היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שיווקי של ענף משרדי הפרסום בישראל.

עבודה מס' 063456

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

8,671 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ענף הפרסום הינו ענף ותיק, רווי ותחרותי מאד. לענף הפרסום מוניטין ותדמית נוצצת, זוהרת ויוקרתית.
עם השנים התפתח ענף הפרסום, הן מבחינת נפח הפרסום והן מבחינת סך מכירות. ענף הפרסום התפתח במרוצת השנים גם בעקבות השוני הטכנולוגי וניצול הזדמנויות פרסומיות. פתיחת הטלוויזיה המסחרית (ערוץ 2) ב-1992, העניקה לענף כוח אדיר ודחיפה משמעותית, החלו לצוץ פרסומות מושקעות ופרובוקטיביות יותר שנלחמו כולן על תשומת ליבו של הצרכן.
משרדי הפרסום עושים שימוש בכל אמצעי המדיה הקיימים כיום: טלוויזיה, עיתונות, רדיו, קולנוע, אינטרנט, שילוט חוצות וכן מבצעים קידומי מכירות ומספקים שירותי יחסי ציבור עבור לקוחותיהם. ככל שמשרד הפרסום גדול יותר כך הוא מקיף יותר פונקציות מבין אלו שפורטו לעיל. משרדי פרסום בינוניים וקטנים בדר"כ לא יספקו שירותי קד"מ ויח"צ.
כל משרד פרסום מספק שירותים מגוונים עבור לקוחותיו, לרבות פרסום, מחקר ואסטרטגיה, קריאייטיב, הפקה, מדיה, תקציבאות, מינהל ושירותים. כפי שציינו לעיל ככל שמשרד פרסום גדול יותר כך הוא יספק שירותים רחבים יותר.
בכל חודש מתפרסמים מספר מדרגים משמעותיים בתחום זה שנשען רבות על תדמית ומוניטין, בין המדרגים המתפרסמים ניתן למצוא דירוג מחזור הפעילות של משרדי הפרסום, דירוג היקף הפרסום של המותגים השונים ועוד.
ישנם ארבעה מניעים עיקריים המשפיעים על התנהגות הלקוח בעת בחירת משרד פרסום: המחיר, המיתוג - המספק מאפיינים של: זהות, אבטחת איכות וסטטוס. נאמנות המשרד וקש הלקוח עם בעלי משרד הפרסום.

משרד הפרסום אותו ננתח הינו משרד 'נחמני-צפריר'. משרד פרסום זה נחשב כמשרד בינוני-קטן בסדר גודל ישראלי. בעלי החברה הינם - חנן נחמני ואברהם צפריר. 2 הבעלים הגיעו מרקע שיווקי ולא מרקע פרסומי כלל.
המשרד הוקם לפני כ-5 שנים על יסודות חברת שיווק ישיר בשם 'effect-team' שהייתה ועודנה חברת השיווק הישיר הגדולה בישראל. המשרד פרץ בגדול בקנה מידה ישראלי וכבר בשנתו הראשונה השיג תקציבים גדולים ביניהם תקציב חברת 'ביתילי' שנמצא בידי החברה עד ימים אלו ממש. לאחר כשנתיים חוסר הניסיון הפרסומי של שני הבעלים נתן את אותותיו ולקוחות המשרד החלו לנטוש אותו ובכך מחזור הפעילות שלו ירד. שני הבעלים החליטו על שינוי אסטרטגיה תוך שימת דגש על קריאטיב איכותי יותר ולכן הביאו איש פרסום ותיק בשם גל כהן שאמור להיכנס כשותף במשרד החל מחודש מאי השנה.
ענף הפרסום כפי שציינו הינו ענף מרובה מתחרים, כאשר כל המתחרים באותו סדר הגודל מספקים את אותם השירותים וברמה דומה. מכאן שהבעיה העיקרית איתה נאלץ להתמודד משרד 'נחמני-צפריר' הינה בעיית חוסר בידול. החלופה שנבחרה על ידינו לפתרון הבעיה היא החלטה על קו אופי בולט בו רוצה החברה לנקוט וליישמו בקריאיטיב ובייעוץ אסטרטגי,החלופה הנ"ל תשמש את החברה לטווח הארוך, והיא נכונה מתוך ראייה להווה ולעתיד.
כל פעולה משמעותית להגדלת נתח השוק, כגון הורדת מחירים עלולה להוביל את המשרד לפשיטת רגל כלכלית.
כיוון שקיים צורך אמיתי ומהותי לבידול לא ניתן לשמור על המצב הקיים, וכניסה לנישה מבחינת התמקצעות בקהלי יעד פרסומיים דורשת השקעות גבוהות וסיכון באיבוד לקוחות קיימים, בעוד שהצלחתו אינה בטוחה.
יצירת בידול ע"י נקיטה בהדגשת קו אופי ספציפי שיבחר ע"י החברה והדגשתו בפני הלקוח וכן יצירת לוגו מזוהה עם החברה, משמעותו כי על החברה לגבש ולבסס את תדמית המותג. על החברה להחליט על אסטרטגיה שיווקית נבחרת ולגבש לעצמה זהות ייחודית ו\או בולטת כדי שתהיה מזוהה.

מבוא
עבודה זו עוסקת בבעיה המרכזית של חברת 'נחמני-צפריר' בענף הפרסום.
העבודה תציג סקירה קצרה של שוק הפרסום, נציין מגמות ותנודות בסביבה העסקית, ננתח את המתחרים, חסמי כניסה וחסמי יציאה וכן את קהל הלקוחות והספקים.
כמו כן יתבצע ניתוח פנימי של החברה מנקודת מבט של מטרותיה, יעדיה, האסטרטגיה השיווקית של החברה, ניתוח SWOT של החברה ויוצג אופן פעילותה ותמהיל השיווק שלה.

לאחר הבנת הענף, ננסה לעמוד על הבעיה המרכזית של 'נחמני-צפריר' בשוק ועל בעיות המשנה שלה. לבסוף נציע חלופות לפתרון ונמליץ על דרך הפעולה המומלצת על ידינו ביותר עבור החברה בימים אלו.

איסוף הנתונים נעשה על בסיס כתבות עיתונות, אתרי אינטרנט רלוונטיים והרצאת האורח של מר חנן גליקמן, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-נסלר-סמסונוב.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה,מתחרים
חודרים פוטנציאלים,ספקים, קהל לקוחות
מוצרים תחליפיים
חסמי כניסה לשוק
חסמי יציאה מהשוק
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה KSF
הזדמנויות ואיומים
ניתוח פנימי
רקע כללי
מהות העסק
מטרות
יעדים
אסטרטגיה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון תמהיל השיווק
ניתוח הבעיות
ניתוח ואפיון הבעיה המרכזית
ניתוח ואפיון בעיות המשנה
הגדרת החלופות, ניתוחן והערכתן
המלצות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום והביבליוגרפיה כוללת בעיקר אתרי אינטרנט.

תגים:

אדלר · באומן · גולדמן · גיתם · גליקמן · זרמון · חומסקי · טמיר · יהושע · מקאן · משרד · נחמני · נסיס · פוגל · פרידן · פרסום · פרסומת · שלמור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שיווקי של ענף משרדי הפרסום בישראל.", סמינריון אודות "ניתוח שיווקי של ענף משרדי הפרסום בישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.