היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש בקומדיה ובהומור בקולנוע העוסק בנאצים ובשואה

עבודה מס' 063603

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות מספר סרטים.

11,208 מילים ,20 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודתי זו ברצוני לנסות ולענות על מספר שאלות, וביניהן מה תפקיד ההומור בייצוג הנאצים והשואה? מדוע מאז "הדיקטטור הגדול" ו"להיות או לא להיות" לא נעשו סרטים קומיים-סאטיריים בנושא הנאצים והשואה עד לתקופה האחרונה? ומדוע כעת יוצרים מרשים לעצמם לעשות כן? מה בעצם המסר אותו מבקשים היוצרים להעביר, על מה הם ניסו להתגבר, ומדוע בחרו בהומור כאמצעי לעשות כן?

עבודתי להלן מחולקת לשני נושאים:
1. ההומור והקומדיה בסרטים סאטירים שיצאו בתקופת מלחמת העולם השנייה, "להיות או לא להיות" של ארנסט לוביץ', ו"הדיקטטור הגדול" של צ'ארלי צ'אפלין. סרטים אלו עסקו בעיקר בפרודיה על המשטר הפאשיסטי בגרמניה, על היטלר ועל האידיאולוגיה הנאצית. ישנה התייחסות מסוימת ליהודים ולסבלם.
2. ההומור והקומדיה בסרטים מן העת האחרונה: "החיים יפים" של רוברטו בניני, "Seven Beauties" של לינה וורטמולר, "אירופה אירופה" של אגנייסקה הולנד, "רכבת החיים" של ראדו מיהאיילנו ו"יעקב השקרן" של פטר קאסוביץ. סרטים אלו עסקו בעיקר בחוויה היהודית של השואה והרדיפות, לפני ותוך כדי מלחמת העולם השנייה.

גיליתי כי יוצרי הסרטים ביקשו להעביר מסר, אך בו בזמן למשוך צופים לסרטיהם. ההומור, כאמצעי של מבע קולנועי, אפשר להם לרכך את האמירה החברתית-פוליטית ולפנות לקהל רחב יותר. הקושי הגדול של כל בן אנוש להבין ולתפוס את גודל הזוועות יצר צורך אצל יוצרי הסרטים להגן על הצופה וליצור מיסוך בינו לבין המציאות הקשה. כלומר, הקומדיה היוותה פילטר באמצעותו ניתן היה לצפות בסרט בקלות רבה יותר, להזדהות, להבין ולהתרגש, מבלי להזדעזע ולהתרחק מהנושא. בנוסף, ובאופן טבעי, היוצרים ביקשו להלעיג את היטלר, את המשטר הנאצי ואת האידיאולוגיה הנאצית, ולכן בחרו בז'אנר הסאטירה והפרודיה. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בסרטיהם של לוביץ' ושל צ'אפלין, אך כמובן גם בסרטים המאוחרים יותר.

תוכן עניינים:
הקדמה
מעט על תפקיד ההומור בחיינו
הדיקטטור הגדול
להיות או לא להיות
הסרטים מן העת האחרונה העוסקים בשואה באמצעות קומדיה והומור
החיים יפים
Seven beauties
"אירופה אירופה"
רכבת החיים Train en vie
יעקב השקרן
לסיכום - מה תפקיד ההומור בסרטים העוסקים בשואה?
ביבליוגרפיה

מקורות:

Anderson, Jeffrey M., "The Great Dictator (1940), Combustible Celluloid: www.combustiblecelluloid.com.
Armstrong, Dr. Paul, "I cried `till I laughed: film and the humor of the holocaust", University of Leeds, UK,
Barns, Peter, (2002) "To be or no to be", BFI Publishing, London.
Berger, Peter L. (1997) Redeeming Laughter: the Comic Dimension of Human Experience. New York: Walter de Gruyter.
Bourne, Mark, (2003) "The Great Dictatoe: The Chaplin Collection", The DVD Journal: www.dvdjournal.com.
des Pres, Terrence (1991) "Holocaust Laughter" Writing into the World: Essays 1973-1987 New York, Viking pp. 77-86.
Devlin, Catherine (1995) "Comedy and Culture" Australian Journal of Comedy, Vol. 1 no. 2.
Gerstien David (1995), "Chaplin, Charlie, and Fascism" Charlie Chaplin World Wide Web Celebration.
Hillenbrand, F.K.M "Underground Humor in Nazi Germany 1933-1945". London: Routledge
Kertzer, Adrienne (2000) "Like a fable, not a pretty picture: Holocaust representation in Roberto Benigni and Anita Lobel", Michigan Quarterly Review, Vol. 39, part 2, 99 279-300.
Linvill, Susan (1995a) "Agnieska Holland's Europa, Europa: Deconstructive humor in a Holocaust film" Film Criticism, vol. 19, no 3, 99 44-53.
Maland, Charles, J., "Chaplin and American Culture: The Evolution of a Star Image", Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1989.
Morris, Wesley, (2002), "Ernst Lucitsch's Magic Touch Filmmaker's ironic comedies always captivate his Audience", San Francisco Chronicle, Dec 17 2000.
Palmer, Jerry (1994), Taking Humor Seriously. London: Routledge
Sallitt, Dan, (2002) "Ernst Lubitsch: The Actor vs. the Character", The Film Comedy Reader, published by Limelight Editions in Feb. 2002.
Tugend, Tom, "Film juxtaposes Chaplin's movie with the reality created by Hitler", JTA Global News Service of the Jewish People.
von Busack, Richard, (2000) "The importance of Being Ernst, Director Ernst Lubitsch gave Hollywood a dose of European sophistication in the 1930s", Metro Santa Cruz, Feb 2000.
Zizek, Slavoj, (2000), Camp Comedy, Sight and Sound. Apr, 2000.

תגים:

הדיקטטור · הגדול · הומור · החיים · יפים · השקרן · יעקב · להיות · נאציזם · קולנוע · קומדיה · רכבת · שואה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש בקומדיה ובהומור בקולנוע העוסק בנאצים ובשואה", סמינריון אודות "השימוש בקומדיה ובהומור בקולנוע העוסק בנאצים ובשואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.