היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין אגדת פסח המסורתית להגדה הקיבוצית.

עבודה מס' 063573

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

5,242 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בחרתי לנתח בעבודה זו את ההבדלים הרטוריים בין הנוסח המסורתי של הגדת פסח לבין הנוסח המופיע בהגדה המשותפת של הקיבוץ הארצי - השומר הצעיר.
בתור בן קיבוץ (כפר מנחם), זכורה לי היטב כילד הישיבה סביב השולחנות העמוסים בכל טוב, בחדר האוכל המלא מפה-לפה באורחים ובחברי קיבוץ, לבושים במיטב חולצותיהם הלבנות.
זכורה לי גם קריאת ההגדה ע"י חברי הקיבוץ (כשבידם מיקרופון), השירה המשותפת, קטעי המחול והנגינה וכמובן ההצגות בהן השתתפתי, שתיארו קטעים מתוך ההגדה.
כשהתבגרתי, והתחלנו משפחתי ואני לעשות את הסדר מחוץ לקיבוץ, בעיקר אצל דודי ועם בני משפחה אחרים ומסורתיים יותר, שמתי לב להבדלים בין הנוסחים אשר בהגדות. לפתע היה קשה יותר להבין את הכתוב, הדברים הפכו פחות מוחשיים ויותר מסתוריים וגם אני באופן אישי הרגשתי שינוי, לא רק בין הנוסחים, אלא גם בין תקופות: הסדר הקיבוצי נעלם ואיננו עוד, ואילו הסדר המסורתי חזר והתקיים (גם אם לא במלואו).
עבודה זו תבחן את ההבדלים הרטוריים שבין הנוסח המקורי-מסורתי בהגדה, לבין הנוסח שליווה את הסדר הקיבוצי (שהשנה, בפעם הראשונה מזה 66 שנות הקיבוץ, לא התקיים כלל). היא תתמקד במודל הרטורי שנבנה בכל אחד מן הניסוחים, בשאלה כיצד השפיעו ההבדלים המהותיים בתפיסות החיים של הצדדים המעורבים על הרטוריקה של כתיבת ההגדה, ובמתודיקה (צורת ההעברה) של המסרים באגדה.
בעבודה זו נעזרתי רבות בהגדה המסורתית, בספרם של מוקי צור ויובל דניאלי "יוצאים בחודש האביב - פסח ארץ-ישראלי בהגדות מן הקיבוץ", בהגדה בהוצאת הקיבוץ הארצי (השומר הצעיר), ובאינציקלופדיה המקראית.

* לפני שאתחיל, כמה הערות:
ההשוואה נערכה בין מהדורה י"ד של הגדת הקיבוץ הארצי, לבין ההגדה המסורתית בנוסח האשכנזי, כפי שהיא מופיעה במלואה באתר שכתובתו המלאה: .http://wind.prohosting.com/yakovn/agada.htm
ההשוואה כללה את כל הקטעים המופיעים בהגדה הקיבוצית, אך לא את כל הקטעים המופיעים בהגדה המסורתית, בשל אורכם, חוסר הרלוונטיות שלהם וחוסר היכולת להשוותם לטקסט הקיבוצי. למרות זאת, ניתן ליצור מודל רטורי גם ללא אלה, ולעמוד באופן מדוייק על ההבדלים בין שתי הגירסאות.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
השוואה בין הנוסח המסורתי לנוסח הקיבוצי של הגדת פסח
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

צור, מ. ודניאלי, י. (2004). יוצאים בחודש האביב - פסח ארץ-ישראלי בהגדות מן הקיבוץ. ירושלים: יד בן צבי
יערי, א. (1960). "ביבליוגרפיה של הגדות פסח: מראשית הדפוס ועד היום". ירושלים: במברגר את טאהרמן
הגדה של פסח (מהדורה יד', 1991). המחלקה לתרבות של הקיבוץ הארצי.
הגדה של פסח (תשל"ו). ירושלים: הוצאת י. מרקוס ושות' בע"מ.
פבזנר, י'. (1950). אינציקלופדית יודאיקה. תל אביב: הוצאת כתר.

תגים:

הגדה · יהדות · פסח · רטוריקה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין אגדת פסח המסורתית להגדה הקיבוצית.", סמינריון אודות "השוואה בין אגדת פסח המסורתית להגדה הקיבוצית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.