היישום אינו מחובר לאינטרנט

ירושלים- עיר מקוטבת או מאוחדת

עבודה מס' 063537

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון קצר בייחודה של ירושלים כעיר מעורבת.

1,488 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בירושלים, החל מהמאה השש עשרה ועד מלחמת העולם הראשונה, גרו יהודים, מוסלמים ונוצרים לפי הסדר אימפריאלי. במרחב העיר היה לכל עדה מרחב עם אוטונומיה תרבותית משלה (דת ושפה), כאשר היה קיים קשר בין העדות, בעיקר במסחר. ההפרדה בין הדתות לא הייתה מלאה, מכיוון שהיו חדירות של עדה לשכנתה ובמיוחד השפעות של העדה היהודית על שאר העדות בגלל רוב דמוגרפי.
בתקופה העות'מאנית, היה הסדר אימפריאלי ואוטונומיה לכל עדה עם עדיפות למוסלמים. בתקופת המנדט הבריטי, התחלף ההסדר להסדר לאומי, על ידי גלי עלייה גדולים שפרצו את מסגרות המגורים הישנות ונכנסו לשכונות ערביות.
חלוקת העיר בתקופת המנדט, יצרה עיר המחולקת למזרח ומערב עם גבול היוצר הפרדה בין שני החלקים. החלק הישן, העיר הישנה, נותרה בידי הירדנים, כולל המקומות הקדושים. העיר החדשה, בידי היהודים, כולל דרכי הגישה לעיר, שליטה על מקורות המים ועוד.
בעקבות מלחמת ששת הימים, החליטה ממשלת ישראל, לחוקק חוק המחיל את השיפוט והמינהל הישראלי על מזרח העיר. סיפוח ירושלים המזרחית עורר את התנגדות האו"ם ורוב מדינות העולם. למרות זאת, החליטה ממשלת ישראל לחוקק חוק יסוד כי "ירושלים השלמה המאוחדת היא בירת ישראל", וכך הפך הסיפוח של 1967 לחוק יסוד של מדינת ישראל.
אנסה בהמשך העבודה להסביר, כיצד בירושלים, למרות ההצהרות כי העיר אוחדה לנצח נצחים, ולמרות שאינה מחולקת פיזית בין מזרח ומערב, עדיין קיים שסע לאומי בחיי היום יום, המבדיל אותה משאר הערים המעורבות בישראל.

מקורות:

חשין אמיר, מזרח ירושלים: מדיניות מול מציאות, המזרח החדש, ל"ד, 1992.
קליין מנחם, יונים בשמי ירושלים, מכון ירושלים לחקר ישראל, ירושלים, 1999.
רומן מיכאל, דפוסי היכרות והתייחסות של תלמידים יהודים וערבים למרחב העירוני של ירושלים: מודעות מחולקת בעיר מאוחדת. אופקים בגיאוגרפיה, מס' 17-18, 1986.
רומן מיכאל, המפגש בין יהודים וערבים בעיר המעורבת הישראלית, הוכן עבור ספר העיר הישראלית, (עורכים: ב. קיפנס וא' שחר), האוניברסיטה העברית, 1988.
Khalidi Walid, Thinking the Unthinkable; A Sovereign Palestinian State, Foreign Affairs 56; 695- 713. 1978, 1988.

תגים:

דמוגרפיה · חלוקה · יהודים · ירושלים · מזרח · נוכחות · ערבים · ריבונות · שסע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ירושלים- עיר מקוטבת או מאוחדת", סמינריון אודות "ירושלים- עיר מקוטבת או מאוחדת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.