היישום אינו מחובר לאינטרנט

העלייה לרגל לבית המקדש

עבודה מס' 070065

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העלייה לרגל במקרא, בספרות בית שני ובספרות חז"ל.

4,260 מילים ,6 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו תבחן את מצוות העלייה לרגל על פי המקרא, בית שני, וחז"ל. מקומו של בית המקדש בימי הבית הראשון השפיעו על חיי האומה ומחשבתה כמה רשויות: המלכות, הנבואה, המקדש והכהונה. רשויות אלו בלתי תלויות היו זו בזו גם בבחינת מקורותיהם וגם במציאות שבפועל. המלכות והנבואה לא שאבו את סמכותם מהמקדש וכוהניו.
ההיפך הוא בימי בית שני, מרכז הכובד של חיי התורה והציבור הועתק לבית המדרש ולבית הכנסת, גם ההנהגה הציבורית והמשפט, שהיו תחילה בעיקר בידיהם של הכוהנים בהמשך הימים לא היו אלו מסורים בידיהם של הכוהנים בלבד, אבל, כל אותם מוסדות ומושגי יסוד במחשבה החברתית והלאומית אחוזים היו בחיי המקדש ודרכו פשטו בעם, הם הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם.
בהמשך נקשרו למקדש גם קריאה בתורה ולימוד התורה בכללו. אופקי העיון והחוויה הדתית גדלו והתעצמו. "מסורת התנאים מספרת על קיומו של בית מדרש בהר-הבית או בחיל, מקום שהסנהדרין מתכנסת שם בשבתות ובימים טובים לא כבית דין, שהרי אין דנים בשבת אלא כמוסד לימוד, כבית מדרש" .
בתחום עולמו האישי דתי של הפרט בית המקדש היה מקום להתייחד. העלייה לרגל, הקורבנות והטהרה הכרוכה עימהן כיפרו על עוונותיו ושימשו מסגרת ואמצעי להתעלותו ולהזדככותו של האדם מישראל. ההערצה והחיבה למקדש הייתה עוצמתי, וכך גם האמונה הייתה, שהמקדש עתיד לעמוד עולמית כשם שקיימים שמיים וארץ.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - מצוות העלייה לרגל על פי המקרא
פרק 2 - מצוות העלייה לרגל על פי בית שני
פרק 3 - מצוות העלייה לרגל על פי חז"ל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המכנה המשותף בין שלוש הופעותיה של מצוות העלייה לרגל בתורה הוא שבכולן מכילה המצווה שני מרכיבים: היא מורכבת מהוראה חיובית 'יראה כל זכורך' ומהוראה שלילית 'לא יראו פני ריקם'(5).
ההבדלים בין הופעותיה השונות של המצווה בין שני האזכורים בשמות לבין האזכור בדברים, נוגעים בחלק מן השאלות המהותיות שמעצבות את אופייה והיקפה של מצוות העלייה לרגל.

תגים:

גלות בבל · בית שני · בית המקדש · ירושלים · מצוות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העלייה לרגל לבית המקדש", סמינריון אודות "העלייה לרגל לבית המקדש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.