היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחיד מול העולם

עבודה מס' 063378

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סוגיית הפרוש בסביבה חברתית מגובשת, המאופיינת במבנה מעמדי נוקשה.

3,824 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ברצוני לבחון את סוגיית הפרוש בסביבה חברתית מגובשת, המאופיינת במבנה מעמדי נוקשה. אבקש להתמקד ברעיון שהחברה באופן כללי מעצם היותה חברה, יוצרת מחסומים סביב חבריה כדי שאלו לא יראו אפשרויות חיים שונות, ולא יגיעו לידיעה. הפרוש, בניסיון להגיע לידיעה, מנסה לראות את האמת, את הדברים כפי שהם בכלל, ובפרט את שמסתיר ממנו המחסום החברתי.
אבקש להשוות בין החברה המתוארת בספר "עולם חדש מופלא" מאת אלדוס האקסלי, ובין החברה ההודית המסורתית ומושג הפרישות שצמח ממנה. בנוסף אנסה להתחקות אחר תופעות מקבילות או מנוגדות ביחס בין היחיד ובין החברה בה הוא נמצא. היחידה הגרעינית המתוארת בספר (חוסר משפחה) מנוגדת לדפוס ההודי המשפחתי המסורתי, ועם זאת ניתן למצוא קווי דמיון בקיום המעמדות, בכפייה החברתית, כמו גם בביטול היחיד בשתי החברות. הסוגיה בה אדון היא התמודדותו של היחיד עם מוסכמות חברתיות נוקשות שנועדו להסתיר ממנו אמת מסוימת, או צורת חיים אלטרנטיבית. במחקר זה אנסה להציע פתרון לבעיית מציאת האמת על ידי ידיעה של היחיד בחברה, בנוסף לפתרונות הקיימים שמציעה החברה ההודית המסורתית מחד והספר מאידך.
המניע למחקר הוא העניין שמתעורר בי למראה התמודדות עם מוסכמות חברתיות והניסיון המתמיד להתרת המתח הטבוע בין פעילות היחיד ובין מוסכמות החברה בה הוא נמצא.

ראשי פרקים
1. החברה ההודית והחברה בספר "עולם חדש מופלא"
2. יציבות חברתית הנוצרת בעזרת חברה מעמדית נוקשה וכיצד היא מתבטאת בשני המקרים.
3. הפרוש המסורתי והפרוש בספר - קווים לדמותם
4. המניע לפרישות במסורת ההודית ובספר
5. הידיעה במסורת ובספר - דמיון ושוני
6. מחסומי החברה המעמדית בדרך אל הידיעה
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה מובאים ציטוטים רבים בשפה האנגלית.

מקורות:

in his life before." (Huxley, 701) Huxley, Aldous. Brave New World, International Collectors Library. Garden City, New York 1932, 1946
Heesterman, J. C. "Brahmin, Ritual and renouncer" in: The inner Conflict of Traditions: Essays in Indian Ritual, Kingship, and society (Chicago and London: The University of Chicago Press, 1995), pp. 26-44.
Kaelber, W.O., Tapta Marga: Asceticism and Initiation in Vedic India (Albany, N.Y.: State University of New York Press, 1989).
Skorpen, E., "The Philosophy of Renunciation East and West" Philosophy East and West, Vol.21 (3), 1971, pp.283-302
Sharma, R. S. "The Kali age: A Period of Social Crisis" in Feudal Social Formation In Early India Edited by D. N. JHA (Delhi: Chanakya Publications), 1987.
6Dumont, L. 1960. "World Renunciation in Indian Religions", Contributions to Indian Sociology 4:33-62.
Kaelber, W.O., "asceticism" in The Encyclopedia of Religion ed. M. Eliade (New York: Macmillan), Volume 1, p. 441.
Masson, J.M., "The Psychology of the Ascetic", Journal of Asian Studies 35 (August 1976):611-625,
Thody, Philip. Aldus Huxley-A Biographical introduction , Studio Vista, London, 1973.
Selections from the Upanisads Translated by Patrick Olivelle, Oxford: Oxford University Press, 1996.
Perrett, R.W., "The Rationality of Asceticism", in: Biderman, S. Scharfstein B-A, (eds.), Rationality in Question: On Eastern and Western Views of Rationality (Leiden: E.J. Brill, 1989), pp. 57-76.
שלום, גרשם: פרקי יסוד בהבנת הקבלה וסמליה, מוסד ביאליק, ירושלים, תשל"ו.

תגים:

בודהיזם · מטריקס · סוציאליזציה · אפשרויות · החברה · הפרוש · חברתית · חיים · מחסומים · מעמדי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחיד מול העולם", סמינריון אודות "היחיד מול העולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.