היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאורית התחלופה הבין-זמנית, כסף והיצע מצרפי

עבודה מס' 064082

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה עולים הנתונים בקנה אחד עם השערת המודל (נתונים רבעוניים של המשק הישראלי בשנים 1998 - 1992)

9,418 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

החלטת הפרט לגבי היצע העבודה שלו תלויה בשכר שהוא מצפה לקבל בעתיד. אם הירידה במשכורת הנוכחית נתפסת כזמנית, ייתכן והוא יחליט לצרוך יותר פנאי בהווה, אולם אם הירידה במשכורת נתפסת כפרמננטית הוא יציע יותר עבודה.
לריבית אף היא היה תפקיד במודל ה - ISH שהוצע ע"י לוקאס וראפינג. עפ"י המודל, עלייה בריבית הריאלית היום תאותת לפרט שמשכורתו הריאלית העתידית תהיה נמוכה ביחס למשכורתו הריאלית היום ןהוא יגדיל את היצע העבודה שלו היום, ולהיפך.
תיאורית התחלופה הבין-זמנית עומדת גם כיום במרכזן של תיאוריות של היצע עבודה. עם זאת, חרף עבודות אמפיריות רבות שנכתבו בתחום, תוקפה עדיין נתון במחלוקת.
CARD לדוגמא מסיק שתיאורית התחלופה הבין-זמנית אינה מסבירה את היצע העבודה של מקבל ההחלטות. הוא מבסס את השערתו על מחקר שמראה חוסר מתאם בין תגובת הזמן הקצר של היצע העבודה לשינויי שכר. HECKMAN (1993) לעומתו, חולק על המסקנה תוך שהוא מצטט מחקרים תומכים.
עדויות ממחקרים אמפיריים בסדרות עתיות הראו גם כן מסקנות מעורבות.
המודל המוצג במאמר בו בחרנו לעסוק מרחיב את הספרות הקיימת בכך שהוא מתחשב בהשפעות של כסף (בנוסף לתצרוכת ולהיצע עבודה) בבעיית האופטימיזציה של הצרכן המייצג, כלומר כסף כמייצג שירותי נזילות נכנס לפונקצית התועלת. העדר התייחסות לכסף בפונקצית התועלת של הפרט יכולה, אליבא דעת החוקרים להוביל לאמידה לא נכונה של השפעת התחלופה הבין- זמנית, שהרי היצע העבודה של הפרט המייצג מושפע גם מבחירתו לגבי כמות הכסף הזמין שהוא בוחר להחזיק. לדוגמא, קיומו של כסף זמין בארנק שמייתר את הצורך בהליכה לבנק יכולה להשפיע על החלטה שלנו להגדיל את היצע הפנאי שלנו וכו'.
המודל במאמר נאמד בשיטת GMM והוא מספק תימוכין לקיומו של ISH.
אנו בחרנו לחזור על הבדיקות אשר נעשו במאמר, אולם על נתונים רבעוניים של המשק הישראלי בשנים 1998 - 1992, ולבחון באיזו מידה עולים הנתונים בקנה אחד עם השערת המודל.
בחלקה האחרון של העבודה הצענו הרחבה למודל, המכניסה אלמנטים של אי פרידות של התצרוכת והפנאי בפונקצית התועלת של הפרט המייצג וזאת בהתבסס על מאמרם של איקנבאום

קטע מהעבודה:

ה- Intertemporal Labour Substitution Hypothesis (להלן: ISH) הוצגה לראשונה ע"י לוקאס וראפינג במאמרם מ -1969: ."Real Wages, Employment and Inflation" מטרת המחברים היתה לבנות מודל אשר יגשר בין התיאוריות הניאו קלאסית והקייניסאנית העוסקות בהיצע העבודה.

מקורות:

Donald H. Dutkowsky , Robert M. Dunsky , Journal of Money, Credit and Banking, Vol 28, no.2 (May 1996), p.216
The Intertemporal-Substitution Hypothesis is Alive and Well , Kniesner, T.J.Kimmel, J.
THE IMPACT OF AGEING ON DEMAND, FACTOR MARKETS AND GROWTH , By Joaquim Oliveira Martins, Fr?d?ric Gonand, Pablo Antolin,

תגים:

Adjusted · CARD · GMM · HECKMAN · ISH · Model · Root · Stationary · The · Unit · var · אקסוגניות · במודל · בריבית · בשיטת · היצע · העבודה · הריאלית · התועלת · וסיבתיות · וראפינג · זמנית · לוקאס · מודל · נזילות · סדרות · פונקצית · תצרוכת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאורית התחלופה הבין-זמנית, כסף והיצע מצרפי", סמינריון אודות "תיאורית התחלופה הבין-זמנית, כסף והיצע מצרפי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.