היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקדש מעט - סקירת בית המדרש החדש של חסידות בעלז בירושלים.

עבודה מס' 063585

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,768 מילים ,9 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
הקדמה
פרק א' - חסידות בעלז
פרק ב' - האדמו"ר
פרק ג '- תהליכי הבנייה
פרק ד' - יריבות בעולם החסידי
סיכום
ביבליוגרפיה

הקדמה
בסטטיסטיקה שפורסמה ע"י עיריית ירושלים, בתחילת שנות התשעים של המאה העשרים, אודות צפיפות המגורים בעיר, התברר כי האוכלוסייה החרדית בשכונות הותיקות של ירושלים, סובלת מצפיפות בסדר גודל המשמעותי ביותר מכל אוכלוסייה אחרת בעיר .1
המגורים הצנועים המלווים את החסידים משחר לידתם, דרך מוסדות הלימוד וכלה בישיבות הגבוהות, אינם תואמים את המציאות בשנים האחרונות.
החסידויות השונות בעיר, בונות בתי מדרש ענקיים היכולים להכיל אלפי חסידים ויותר, מבנים מרשימים בהיקפם, בעושרם ובתדמיתם בציבור החרדי בפרט והדתי בכלל.
כל אדם הנוסע בכבישיה הצפוניים של ירושלים ואפילו במורד מבשרת ציון, בכביש ירושלים-תל אביב, נתקל במבנה עצום העומד בראש קריית בעלז בירושלים ומשמש בית המדרש של החסידות.
החומר הכתוב העוסק בחסידות בעלז דל בגלל מספר סיבות. ראשית, אין ארכיון לחסידות בעלז ולכן החומר מועבר בשיחה ע"י בעלי תפקידים בחסידות עצמה. שנית, הפתיחות לאנשים מחוץ לחסידות אינו רב וקשה להוציא מהם פרטים משמעותיים על חיי הקהילה, מנהיגה ומוסדותיה.
ושלישית, בקהילה סגורה כמו חסידות בעלז, יש עוינות רבה לעבודת מחקר על מוסדות החסידות ובמיוחד במסגרות אקדמאיות שאינן באוריינטציה אורתודוכסית. לא ידוע האם זה מתוך פחד או יריבות פנים חרדית, או שאולי חוסר שיתוף פעולה עם גורמים מחוץ לקהילה.
לצורך העבודה נעזרתי במספר אנשים. מר ישראל אייכלר, עיתונאי, עורך השבועון "המחנה החרדי" ודובר חסידות בעלז. מר אבישי בן-חיים, כתב לענייני חרדים באתר האינטרנט Ynet מערכת העיתון כל העיר- ירושלים, מר יצחק בלאט, אדריכל הבניין, ומר בני אביגדורי, אדריכל עיריית ירושלים.
בנוסף, ביקורים באתר עצמו כדי לעמוד מקרוב על המתחם המיוחד.
אנסה בעבודה זו לעמוד על בית המדרש של חסידות בעלז, כדי לאפיין את החסידות ומנהיגה בקבלת ההחלטה על הקמת היכל מפואר שכזה.
צריך לציין, כי הכניסה להיכל עצמו ניתנת רק בשבת ובמועדים, מכיוון שזה הזמן היחידי במהלך השבוע בו ההיכל פתוח (ערב שבת, שבת בבוקר, חגים ומועדים). בשאר ימות השנה, חסידי בעלז מתפללים באולמות הרחבים הנמצאים בתחתית הבניין ומשמשים בית מדרש.
--------------------------------------------------------------------------------
1. מתוך שנתון סטטיסטי בנושא בנייה ופיקוח, עיריית ירושלים, 1992.

מקורות:

יצחק אלפסי, בתי התפילה של החסידים, מחניים, גליון צ"ח, ההוצאה לאור של משרד הביטחון, תשכ"ה.
בצלאל לנדוי, תנועת החסידות, מחניים, גליון פ"א, ההוצאה לאור של משרד הביטחון, תשכ"א.
אמנון לוי, החרדים, כתר, ירושלים, 1990 .

תגים:

אדמור · אוכלוסייה · בית · בניה · חסידים · מדרש · מקדש · קהילה · תהליכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקדש מעט - סקירת בית המדרש החדש של חסידות בעלז בירושלים.", סמינריון אודות "מקדש מעט - סקירת בית המדרש החדש של חסידות בעלז בירושלים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.