היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות הורים בחינוך

עבודה מס' 064041

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעורבות הורים בתהליך חינוכי-לימודי מנקודת מבטם של תלמידים בבית ספר יסודי.

22,632 מילים ,55 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מחקר הבוחן את שאלת מעורבות ההורים בתהליך הלימודי חינוכי בבית הספר "עין הרים" בשכונת עין-כרם בירושלים, מנקודת ראות התלמיד בבית הספר היסודי, תוך אבחנה בין שכבות גיל שונות. בחינה זו נעשתה באמצעות ראיונות שנעשו לשנים-עשר תלמידים משכבה ב', שכבה ד' ושכבה ו', ארבעה תלמידים מכל שכבה.

בחינה מעורבות ההורים מנקודת ראות התלמידים אפשרה, בנוסף לבחינת תחומי המעורבות ומידת המעורבות, לבדוק גם את רצונותיו והעדפותיו של התלמיד לגבי מידת מעורבות הוריו ומי מהוריו אם בכלל הוא מעונין שיהיה מעורב.

בחינה זו אפשרה לנו גם לעקוב, באמצעות תשובותיו של התלמיד, אחר תהליך התבגרותו של הילד, מילדות עד לראשית גיל ההתבגרות, ויכולתו להתמודד עם קונפליקטים כמו: רצון מול צורך ותלות מול עצמאות.

ספרות המחקר עוסקת הן בפן הפסיכולוגי של תהליך ההתבגרות של הילד והן בשאלת מעורבות ההורים בתהליך הלימודי חינוכי בבית הספר מנקודות ראות שונות: הן של מערכת החינוך, הן של ההורים והן של התלמידים.
ממצאי המחקר התואמים מחקרים קודמים שנערכו מצביעים על יחס הפוך בין גיל התלמיד לבין תחומי המעורבות של ההורים בתהליך הלימודי חינוכי בבית הספר, מידת מעורבותם, ורצון התלמיד במעורבות זו. ממצאים אלה מתיישבים עם תהליך ההתבגרות של הילד המחפש ככל שהוא בוגר יותר עצמאות ואי תלות, ומעמת צרכים עם רצונות.
הממצאים שבוודאי משקפים את הסוציאליזציה אותו עובר הילד בחברה מצביעים על מעורבות רבה יותר של אימא מאשר אבא בתהליך הלימודי חינוכי בבית הספר, ואף מצביעים בדרך-כלל על העדפה של הילד למעורבות האימא על-פני מעורבות האבא.

ראשי פרקים
תקציר מנהלים
פרק ראשון - מבוא
מטרות המחקר
פרק שני - סקירה ספרותית
מעורבות הורים בבית הספר
מה בין מעורבות להתערבות?
התלמיד ומעורבות הורים בתהליך החינוכי-לימודי
פרק שלישי - שיטת המחקר
3.1 תיאור המחקר
א. שאלות המחקר
ב. שיטת המחקר
3.2 תרומת המחקר:
3.3 מטרת המחקר:
3.4 כלי המחקר
3.5 שדה המחקר
3.6 אוכלוסיית המחקר
3.7 עיבוד הנתונים וניתוח הממצאים
3.8 מגבלות המחקר
פרק רביעי - ממצאי המחקר
סיכום הממצאים מתוך הראיונות
סיכום הממצאים
פרק חמישי - דיון, ניתוח ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים - הראיונות

תגים:

מעורבות · הורים · בית · הספר · תהליך · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורים בחינוך ", סמינריון אודות "מעורבות הורים בחינוך " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.