היישום אינו מחובר לאינטרנט

שאלות בעיה-פחדים בקרב ילדים

עבודה מס' 040764

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פחד ממים, הומור בטיפול,תרגילי דמיון מודרך, ביבליותרפיה ושילוב קריאה וכתיבה אינטראקטיוית בביבליותרפיה.

2,330 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

בעיה נפוצה בקרב ילדים בכל הגילים היא פחדים ופוביות למינהן. לרוב זוהי בעיה נורמלית לחלוטין-- הפחד הינו תופעה טיבעית שמקורה הביולוגי במנגנוני הגנה למינהם האמורים להנחות את האורגניזם להתרחק ממצבים מסוכנים.
אכן, תופעת התנהגות זו היא כל כך מוטבעת בהכרה האנושית עד שפרויד מצא לנכון למנות אותה כאחת משלושת רגשות היסוד. ברם, הפחד, לעיתים קרובות, עלול להשתלט על הכרתו של הילד ולהפוך לרגש הדומיננטי שמנחה ומגביל את פעולתו בחברה. על פי מולי להד "גורם התגובה (דהיינו, פחד) הוא גירוי חיצוני או פנימי, אשר מביא את ה'אני' להתנהג מתוך פחד. אין ספק שהפחד ממלא גם תפקיד גם תפקיד חיובי. . .אולם ככל בעיה של היגיינה ובריאות נפשית גם כאן הגבול אינו ברור כל כך, בין פונקציה בריאה חיובית וחיונית, לבין פונקציה פתולוגית מזיקה. ומובן, שהאיזון חשוב ביותר. . ." לכן, בכדי לנסות להחזיר את האיזון העדין בין פוביה מזיקה ופחד בריא, עלינו לנסות ולפתור את בעייתו את הילד הסובל מפוביות אי-רציונליות בעזרת ביבליותרפיה.

בעזרת ביבליותרפיה ניתן ולנסות ולפתור את הבעיה; ראשית, על הילד להבין שהפוביה ממנה הוא סובל אינה רציונלית ולכן ניתן לגבור עליה. שנית, עלינו להקנות לילד את הכלים להתגבר על פחדיו. דרך יעילה לעשות זאת היא להקנות לילד מודלים לחיקוי אשר מראים את האפשרות להתגבר על הפוביה האי-רציונלית בעזרת נחישות דעת, אומץ וכו'. הסיפור הביבליותראפי, אם כן, יספר את מאבקו של הגיבור בפוביה שלו ואת הדרך בה הוא התגבר עליה.

מקורות:

דר' מולי להד, חוה אנקור, פחד אז- ביבליותרפיה כסיוע בהפחתת פחדי ילדים ונוער, הוצאת "אח" בע"מ, 1993, ע'20
אפרים סידון, "המכשפה", מתוך להפליג עם כוכב, בעריכת אדיר כהן, רכס הוצאה לאור פרוייקטים חינוכיים בע"מ, 1999, ע'300
יהודה אטלס, "כשאני בא לכתה", מתוך כהן, ע'137
אדיר כהן, סיפור הנפש- ביבליותרפיה, הוצאת "אח" בע"מ, 1990, ע'179
דר עופרה אילון ודר מולי להד, על החיים ועל המוות, הוצאת נורד, 1995, ע'19
נורית יובל ועמירם רביב, "טיול שנתי", כהן, ע' 142

תגים:

ספרות · ילדות · פוביה · פרויד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שאלות בעיה-פחדים בקרב ילדים", סמינריון אודות "שאלות בעיה-פחדים בקרב ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.