היישום אינו מחובר לאינטרנט

חניטה במצרים העתיקה

עבודה מס' 063331

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור התהליך והמנהג.

4,096 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לפי תפיסת האדם במצרים העתיקה מלבד הגוף, האדם היה מורכב משלושה אלמנטים רוחניים עיקריים: -בא- הנשמה החופשיה, -כא- מעין כפיל של הגוף, -אח- הנפש הטהורה ביותר של האדם, וממרכיבים נוספים כגון הלב, השם והצל. נפש הבא מוצגת כציפור עם ראש אדם (היא חופשיה כציפור) כאשר פניה זהים לפני הנפטר. כשמניחים את האדם בקברו הגוף נשאר אך נשמת הבא שלא נמצאת אתו אלא לאחר מותו, יוצאת החוצה ומרחפת מחוץ לקבר. היא יכולה לחזור אליו כיוון שישנו קשר נפשי בין האדם לבין נשמת הבא אשר נושאת את פניו. היא תהיה נצחית כל עוד תזהה את הגוף שאליו היא שייכת. נפש הכא היא הנשמה הגשמית של האדם אשר נמצאת עמו בעודו בחיים. היא נולדה יחד עם בן האדם, היא מגינה עליו (מסומלת כשתי ידים במצב של חיבוק) ובסופו של דבר היא עוברת מאב לבן בהמשכיות שולשתית. לעיתים שמו בקברים פסל שייצג את המומיה על מנת להבטיח לכא מקום לחיות בו במידה ויקרה משהו לגוף החנוט. האח הינה הנשמה הפועלת בסתר. המונח אח הוא אותו רעיון שהמצרים ראו בזריחת השמש: ראשית יש את האור ואחר כך השמש זורחת ונחשפת. המצרים הבינו שמי שגורמת לאור היא השמש. הכוח הפועל אך הוא נסתר היא נשמת האח.

ראשי פרקים:
מבוא- תפיסת האדם במצרים העתיקה
מקורות
שימור הגוף בדרכים טבעיות
סקירה היסטורית קצרה
תהליך החניטה
תהלוכת הקבורה ומשפט אוזיריס
ארונות קבורה, סרקופגים וקברים
מומיות מחמד
המומיות בתרבויות אחרות
עוד תמונות
Bibliography

הערת מערכת: בעבודה זו לא נכתבו מראי מקום ומקורות העבודה הם אתרי אינטרנט והאינציקלופיה המקראית.

מקורות:

Adams, B., 1988, Egyptian Mummies.
Grandes Enigmas, El fascinante mundo de lo oculto, ed. Oceano.

תגים:

ארון · חניטה · מומיות · מצרים · סרקופג · פולחן · קבורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חניטה במצרים העתיקה", סמינריון אודות "חניטה במצרים העתיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.