היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגית יזמות - ניתוח מנכ"ל חברת "זוקו שילובים"

עבודה מס' 064023

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מאפייני היזם על פי מודלים.

3,785 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

חברת "זוקו שילובים" הינה חברה העוסקת בתחום המתכלים לרכב וצמ"ה ובנוסף חלקי חילוף לתעשיית הרכב הכללית.
החברה מייבאת את מוצריה מהמזרח הרחוק,מאירופה,ארה"ב ובמקביל רוכשת מוצרים מספקים מקומיים בארץ.
בראש החברה עומד מר יוסף סמירה שהינו מנכ"ל החברה וגם בעליה. בנוסף ישנם שני שותפים נוספים, לפני כשנתיים החברה הונפקה בבורסה.
עבודה זו מתייחסת בעיקר למר יוסף סמירה.
במטלה זו אבחן את מאפייני היזם, ובנוסף נאבחן את התרבות היזמית בחברה.
כל זאת ייעשה על ידי שימוש יישומי במודלים שנלמדו במהלך הקורס.
על ידי שימוש באותם מודלים נבחן את נקודות החוזק והחולשה של יוסף סמירה בהתייחס אליו כיזם ולא רק כמנהל.
בסיומה של מטלה זו אסכם את היתרונות והחסרונות באישיותו וחשיבתו של יוסף סמירה ולאחר מכן אמליץ המלצות שלעניות דעתי יעזרו לו ולשותפיו להרחיב את השווקים בהם הם פועלים ולהגדיל את נתח השוק והרווחים בשווקים שבהם עובדים היום.

תוכן עניינים:
מבוא
הקדמה: מאפייני היזם והתרבות הארגונית
טופולוגיה של ארגונים
המנהל היזם
מודל השילוש הקדוש
מאפייני היזם
מודל אינטליגנציה יזמית
רבדים על פי אדגר שיין
מודל EVR
מודל גארט - הופשטד - הבדלים בין תרבותים
מודל קווין וקמרון
סיכום ומסקנות
המלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ביבליוגרפיה

Wickham P.A. ( 2001 ), STRATEGIC ENTREPRENEURSHI : A Decision-Making Approach to New Venture Creation and Management, Second Edition, Trans-Atlantic Pubns.

Henry,J.(2001).creative management, sage

www.nihul.com - 15/5/2005

http://www.tzafonet.org.il/kehil/shaal/thumim_yazamut.htm אהרונוב - חביב נדן, 1999. 19/05/05

www.lib.cet.ac.il 29/05/05

www.bizness.co.il 29/5/05

חומר הלימודים.

מקורות:

צורך.
יזם

מיזם
מוצלח
רעיון צורך
אתייחס לשלושת המרכיבים השונים בחברת "זוקו שילובים" .
הצורך - הצורך של חברת זוקו קיים עוד לפני שבוצעה החלפת הבעלות בחברה. חברת זוקו נותנת מגוון פתרונות ע"י שיווק של מגוון רחב של מוצרים וזאת למגוון רחב של סוגי רכבים וציוד כבד לשוק הישראלי הקיים. שוק הרכבים והציוד הכבד בארץ רב מאד ורק בשנת 2003 החברה מכרה ציוד בהיקף של 16.8$ מיליון דולר.
החברה דואגת להוסיף מוצרים נוספים וחדשים בעלויות שונות לדגמים חדשים המצטרפים למגוון הרכב הכבד והחברה אף מוסיפה מוצרים תחליפים למוצרים שהיא ואחרים כבר מוכרים וזאת על מנת להגדיל את המגוון ולתת אפשרות לאיכות ועלות שונה
בין המוצרים השונים. קיימת כאן ללא ספק התבוננות יומיומית במה שקשור לרצונות הלקוחות ומתן פתרונות נאותים לכלל הלקוחות. בנקודה זו יש לציין כי אחד השותפים הינו יצרן של מסננים לרכבים דבר אשר מאפשר ליצור מוצרים
חדשים ומיוחדים לאוכלוסיות חדשות, לעסק יכולת גמישות במתן פתרונות גבוהה הרבה יותר. נקודה נוספת היא שקיים צורך מהותי לחברה להתפתח ולהגיע לשווקים נוספים ולאוכלוסיות נוספות על מנת להגדיל את נתח השוק הקיים והשתלטות על נתח שוק בתחומים נוספים.
הרעיון - הרעיון עצמו הוא בסך הכול מאוד פשוט. קיים צורך בחלפים שונים לרכבים /דגמים שונים ולכן עפ"י צרכי הלקוח החברה מעוניינת לתת פתרונות שונים ולמכור מוצרים באיכויות שונות ועלויות שונות ועל ידי כך להרוויח ולהתפתח. כוח האדם המקצועי נותן ערך מוסף ללקוח ע"י פתרונות שונים ומגוונים היכולים לחסוך ללקוח
כסף רב.
היזם - כאן קיימים מניעים פסיכולוגיים כמו גם מניעים קרייריסטים. יוסף סמירה היה כאמור המנכ"ל בגלגול הקודם של העסק ולמרות שהחליט כמעט את כלל ההחלטות הרי שהייתה לו הרגשה לא נוחה שהוא יכול לעבוד בשביל עצמו ולא למען אחרים.
היה בו הרצון להיות עצמאי ולא שכיר, הרצון להיות "הבוס של עצמך" היה נקודה חשובה בכך שרצה לרכוש את החברה מהבעלים הקודמים. ניתן לומר גם שהיה רצון וצורך בהכרה מאחר שכולם ידעו שיוסף סמירה מנהל טוב אך ההרגשה שהוא מנהל עסק שאינו שלו פגעה בהרגשתו. גם רצון בהישגיות
קיים ביוסף סמירה מאחר ורצה להוכיח לעצמו ואולי גם לאחרים שהוא יכול ומסוגל להיות עצמאי בעל חברה ולהביא את החברה להישגים אף יותר גדולים יותר ומרשימים יותר מאי פעם (לפי המאזן הכספי מצבו מעולה ועוד בנוסף אפשרות הרכישה שעומדת על הפרק של חברת קטרפילר). ניתן לומר חד משמעית שדווקא הצורך בעוצמה לא קיים ביוסף
סמירה ומניע פסיכולוגי זה אינו קיים אצלו. בהתייחס למניעים הקרייריסטים הרי שבהחלט קיים המניע של מיצוי העצמי וההוכחה שיכולת העצמית להיות עצמאי. בנוסף ללא שום ספק היה רצון עז וצורך גדול בשינוי מאחר שעמד
באותו מקום כ- 15 שנה כמנהל שכיר.
מאפייני היזם
"יזם: אדם היוזם ומשקיע, או מגייס השקעות לפיתוח פעילות כלכלית חדשה כמו הקמת עסק מסחרי, מפעל תעשייה וכדומה."
קיימים ארבעה מודלים של מאפייני היזם ע"י אנשים שונים:
תום פיטרס ובוב ווטרמן.
פיטר שומפטר.
Mc Cllelad.
Fillon.
בעבודה זו אתייחס למודל של פיטר שומפטר
מאפייני היזם- פיטר שומפטר:
עפ"י פיטר שומפטר ישנן שש נקודות המאפיינות יזם:
חדשן- אדם שאינו הולך בתלם, יוסף סמירה אינו אדם חדשן במלוא מובן המילה הוא אדם שמרן יחסית שמכיר בשינויים המתקיימים בעולם ובענף שלו בפרט אך הוא אינו חדשן שאינו הולך בתלם. בנקודה זו יש לציין ששני השותפים של
יוסף סמירה הינם חדשנים והם בעלי מפעלים ועסקים נוספים גם בתחומים שונים ולא פעם הם משפיעים על יוסף סמירה בכל הקשור ליזמות וחדשנות בעסק המשותף שלהם ובכלל.
מזהה הזדמנויות - יוסף סמירה הוא בהחלט אדם שמזהה הזדמנויות וניתן לציין את החדירה לשוק הגדה ועזה עוד בתחילת דרכו בחברה (למרות האינתיפאדה ) ועל ידי כך הצליח להשיג נתח שוק גדול ועלייה ניכרת ברווחי החברה. יוסף סמירה ותיק בענף חלפי הרכב ולכן מכיר
ויודע הכול על הכול, כמעט. עקב השמרנות שלו גם שהוא מזהה הזדמנות הוא לא תמיד מיישם אותה ולכן לעיתים מפספס אותה למרות שזיהה אותה ראשון. לדוגמא החדירה של רכבי השטח לשוק הנהגים בישראל ואי ביצוע רכישה והכנת העסק
לשוק מתפתח זה. החשש מהעלויות הגבוהות של מוצרים אלה גרם לו לא להפוך את ההזדמנות העסקית לרעיון ותוצאה מוצלחים.
גיוס כספים לניצול ההזדמנויות - כאן יוסף סמירה דווקא הוכיח את עצמו. כאשר נפלה בחלקו ההזדמנות לרכוש את העסק, הוא אמנם חשש עקב העלויות הגבוהות לרכוש את העסק לבד והוסיף לו שני שותפים, שניהם מענף הרכב, הראשון יצרן מסננים והשני בעל עסקים הנוגעים בחלפי הרכב ועל ידי כך קבל גב כלכלי וכמות ידע אדירה בכל
הקשור לתחום בו העסק פועל. עצם זה שלא היה צריך להשקיע את כל כספו האישי בעסק ועצם זאת שהביא שני שותפים המאמינים בו ומוכנים, לשם רווח כמובן, להשקיע בעסק זה מוכיחה שליוסף סמירה קיימת
היכולות לגייס כספים.
היזם מארגן את הייצור - במקרה שלנו אין ייצור בחברת "זוקו שילובים" אלא רכישה מקומית או ייבוא ובתחומים אלא יוסף סמירה ללא ספק מטפל בצורה מלאה ועצמאית.
בוחר מנהלים מתאימים- בחירת מנהלים טובים הינה גורם חיוני להצלחה. יוסף סמירה בחר עוד לפני השינוי בבעלות החברה בארבעה מנהלים תחתיו. הראשון מנהל כספים, השני מנהל תפעול, השלישי מנהל שיווק ומכירות והרביעי מנהל מחלקת רכש.
ארבעתם אנשים ותיקים בתחום ומלווים את יוסף סמירה בעסק כעשר שנים. הנאמנות שלהם לעסק וליוסף סמירה כפי שצוין גבוהה מאוד
ועצם השארתם בתפקיד גם לאחר השינויים יצרו יציבות רבה למערכת שבעת שינויי בעלות, לא פעם נוצרים זעזועים רבים העלולים לפגוע בעסק.
מפעיל את הארגון - כפי שצויין יוסף סמירה הוא המנכ"ל של העסק ומפעיל באופן שוטף את העסק שכל ההחלטות הטקטיות הינם פרי החלטותיו בלבד למעט החלטות אסטרטגיות כגון כניסה לשווקים חדשים, רכישת קו מוצרים חדש הדורש עלויות גבוהות במיוחד ישנה התייעצות עם השותפים השונים ואולם ההתייחסות לדעותיו של יוסף סמירה,
עקב הימצאותו בענף ובעסק שנים רבות, היא מקסימלית.
מודל אינטליגנציה יזמית
יוסף סמירה עפ"י מודל נמצא באזור מס' 1 שבו קיימים כישורים ויכולות לקבל החלטות, הוא בעל פוטנציאל יזמי מוגבל. כפי שצוין הוא אינו נמצא באזורים מס' 2 ו- 3 מאחר ואין לו הנכונות ליטול סיכונים.
התרבות היזמית
התרבות הארגונית מעוצבת ע"י אנשים אך גם מעצבת אותם. התרבות הארגונית מוגדרת כ:
"דפוס ההנחות, האמונות, הציפיות, והערכים המשותפים, המעצבים את האופן בו אנשים פועלים בארגון. בין ביטויי התרבות הארגונית ניתן להבחין בסמלים, בטקסים, מיתוסים, ז'רגון ונורמות ההתנהגות הנהוגים בארגון."
בחברת "זוקו שילובים" קיימת תרבות ארגונית שמעניקה ללא ספק משמעות לעובדים השונים כולל המנכ"ל ושותפיו. ישנה תחושה בקרב העובדים כי הם שותפים במטרה משותפת והדבר נגרם בעיקר עקב היחסים הקרובים
בינם לבין יוסף סמירה והנאמנות שלהם אליו מעודדת את העובדים לראות במטרות הארגון אתגר אישי ומשותף לכולם. הקרבה של העובדים ליוסף סמירה יוצרת הזדהות עימו, עם מטרותיו ועם מטרות הארגון בכלל. הקרבה הזו והנאמנות
הזו גם יוצרים מצב של עזיבה מינימאלית אם בכלל של עובדים מה שחוסך בעלויות באופן ניכר בגין הכשרת העובדים החדשים.
עם כל הקרבה הקיימת בין יוסף סמירה, המנכ"ל, לעובדיו כולם מודעים לכללי המשחק הקיימים בעסק. כל אחד מודע לגבולות וקווים אדומים שניתן או לא ניתן לחצות והיכן הם נמצאים.
ללא ספק התרבות הארגונית הקיימת ב"זוקו שילובים" יוצרת תדמית ייחודית של הארגון כלפי הסביבה והארגון משדר אחידות וגיבוש ועמידה איתנה ומשותפת כלפי המתחרים והסביבה בכלל.
רבדים עפ"י אדגר שיין
קיימים מודלים שונים בנושא זה כגון באומן ( על פי פיתוחו של שיין ), הופשטדה, וגונסון ושולס. כל אלו מציגים רבדים שנים לתרבות ארגונית. במטלה זו בחרתי במודל של אדגר שיין.
לתרבות ארגונית ישנם 3 רבדים: 1. תוצרים גלויים. 2. ערכים. 3. הנחות בסיסיות.
התוצרים הגלויים - יכולים לבוא לידי ביטוי בטקסים, סיפורים, מיתוסים שפה ייחודית ועוד. בחברת "זוקו שילובים" ישנה שפה ייחודית המתבטאת בקודים שונים הקיימים בין העובדים השונים.
הדבר נובע מהרצון שהלקוחות לא יבינו דברים מסוימים הנאמרים ובנוסף הדבר נוצר עקב כוח האדם הוותיק הנמצא בעסק זמן רב, מאותה סיבה ממש קיימים סיפורים שונים על עובדים שונים, לקוחות שונים, שיאי מכירה
וסיפורי מכירה, ובנוסף קיים הוואי פנימי עקב הקרבה הקיימת בין המנכ"ל לעובדים השונים. חשוב לציין שהבעלים כולם באופן משותף, בעת אירוע משפחתי כמו חתונה או ברית ועוד, נותנים מתנה משותפת להם ולעובדים מהעסק עצמו וזאת על מנת להזדהות עם העובד וגם ליצור מערכת של
שותפות וגיבוש אנשי הצוות. בנוסף בכל יום שישי אוספים העובדים ורוכשים כיבוד כדי שיוכלו לשבת יחד במעין מפגש חברתי.
ערכים יכולים להיות איכות, חשיבות המשאב האנושי, חדשנות, הגינות, הצטיינות ועוד. בחברת "זוקו שילובים" ועל פי אמונתו של יוסף סמירה למשאב האנושי קיים משקל מכריע בהצלחת העסק. ההשקעה
האישית שלו בעובדיו הן בפן המקצועי ועוד יותר מכך בפן האישי יוצרת מצב ובו העובדים נאמנים לו ולעסק ומעוניינים להישאר בעסק עד כמה שניתן. ערך חשוב נוסף הוא האיכות, יוסף סמירה מאמין בצורה אבסולוטית שעל המוצרים שהוא מוכר להיות איכותיים.
ההגינות והיושרה כמו גם ההגינות הן חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית של החברה והן מתבטאות הן כלפי הלקוחות, הן בבחירת המוצרים שמעוניינים למכור והן כלפי העובדים עצמם.
ההצטיינות היא ערך מעט בעייתי בחברה מאחר ויוסף סמירה הוא אנושי ומאמין במשאב האנושי הרי שישנם עובדים שאינם עומדים ביעדיהם ועדיין נשארים כעובדים בעסק ואולי יש מקום להחליפם בעובדים אחרים. כפי שצויין יוסף סמירה אינו מאמץ את ערך החדשנות,
דבר שעשוי ללא ספק להגדיל את הרווחים באופן ניכר.
הנחות בסיסיות - באות לידי ביטוי על טבע האדם, על הסביבה, על הפעילות האנושית ועוד. בחברה ההנחות הבסיסיות על טבע האדם הן שאם תיתן לו יחס, כבוד והרגשה של שותפות הוא יהיה מוכן לתת מעצמו למענך כמעסיק ולמען העסק עצמו. ההתייחסות של יוסף סמירה לעובדיו
מוכיחה זאת בחברה. הנחות נוספות הן שבעבודה קשה ואמונה בצדקת הדרך ניתן להגיע לתוצאות אישיות ומשותפות ולראיה התוצאות הטובות של החברה בשנים האחרונות.
מודל EVR -
חזון
משאבים סביבה
אם מעוניינים לבנות אסטרטגיה לארגון, תחילה שואבים השראה מהחזון, לאחר מכן מסתכלים על הסביבה הארגונית( תחרות, מתחרים, ועוד) ורק לבסוף מתייחסים למשאבים העומדים לרשות הארגון, ועל סמך נתונים אלו קובעים את האסטרטגיה.
חזון החברה בכך שהיא רואה את עצמה נותנת את השירות הטוב ביותר ללקוח הכולל: שירות אנושי ושירותי, מגוון רחב של פתרונות ללקוח תוך מתן מגוון רחב של מוצרים במחירים שונים ואיכויות שונות עפ"י צרכי הלקוח.
הסביבה הארגונית- חברת "זוקו שילובים" נמצאת בשוק תחרותי מאוד וקיימים לה מתחרים רבים. המתחרים הינם עסקים ותיקים בתחום ואשר בעלי משאבים כלכליים לא קטנים.
חברות כגון: "המאגר", "המדביק", וכדומה.
בסביבה ארגונית זו המשאב האנושי האיכותי מוגבל ולכן יוסף סמירה שומר על עובדיו ואינו שש להחליף שום עובד מאחר שהתחליפים בשוק אינם ברמה המתבקשת להחזקת עסק שכזה.
משאבים -חברת "זוקו שילובים" הינה חברה המונה כ - 60 עובדים והיא מעמידה את עובדיה כמשאב יקר ומשמעותי לחברה.
בנוסף לחברת "זוקו שילובים" מוניטין רב בכל הקשור לענף המתכלים והחלפים ומוניטין זה כולל גם מושגים של יושר, הגינות ושירות ברמה הגבוהה ביותר.
משאב משמעותי הוא שלושת השותפים השונים שלשניים מהם ממון רב והדבר נותן לעסק גב כלכלי ואת היכולות להגיע לנקודות שאחרים אינם יכולים להרשות לעצמם.
משאב נוסף הוא יוסף סמירה שמנהל את העסק כבר כחמש עשרה שנה ומכיר את הענף לעומקו. ניתן לומר ללא כל ספק שיוסף סמירה הוא העסק וכי לקוחות רבים ממשיכים לרכוש בחברה לא רק בגלל מחירים ואיכות אלא בגלל יוסף סמירה.
מודל גארט הופשטד - הבדלים בין תרבותיים
ישנם חמישה מדדים הנמדדים עפ"י מודל זה:
מרחק הכוח.
יחידות מול עבודת צוות.
גבריות מול נשיות.
הימנעות מחוסר ודאות.
מכוונות לטווח ארוך מול טווח קצר.
בחברת "זוקו שילובים" יוסף סמירה שהוא גם המנכ"ל, כאמור, יושב עם עובדיו ועובד במקביל אליהם ואינו יושב צפון בחדרו.
הדרך להגיע לממונה הינה קצרה ולעיתים ישירה. גם ההתייחסות של המנכ"ל לעובדיו יוצרת מעבר מידע מהיר מהעובד למנכ"ל דבר המועיל לחברה.
בחברה קיימת בעיקר עבודת צוות אולם גם עבודת יחידים במקרים מסוימים.
ישנה הפרדה בין מחלקות המכירה והמחסן ואולם עצם העבודה המשותפת באותו מקום יוצרת גיבוש רב והדבר משפר את עבודת הצוות ומביא לרמת ביצוע גבוהה.
בנוסף קיימת עזרה הדדית גם התחומים שלכאורה אינם שייכים לעובדים מסוימים.
הענף כולו, ובתוכו גם החברה הינו ככולו עולם גברי כמעט לחלוטין.
לא רק שאין נשים במשרות מפתח הרי שמציאת נשים בכלל בענף זה היא בד"כ בתפקידי פקידות והנהלת חשבונות.
בעקבות כך גם המנטאליות של הענף אשר כוללת בתוכה את החברה הינה גברית ודורסנית.
חברת "זוקו שילובים" בראשותו של יוסף סמירה, המנכ"ל, עובדת עפ"י תכנון מוקדם ודרך חשיבה שמרנית.
מאחר שהמנכ"ל אינו מעוניין במצבים של חוסר ודאות הרי שהוא יוצר אוירה של עבודה על פי תוכניות מסודרות ותהליכים מסודרים שכוללים בתוכם אי ודאות ברמה נמוכה, אם בכלל.
כפי שצוין, השותפים של יוסף סמירה מתחילים להשפיע עליו וזה מתבטא בדרך חשיבתו וגם הידיעה שיש גב כלכלי איתן לחברה מתחיל לתת את אותותיו.
מאחר שיוסף סמירה נמצא בעסק ובענף שנים רבות הרי שמאז ומעולם ראה דברים לטווח ארוך. בנוסף קיימת חשיבה יומיומית על מצב המשק, הענף החברה ביחס לכל פרמטר אפשרי וקיימות מסקנות שיש לנקוט על מנת להישאר חברה מובילה בעלת נתח שוק גדול ואף להגדילו.
גם השותפים של יוסף סמירה הם אנשים החושבים לטווח ארוך והוכחה לכך היא ההשקעה הגבוהה ברכישת העסק ומתן הסמכות בידיו של יוסף סמירה כמנכ"ל.
גם הרצון לשפר, להוסיף ספקים, לקוחות, מוצרים מוכיחה על חשיבה קדימה ולא על עמידה במקום.
סוגי תרבות -
על פי מודל Deal Kennedy ( 1982 ):
על פי המודל הנתון חברת "זוקו שילובים" הינה חברה הנמצאת בין קטגוריות של Process Culture - תרבות תהליכית/ מתפתחת - תרבות שאינה מתאימה לחברה יזמית, ובין Work hard/play - שהסיכון בה הוא נמוך אך הפידבק מהיר.
בשתי הקטגוריות החברה אינה לוקחת סיכונים, כפי שקורה בחברה.
מודל קווין וקמרון ( 1999 ):
חברת "זוקו שילובים" מנוהלת על פי גישת תרבות השוק שאומרת להיות ממוקד חוץ ובנוסף לדגול ביציבות ושליטה.
החברה אינה מעוניינת בשינויים רבים ומעוניינת בשקט ובסדר בכל הקשור לתהליכים קיימים. ניתן למצוא איזו שהיא נגיעה לגישת היררכיה הדוגלת ביציבות ושליטה.
ללא ספק החברה אינה חברה אדהוקרטית ואינה חברה הפועלת עפ"י הגישה השבטית.
סיכום ומסקנות
חברת "זוקו שילובים" היתה ונשארה לפני ואחרי שינוי הבעלים חברה בעלת מוניטין ונתח שוק מרשימים בענף החלפים והמתכלים לרכב הכבד ולציוד צמ"ה.
אולם ישנם כמה שינויים שהתקיימו בעסק לאחר שיוסף סמירה הפך ממנכ"ל בלבד לבעלים, ולאחר שנוספו עוד שני שותפים לבעלות של העסק.
גודל העסק נשאר זהה אפילו עם אותם עובדים מה שנתן בעת מעבר הבעלות יציבות ומנע זעזועים מיותרים העלולים לסכן את קיומה של החברה.
חשוב לזכור שהשינוי בחשיבתו של יוסף סמירה נבע מכמה סיבות והראשונה שבהם היא הרצון ברכישת העסק לאחר שהבעלים הקודמים החליטו למכור אותו.
אם נוסיף לכך את הרצון לעצמאות ולמימוש עצמי הרי שבזמן הרכישה יוסף סמירה היה בשל והיו לו את כל הסיבות המתאימות ליזום מהלך ולרכוש את העסק עם שני שותפים.
הרכישה המשותפת נבעה מהפחד של אי הודאות במעבר מתפקיד של שכיר לעצמאי בכלל ולבד בפרט אולם נכנס פה גם האספקט הכלכלי..
זהו שינוי חשיבתי מבחינתו של יוסף סמירה שנקט בפעולה יזמית מובהקת אך אנו שוב רואים שמאחר שאינו יזם במלוא מובן המילה לא הלך לבד על המהלך עד הסוף.
יוסף סמירה מאמין בשמרנות, אי נטילת סיכונים מיותרים, הימנעות מחוסר וודאות, כל אלו מנוגדים לאופי יזמי.
ואולם שני השותפים שלו יזמים "מלאים" שכבר הוכיחו עצמם והם משפיעים עליו וגורמים לו לחשוב יותר כיזם ופחות כמנהל.
התרבות הארגונית מתייחסת לאנשים, למשאב האנושי, לאיכות ולמתן שירות איכותי הנבנה על אמינות, יושר והוגנות.
העובדים נאמנים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ליוסף סמירה מה שיכול לעזור לו לבצע שינויים בעסק, בצורת ביצוע התהליכים ועוד. ההתנגדות תהיה נמוכה יחסית.
חשוב לציין שחברת "זוקו שילובים" הגדילה את רווחיה בצורה ניכרת בשנים האחרונות מאז החליפו בעלות על העסק מה שאומר שאם הייתה יכולת יזמית גבוהה יותר התוצאות היו יכולות להיות טובות בהרבה.
המלצות
ההמלצות שלי מתייחסות ליוסף סמירה ולשותפיו המעוניינים להגדיל את נתח השוק הקיים כמו גם להגדיל את הרווחים.
תחילה יש לציין שחברת "זוקו שילובים" הינה חברה מצליחה גם היום למרות שאינה חברה בעלת תרבות יזמית.
החברה צריכה לבצע כמה פעולות, לעניות דעתי, על שתוכל להמשיך לצמוח ולהתרחב לכיוונים נוספים.
דבר ראשון, מאחר שלחברה גב כלכלי חזק, ומאחר ומעט מאוד חברות בענף חזקות כמוה, הרי שהחברה צריכה להיכנס לתחומים חדשים בעלי פוטנציאל העשויים להביא לה לקוחות חדשים, כניסה לשווקים חדשים דבר אשר יביא להכנסות נוספות.
לדוגמא: קיימת מגמה של רכישת רכבי שטח רבים הן למטרות עבודה והן למטרות פנאי של אנשים פרטיים.
המחירים של הטיפולים והחלפים ברכבים אלה גבוהים מאוד בעיקר מאחר שרוב החלפים הנמצאים היום הם מקוריים והחברות היבואניות מנצלות זאת וגובות מחירים גבוהים.
על חברת "זוקו שילובים" לנסות ולפתח את תחום זה ומאחר ואין כיום חברות רבות, אם בכלל, המתעסקות בכך, עקב יבוא מאסיבי תתאפשר לחברה ההכנסות נוספות,מאידך יש לציין שפיתוח קווי יצור של מוצרים שכאלו כרוך בעלויות גבוהות.
המלצה נוספת היא שיווק אגרסיבי יותר לשווקים נוספים שמבחינה גיאוגרפית רחוקים יותר וע"י הוספה של אנשי מכירה באזורים אלה המכירות וההכרה בחברה יגדלו.
ניתן גם לנסות "לכבוש" אוכלוסיות קשות יותר כמו משטרה וצבא שלעיתים רבות יוצאות במכרזים.
מאחר שהחברה הינה רווחית הרי שניתן להיכנס לתחומים שאינם קשורים כלל לתחום הרכב. למשל, רכישת חברות קטנות המייצרות מוצרים משלימים.
אופציה נוספת שעל החברה לנסות הינה רכישה של חברות כושלות עם פוטנציאל. (כגון חברת קטרפילר שקיים מו"מ לרכישתה).
ללא ספק כל הפתרונות הנ"ל חייבים להתחיל קודם כל בחשיבה של יוסף סמירה ושותפיו כיזמים ולא כמנהלים ואז קיים סיכוי מעבר לסביר שהחברה תגדיל הכנסותיה ורווחיה בצורה ניכרת.
ביבליוגרפיה
Wickham P.A. ( 2001 ), STRATEGIC ENTREPRENEURSHI : A Decision-Making Approach to New Venture Creation and Management, Second Edition, Trans-Atlantic Pubns.
Henry,J.(2001).creative management, sage
www.nihul.com - 15/5/2005
http://www.tzafonet.org.il/kehil/shaal/thumim_yazamut.htm אהרונוב - חביב נדן, 1999. 19/05/05

www.lib.cet.ac.il 29/05/05
www.bizness.co.il 29/5/05
חומר הלימודים.
אהרונוב - חביב נדן 1999
אהרונוב - חביב נדן 1999
Wickham, 2001
http://lib.cet.ac.il
www.leadersnet.co.il
17
אסטרטגיה

תגים:

יזמות · יוזמה · רכב · מודל · EVR · גארט · הופשטד · קווין · וקמרון · רבדים · אדגר · שיין · סגנונות · ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגית יזמות - ניתוח מנכ"ל חברת "זוקו שילובים"", סמינריון אודות "אסטרטגית יזמות - ניתוח מנכ"ל חברת "זוקו שילובים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.