היישום אינו מחובר לאינטרנט

ירושה ע"פ צוואה

עבודה מס' 063927

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצורות השונות של עריכת צוואה.

5,218 מילים ,25 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

המערכת המשפטית מלווה את האדם כל מהלך חייו. מערכת זו מסדירה את יחסיו עם משפחתו, עם שכניו, ועם השלטון. בשעת הצורך משתמש בה האדם להשיג סעד שלו הוא זכאי, ולפעמים המערכת מענישה את האדם כאשר זה מפר נורמות התנהגותיות וחברתיות. המערכת המשפטית נותנת את שירותיה לאדם גם בסוף חייו, היא מעניקה לו כלים להסדיר את ענייניו בצורה כזו שרכושו יטופל כרצונו לאחר שהוא עצמו כבר לא יהיה מסוגל לטפל בו, ודואגת שאנשים שישארו אחריו לא יפגעו ממותו.
כלים אלה הפקיד המחוקק בידי הרשות השופטת בצורה של חוקי ירושה. בכל מערכת משפטית נאורה, קיים הסדר, חוק, תקנה שלפיה פועלים כאשר האדם נפתר ומותיר אחריו ירושה. ירושה כוללת את הונו של האדם ואף את חובותיו לחברה אשר לא הצליח לסיים לפני מותו.
בשנים האחרונות חל ריבוי משמעותי בנוהג עריכת צוואות, המחוקק, כפי שעוד נבחן, מעניק חופש רב בתחום זה, דבר שמגביר את הבעתיות בקביעת תוקפן של צוואות במקרים רבים.
בעבודה יבחנו הצורות השונות של עריכת צוואה מההיבטים הבאים: לשון חוק הירושה, והפסיקה בישראל, והביקורת על החוק והפסיקה. בנוסף, נבחן את מצב הדברים בשיטות משפט אחרות ונראה אם ניתן ללמוד מהם על מנת לשפר תחום זה אצלינו. כמו כן, נדון בסעיף 25 הדן בקיום צוואה על אף פגם או חסר בצורתה.

תוכן העניינים
מבוא
ירושה עפ"י צוואה
צורות הצוואה
צוואה בכתב יד
צוואה בעדים
צוואה בפני רשות
צוואה בעל-פה
קיום צוואה על אף פגם או חסר בצורתה
מסקנה
מקורות

קטע מהעבודה:

חוסר ההגדרה של מונח הצוואה, וחוסר הבהירות מה ועל מה אפשר לצוות אינם מבטאים רשלנות של המחוקק, אלא היעדר מכוון של הגדרות אלה ע"מ לאפשר לביהמ"ש יריעה פרשנית רחבה. הפרק השלישי לחוק הירושה מתייחס לירושה ע"פ צוואה, פרק זה מתחלק לשלושה סימנים המגדירים את צורת הצוואה, תוקף הצוואה והוראות הצוואה.

מקורות:

מ' גולדברג, י' פלומין, ד"ר א' מעוז דיני ירושה ועזבון (מהדורה חמישית מורחבת, א' מעוז עורך, 1993)
ד"ר ש' שילה פירוש לחוק הירושה, התשכ"ה - 1965 - סעיפים 55-1 (הוצאת נבו, ירושלים, תשנ"ב)
ג' טדסקי על הדין הדיספוזיטיבי עיוני משפט טו(1) (מרס 1990) 5
ד"ר ש' פרלס עוד הערות לחוק הירושה, התשכ"ה - 1965 הפרקליט לה (תשמ"ג-תשמ"ד) 288.
ד"ר ש' שילה סעיף 25 לחוק הירושה - קיום צוואה על אף פגמים בצורתה הפרקליט לה (תשמ"ג-תשמ"ד) 91
א' שחור קיום צוואה על אף פגם או חסר בצורתה - סעיף 25 לחוק הירושה הפרקליט לו (תשמ"ד) 538
V.F.Chaffin "Execution, Revocation and Revalidation of Wills:A: Dritique Existing Statutory Formalities"11 Georgia L.Rev. (1977) 297, 324.
A.G Gulliver C.J. Tilson "Classification of Gratuitous Transfers" 51 Yale L.J, (1941)1, 13-14

תגים:

מוות · צוואות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ירושה ע"פ צוואה", סמינריון אודות "ירושה ע"פ צוואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.