב ואף במתן שירותים וטיפולים מקצועיים לכל סוגי הרכבים. כיום החברה מונה 7 סניפים ברחבי הארץ.
החברה מונה כ- 350 עובדים. משרדי הנהלת החברה ממוקמים מצומת סגולה שבפתח-תקוה, במשרדי המטה יושבים בעלי תפקידי המפתח בארגון: מנכ"ל החברה, מנהל טכני אשר מטפל בכל הצד המקצועי, מכני מול מוסכי הסניפים ומול אנשי המקצוע בסניפים, מנהל הרכש, מנהלי חשבונות, חשבת שכר, מנהלת שרות לקוחות ומנהל תפעול שתפקידו העיקרי לבקר בסניפים השונים וללוות את מנהלי הסניפים. כל סניף מונה כ- 50 עובדים העוסקים במגוון מקצועות: מכונאים, צמיגנים, אלקטרונאים, קופאיות, מוכרנים מחסנאים ושרות לקוחות. (מצ"ב נספח מבנה ארגוני של החברה).
בסניפי החברה נמכרים כ- 25,000 פריטים אשר כולם ברי התקנה בסניפים עצמם. מוטו החברה הנו לשדר מקצועיות, אמינות, שרות ואיכות במחירים הזולים ביותר ולתת מענה לכל סוגי הרכבים בארץ מה שמבדיל אותה ומקנה לה יתרון יחסי מול המוסכים השונים המתמחים בטיפולים ברכבים מאותו יצרן.
אוטו דיפו פונה לכמה סוגי לקוחות: לקוחות פרטיים אשר מתחלקים לשניים: חברי מועדון, הלקוחות המועדפים ולקוחות מזדמנים. כמו כן ללקוחות מוסדיים הכוללים חברות בעלי 3 רכבים ומעלה וכן לקוחות עסקיים כגון: מוניות, רכבי הסעות ואף וועדי עובדים של חברות כגון תעשייה אוירית.

הבעיה הקיימת הינה ירידה במכירות. עובדה פוגעת בפעילותה השוטפת של החברה.
אי עמידה ביעדי המכירות שנקבעו עפ"י התוכנית העסקית של החברה. היקף מכירות החברה כיום, בשנת 2001, 52 מליון ש"ח; פחות בכ- 10% בכלל הרשת מאשתקד, 2002, שמכירותיה הסתכמו בכ- 54 מליון ש"ח; (כולל פתיחת שני סניפים חדשים) ואף מוכרת בכ- 13% פחות מכירותיה בשנת 1999 שהסתכמו ב- 60 מליו ש"ח. (הנתונים הנם ממודדים ואף נומינלים).
בשנת 2002 חלה עלייה בתחלופת העובדים בכ-5% בסניפים השונים, במחלקות השונות, משנת 2001. ברשת קיימת תחלופת עובדים גבוהה ורצונית של עובדים בכלל ואף של עובדים ותיקים: עובדי ה"ליבה" של הסניפים, המקצועיים. דבר הגורם לחריגה גבוהה בתקציב הוצאות שכר העבודה בשל גיוס עובדים חדשים, הכשרתם באופן של ON-JOB, המלווים ע"י העובדים האחרים בסניפים. תקציב הוצאות כ"א מתוקצב עפ"י התוכנית העסקית כ-15% ממחזור המכירות. כיום החריגה נאמדת בכ- 4% בהוצאות שכר העבודה שבאה על חשבון רווחיות החברה.
בשנת 2001 חלה עלייה של מספר תלונות הלקוחות. נתון זה נבדק ונמדד ע"י מנהלת שרות הלקוחות של הרשת אשר מטפלת בבעיית הלקוחות המתלוננים. מס' התלונות גדל בכ- 20% בכלל הרשת במחצית הראשונה של שנת 2003 מול אותה תקופה אשתקד, 2002. עליי לציין שמדובר דווקא בלקוחות הפרטיים: מזדמנים ואף חברי מועדון, אין נתונים לגבי הלקוחות המוסדיים והעסקיים.
מטרת מחקר זו היא לבדוק מדוע גדלה תופעת עזיבת העובדים בסניפיה של חברת אוטו דיפו. לשם כך אבדוק את רמת הקשר בין שיתוף עובדים בהחלטות, בניהול לבין שביעות רצון העובדים ואף לבין רמת מחויבותם לארגון . אני אבחן קשרים אלה במגוון תפקידים ברשת אוטו דיפו וברמות שונות של עובדים.
המחקר יבחן באופן מובנה את המשתנים השונים, תחילה יבחן נושא מחויבות עובדים מול משתנים שונים ולאחר מכן ייחקר תחום שיתוף העובדים מול מחויבותם לארגון ושביעות רצונם.

תוכן העניינים:
1. נושא העבודה
2. מבוא
2.1 הצגת הבעיה
2.1.1 תיאור הבעיה באירגון
2.1.2 הבעיה העסקית
2.3 מטרות המחקר וחשיבותן
2.4 רציונל המחקר
2.5 משתני המחקר
2.6 השערות המחקר
3. סקירת ספרות
4. שיטת המחקר
מודל המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלים
4.4 ההליך
4.5 שיטת הניתוח
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

המודל שעליו יסתמך המחקר הנוכחי, יהיה המודל המתייחס למשתנה שביעות הרצון בעבודה של החוקרים Greenberg & Baron (1999). מודל זה מציג את רמת שביעות הרצון של העובד במהלך עבודתו ביחס ישיר לרמת החשיבות של התמורה, קרי - התגמולים אותם הוא מצפה לקבל מהארגון שבו הוא מועסק.
על פי מודל זה, ניתן לראות, כי ככל שהחשיבות של התמורה אותה מקבל העובד מהארגון פחות חשובה בעיני העובד, כך גם אכזבתו נמוכה יותר ושביעות רצונו הולכת ויורדת, אולם ככל שהחשיבות של התמורה של העובד במהלך עבודתו גדולה יותר בעיניו, כך עשוייה לרדת רמת שביעות הרצון שלו.

מקורות:

אחר
חלק ב' שיתוף עובדים
האם אתה בעד שיתוף עובדים בתהליכי קבלת החלטות ובניהול?
אני מתנגד לשיתוף
אינני יודע אם אני בעד שיתוף
אני בעד שיתוף במידה מועטה
כן, אני בעד שיתוף במידה בינונית
כן, אני בעד שיתוף במידה רבה
האם אתה מאמין שיש חשיבות לשיתוף עובדים?
אינני מאמין כלל שיש חשיבות לשיתוף עובדים
אני מאמין שלשיתוף יש חשיבות במידה מועטה מאד
אני מאמין שלשיתוף יש חשיבות במידה בינונית
אני מאמין מאד בחשיבות שיתוף עובדים
למי לדעתך השיתוף תורם?
השיתוף מביא נזק לחברה ולעובדים
השיתוף לא תורם לעובדים ולא תורם לחברה
השיתוף תורם בעיקר לחברה
השיתוף תורם בעיקר לעובדים
השיתוף תורם לעובדים ולחברה
חווה דעתך: "אני אופטימי לגבי יכולת ההצלחה של שיתוף עובדים בחברה"
לא מסכים
אינני בטוח
די מסכים
מסכים
מסכים במידה רבה
ציין עמדתך לגבי המשפט הבא: "יש צורך בשיתוף עובדים רב יותר מהקיים"
לא מסכים
אינני בטוח
די מסכים
מסכים
מסכים במידה רבה
באיזו מידה יש אצלכם יחסי אמון והבנה בין העובדים להנהלת החברה?
במידה מעטה מאוד
במידה מעטה
במידה בינונית
במידה רבה
במידה רבה מאד
האם הממונה הישיר שלך מכנס פגישות עם עובדים במחלקה שלך, שבהן דנים יחד בענייני עבודה?
אף פעם לא
לפחות אחת לחצי שנה
לפחות אחת לשלושה חודשים
לפחות אחת לחודש
האם הממונה הישיר מדווח לך מה קורה בארגון? (גם מחוץ למחלקה שלכם, למשל תוכניות פיתוח, מצבו הפיננסי של הארגון ועוד)
אף פעם לא
לעיתים די רחוקות
לעיתים די קרובות
לעיתים קרובות מאוד
כיצד היית מתאר את דרך קבלת ההחלטות של בעלי התפקידים בארגון (המנכ"ל, מנהלי מחלקות וכו') לגבי החלטות הקשורות לניהול החברה?
מקבלים החלטות מבלי לדווח לעובדים ומבלי להתייעץ איתם.
מקבלים החלטות מבלי להתייעץ עם העובדים, אבל לאחר מעשה מדווחים להם
מתייעצים עם העובדים לפני שמקבלים החלטות, אבל מחליטים לבד
מתייעצים עם העובדים ומקבלים חלק מההחלטות במשותף עם העובדים
מתייעצים עם העובדים ומקבלים את כל ההחלטות במשותף עם העובדים
האם מתקיימים אצלכם אסיפות ומפגשים של כל העובדים בחברה עם המנכ"ל?
אף פעם לא
לעיתים רחוקות
לפעמים
לעיתים קרובות
לעיתים קרובות מאוד
האם מתקיימים אצלכם אסיפות ומפגשים של כל מחלקה עם המנכ"ל?
אף פעם לא
לעיתים רחוקות
לפעמים
לעיתים קרובות
ה. לעיתים קרובות מאודחלק ג' מחויבות עובדים
באיזו מידה ממלאת העבודה את הציפיות שהיו לך כלפיה כשהתחלת לעבוד.
1 2 3 4 5
באיזו מידה אתה מרוצה מהניהול הכללי בחברה?
1 2 3 4 5
מהן הסיבות שבגללן אתה עובד כיום? ציין את הסיבות 1-3 עפ"י החשיבות (1- גבוה ביותר).
______ לאפשר לי ולמשפחתי רמת חיים גבוהה יותר.
______ לפגוש יותר אנשים ולרכוש חברים
______ אני זוכה להערכה ממקום עבודתי
______ אני אוהב את העבודה/ התפקיד
______ לנצל את הידע והניסיון שרכשתי
______ לעשות משהו מועיל בנוסף או במקום עבודות הבית
להלן רשימה של מאפייני עבודה שונים, באיזו מידה לדעתך קיימים היום בעבודתך?
5
4
3
2
1
א. עבודה מעניינת
5
4
3
2
1
ב. אפשרות קידום מבחינה מקצועית
5
4
3
2
1
ג. משימות שדורשות אחריות
5
4
3
2
1
ד. עומס רב בעבודה
5
4
3
2
1
ה. מתייעצים אתך בענייני המחלקה
5
4
3
2
1
ו. עבודה מכובדת, בעלת יוקרה
5
4
3
2
1
ז. שכר גבוה
5
4
3
2
1
ח. סידורי עבודה נוחים
5
4
3
2
1
ט. סביבת עבודתך נוחה ונעימה
0
משתנה בלתי תלוי
מידת השיתוף בקבלת החלטות
שיתוף עובדים בפועל.
רצון לשיתוף בקבלת החלטות.
3. שיתוף חלקי.
משתנה תלוי
שביעות רצון עובד.
1. שביעות רצון ממקום העבודה באופן כללי
2. שביעות רצון מהעיסוק ומהרצון להתפתח בו.
3. שביעות רצון מהתגמולים (שכר, הטבות וכדומה).
4. שביעות רצון מיחסי העבודה ומהאקלים החברתי.
5. שביעות רצון מהממונים.
משתנה תלוי
מחויבות ארגונית.
הזדהות ריגשית עם הארגון.
2. תחושת שייכות לארגון.
3. תחושת מחוייבות לארגון.

תגים:

רכב · ארגוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיתוף עובדים בקבלת החלטות באוטו דיפו - הצעה למחקר", סמינריון אודות "שיתוף עובדים בקבלת החלטות באוטו דיפו - הצעה למחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.