היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאורית המוסר של רולס ומשמעותה בסוגיות נבחרות בחינוך

עבודה מס' 010369

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התאוריה, מקורה והחולקים עליה, בדיקה והשוואה למדיניות משרד החינוך כלפי נושאים נבחרים.

7,255 מילים ,18 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

רולס הוא אחד מהוגי הדעות בנושא התפתחות הצדק והמוסר הידועים ביותר בימינו. הוא פיתח רעיונות חדשים על רעיונות של קודמיו, אפלטון וקאנט. התאוריות שלו דנות בנושא המוסר, התפתחותו הרצויה וכיצד יש להפעיל כללים על מנת לשמור עליו בחברה של ימנו.
מטרת העבודה היא לסקור את התאוריות שפיתח, את מקורות התאוריות ואת החולקים עליו, כל זאת על מנת לסקור לאחר מכן נושאים בשטח החינוך ולדון האם המדיניות שמפעיל משרד החינוך, קרי החברה, צודקים ומוסריים.
הנושאים בהם אדון הינם נושאים אקטואליים לימנו:
1. המדיניות כלפי התאבדויות בני נוער: כיצד מופעלת השיטה תוך השוואה לארצות אחרות.
2. אינטגרציה בחינוך- רמות תלמידים שונות: סקירה של פסקי דין בנושא.
3. אינטגרציה בחינוך- דתיים וחילוניים: מדיניות משרד החינוך בנושא מניעת עימותים בבתי ספר.
4.מדיניות הענישה: תאוריות על מדיניות הענישה ומשמעותן.
5.מדיניות כלפי ילדים מחוננים: צורת ההתיחסות של משרד החינוך אל ילדים מחוננים.
6.שינויים תקציביים בשנות התישעים: תיקצוב בתי ספר ומערכת החינוך ושיקולים בקביעתה.

העבודה תסתמך על ספרות ומאמרים בנושא ותובא בה גם חוות דעת הכותבת.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא.
2. הפילוסופיה של המוסר על פי רולס.
3. סקירת נושאים בחינוך.
א.המדיניות כלפי התאבדויות בני נוער
ב.אינטגרציה בחינוך- רמות תלמידים שונות
ג.אינטגרציה בחינוך- דתיים וחילוניים
ד.מדיניות הענישה
ה.מדיניות כלפי ילדים מחוננים
ו.שינויים תקציביים בשנות התישעים
4. סיכום.
5. ביבליוגרפיה.

מקורות:

בעיות בפילוסופיה של המוסר, האוניברסיטה הפתוחה, ת"א, 1980.
כשר נעמי, תורת המוסר, האוניברסיטה המשודרת, ת"א, 1982.
פרויד זיגמונד, תרבות בלא נחת, ת"א, 1988.
ROLS J., RULS OF JUSTICE, N.Y, 1972.
NOZICK R., ANARCHY,STATE AND OTOPIA, N.Y, 1974.
אלוני שמואל המשמעת והעונש בחינוך החדש, ת"א, 1968.
אמיר יהודה (עורך), אינטגרציה בחינוך, עם עובד, 1985.
אמיר יהודה, "המפגש האתני והשלכותיו על עמדות ויחסים בינעדתיים", מגמות, כ"ג, 1977.
בן ארי רחל, ריץ ישראל ואח', אני אתה אנחנו, עם עובד,1989.
ברגר ב., המשמעת בית הספר, ירושליים,תש"ב.
וולמן ב., החופש והמשמעת בחנוך, מסדה תש"ט.
וייס שושנה, תוכנית לימודים מודולרית, אוניברסיטת חיפה, 1981.
כהן עובד, הקונפליקט בין דתיים לחילוניים, ירושלים 1975.
מאירי ב., בעיות פסיכופתולוגיות אצל נערים, ירושלים, 1985.
מינקוביץ א., התלמיד טעון הטיפוח, ירושלים, 1969.
ערה רביד ואח', התאבדויות בני נוער, ת"א, 1991.
שמואלי א.,"בעיות בתחום האינטגרציה בחינוך", ביטחון סוציאלי, 1972
ABRAHAM J. TANNENBAUM, GIFTED CHILDREN, N.Y., 1971.

תגים:

חינוך · מדעי · המדינה · פילוסופיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאורית המוסר של רולס ומשמעותה בסוגיות נבחרות בחינוך", סמינריון אודות "תיאורית המוסר של רולס ומשמעותה בסוגיות נבחרות בחינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.