היישום אינו מחובר לאינטרנט

טמפו

עבודה מס' 063521

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שוק המשקאות הקלים והצעת חלופות אסטרטגיות לחברה.

11,677 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

שוק המשקאות הקלים בישראל הינו אוליגופול ופועלות בו שלוש חברות גדולות המנהלות ביניהן תחרות עזה בכל קטגוריות המוצרים: משקאות מוגזים, משקאות שאינם מוגזים ומים מינראליים ומאמצות אסטרטגיה של Total Beverage.

שוק המשקאות הלא מוגזים הראה קיטון מתון בהיקף המכירות בשנת 2004, אולם המגמות בשנים האחרונות מצביעות על פוטנציאל צמיחה גבוה. הערכה זו מבוססת בין היתר על מגמת הגידול שנרשמה בשנים קודמות. יחד עם זאת קטגוריית המיצים הטבעיים (סחוט טרי) הציגה צמיחה מרשימה ביותר, בעיקר לנוכח מגמת אימוץ אורח חיים בריא.

בעבודה זו נמקד בחברת טמפו, בקטגוריית המשקאות הלא מוגזים ונבחן את התחרות בין שלושת המובילות: החברה המרכזית למשקאות עם המותג "פריגת" המחזיקה ב-28% מנתח השוק (כספי), חברת יפאורה תבורי עם המותגים "תפוזינה", "ספרינג" ו- "קריסטל" המחזיקה ב-44% נתח שוק (כספי) וטמפו עם המותגים "ג'אמפ" ו- "סיידר הגליל" עם נתח שוק של % 11 (כספי). שאר השוק מתחלק בין חברות קטנות שאין להן השפעה על רמת התחרות.
חברת טמפו נתפסה בעבר כאחת החברות המובילות בשוק המשקאות הקלים בישראל אולם כיום היא נתפסת בעיקר כחברת בירות, כאשר בקטגוריה זו היא אכן רשימה הצלחה בשנת 2004 אך בשאר שוקי המשקאות מצבה עגום.

אנו סבורים כי הבעיה המרכזית של החברה בקטגוריית המיצים הלא מוגזים הינה העובדה שהיא לא פעילה בכל קטגוריות המוצר ובמיוחד לא בקטגוריית המיצים הטבעיים - הקטגוריה האטרקטיבית ביותר בענף. בנוסף איתרנו מספר בעיות משנה שהעיקריות שבהן: מוניטין נמוך מחד ואי שיוך המותג החזק "סיידר הגליל" לחברת טמפו.

על מנת להתגבר על בעיה זו ולאפשר לחברה מסלול צמיחה אנו מציעים לחברה לבחור באסטרטגיה של הרחבת המותג סיידר הגליל לתחום מיצים הסחוטים הממוצבים גבוה בתודעת הצרכנים. צעד זה יאפשר לה לבנות את המוניטין שלה ולהתרחב אחר כך גם לתחום המשקאות הקלים המכילים רק כ-15% פרי ומהווים %70 מנתח שוק המשקאות הקלים הלא מוגזים ובכך לבצע הרחבת מותג לכל הקטגוריות.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
הצגת החברה - טמפו
תחומי העיסוק העיקריים של תאגיד טמפו
מיצוב החברה
מיצוב החברה
תדמית החברה
אסטרטגיית החברה
אפיון קו המוצרים
ניתוח תיק העסקים של טמפו
האסטרטגיה השיווקית
מדיניות ערוצי ההפצה
מדיניות מחירים
מדיניות תקשורת שיווקית
ניתוח אסטרטגי - שוק המשקאות הקלים (מיצים)
שוק המשקאות הקלים (מיצים) - מודל BCG
שוק המשקאות הקלים (נקטר, סחוט ומשק"ל) - מודל BCG
ניתוח שוק
מגמות ותנודות בסביבת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
נתחי שוק
ניתוח המתחרים
פריגת (החברה המרכזית למשקאות בע"מ)
גניר
יפאורה תבורי
מתחרים פוטנציאלים
קהל הלקוחות והקונים וכושר המיקוח שלהם
ספקים וכוח המיקוח שלהם
מוצרים תחליפים
חסמי כניסה לענף המשקאות הקלים
חסמי יציאה מענף המשקאות הקלים
אטרקטיביות השוק
ניתוח SWOT
הזדמנויות ואיומים
עוצמות וחולשות
עוצמות המתחרים
חולשות המתחרים
הגדרת הבעיה המרכזית של טמפו בשוק המיצים
הגדרת בעיות המשנה - בשוק המיצים
גורמי מפתח להצלחה בשוק המיצים - מודל KSF
חלופות לאסטרטגיה שיווקית
חלופה א' - הרחבת המותג סיידר הגליל לקטגוריית המיצים הסחוטים
חלופה ב' - מתיחת המותג סיידר הגליל למיצי הדרים בקטגוריית הנקטרים
חלופה ג' - הרחבת מותג משקאות האנרגיה XI
ניתוח החלופות לפי מודל פישביין- ניתוח כמותי
המלצות
מקורות
נספחים
נספח 1: נתחי שוק
נספח 2: החברות והמותגים העיקריים בשוק המשקאות הלא מוגזים

תגים:

טמפו · יפאורה · מזון · משקאות · ניתוח · פריגת · קלים · שוק · תבורי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טמפו", סמינריון אודות "טמפו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.