היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזוג עלית שטראוס

עבודה מס' 063333

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכת שווי עלית בעת המיזוג.

11,444 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
פרק א.
א. תמצית מנהלים
פרק ב - הסביבה העסקית
א. רקע כללי
ב. שווקי פעילות עלית
ג. תיאור סיכוני השוק אליהם חשופה עלית
ד. מערך השיווק המכירות וההפצה
ה.עלית אינטרנשיונל
ו. ניתוח S.W.O.T
פרק ג - החברה ומוצריה
א. פעילות עלית בישראל
ב. מדיניות ניהול סיכוני שוק
ג. פילוח מכירות עלית
ד. השפעת עונתיות על פעולותיה של עלית
פרק ד - תמצית הדוחות הכספיים
א. מאזנים וניתוח מאזנים
ב. דוחות רווח והפסד וניתוח פיננסי
פרק ה+ו - מתודולוגיה, הנחות יסוד והערכת השווי
א. הערכת שווי עלית תעשיות
ב.הערכת שווי עלית אינטרנשיונל
ביבליוגרפיה

תמצית מנהלים
בין השנים 2001-2002 החלו בחברת עלית רוחות מנשבות לכיוון מיזוג עם חברת שטראוס תעשיות. לחברה היו מספר סיבות טובות למדי לקידום ביצוע עסקת המיזוג. עלית, כך חשבה, תיהפך לחברה גדולה יותר ובעלת מגוון מוצרים רחב יותר, היא סברה שהמיזוג יתרום רבות כמקור צמיחה מרכזי לעתיד הקרוב, ובנוסף יוכלו בחברה להתאים התאמה מרבית למגמות הצריכה בצמיחה מהירה (בריאות טבע, ארוחות מוכנות), דבר שיוביל לשיפור במעמד התחרותי בשוק מול הקונגלומרטים הבינ"ל שנבנים בארץ ויביא להפחתה משמעותית בסיכונים הטבועים בפורטפוליו החטיבות המסורתיות בעלית (קפה וממתקים). ובנוסף ואולי אחת הסיבות החשובות מכולם זו שיתוף הפעולה שנכון לה עם אחד הגורמים המובילים בעולם בתחומה חברת DANONE.
נתבקשנו לערוך הערכת שווי לחברת עלית ולחברת עלית אינטרנשיונל על מנת לאמוד את שווין של החברות ערב המיזוג עם חברת שטראוס, הערכת השווי נערכה בשיטת היוון תזרים המזומנים (D.C.F),בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות נטו, ובתוספת שווי נכסים בלתי פעילים (בעיקר- שווי נכסי מקרקעין העולה על ערכם התפעולי), בהתחשב בהשפעת המס אשר יחול על מימוש הנכסים הבלתי פעילים, הוערכה שוויה של עלית תעשיות בסך של 372.721 מליוני שקלים חדשים. ברקע הדברים יש לזכור, כי החברות פועלות בתחומים דומים, ולפיכך הערכת השווי מושפעת במידה רבה מפרמטרים מקרו כלכליים, לרבות שער ההיוון ושעורי צמיחה.זאת למרות שקיימים מרכיבי סיכון ספציפיים בהן הקבוצות נבדלות, כגון סביבה רגולטורית ופיקוחית, רגישות למחירי קומודיטיס ושערי מטבע. עבור תחזיות תזרימי המזומנים של הקבוצה, כפי שנאמדו בהערכת השווי, שינוי בפרמטרים של שעור ההיוון ושיעורי הצמיחה בטווח הארוך, בהשוואה לאלו שנלקחו בחשבון בהערכה (שעור היוון של כ12.91%- ושעורי צמיחה בתחום %2.25%-1.75 ) עשויים להשפיע השפעה מהותית על השווי האבסולוטי של החברה, אך יהיו בעלי השפעה קטנה יחסית על יחס השווי ויחס ההמרה.
לצורך הערכת השווי התבססנו על דוחות כספיים מבוקרים של עלית, והחברות המהותיות המוחזקות על ידה.
כמו כן התבססנו על חוות דעת שמאי המקרקעין, מר מאיר צור מיום 20.1.2004. בנוסף, הסתמכנו על נתונים והבהרות נוספות אשר קיבלנו מהנהלות עלית והחברות המוחזקות על ידה, על דיונים עם חברי הנהלה של חברות אלו, וכן על נתונים פומביים וסקירות אשר פורסמו על החברות והענפים בהן הן פועלות.
הערכה כללית אמורה לשקף בצורה סבירה והוגנת מצב נתון בעיתוי מסוים, על בסיס נתונים ידועים ותוך התייחסות להנחות יסוד ותחזיות שנאמדו על בסיס מידע זה.
כתוצאה מהמיזוג אשר עתיד להתבצע בין החברות שיעור ההחזקה האפקטיבי של שטראוס-עלית בעלית, אמור לגדול מ%51.74 ערב העסקה לתחום שנע בין %75%-74.2. מנגד, שיעור ההחזקה האפקטיבי של בעלי מניות אחרים בעלית אמור לרדת מכ-48.26% ערב העסקה לתחום שבין %25.8%-25 לאחר המיזוג .

תגים:

הערכת · מימון · עלית · שווי · שטראוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזוג עלית שטראוס", סמינריון אודות "מיזוג עלית שטראוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.