היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פרסומות המכוונות לילדים על המשפחה ועל קניות משק הבית

עבודה מס' 063277

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הפרסום בטלוויזיה משפיע על הילדים לבקש מההורים לרכוש את המותג.

8,195 מילים ,11 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
1. הקדמה
2. פרסום המכוון לילדים
א. סוגי המוצרים שמפרסמים עבור קהל יעד שהוא ילדים
ב. האם ילדים מבינים מהי מטרת הפרסום?
ג. השפעת הפרסום המופנה לילדים על העדפה וכוונות לרכישת המוצר
3. השפעת הילד על הוריו בקניית המותגים המפורסמים
א. הילד כסוכן השפעה
ב. קונפליקטים בין הורים לילדים ותופעות שליליות של הפרסום
4. שיטת המחקר
5. תוצאות המחקר וניתוח סטטיסטי
6. נספחים
7. סיכום
8. רשימה ביבליוגרפית

הקדמה
עם התפתחות ענף הפרסום במדיה, נחשפים הילדים למגוון של פרסומות יום יום.
היצרנים ערים לכוח הקנייה של הילדים המתבטא ביכולתם להשפיע על הוריהם, והם מקצים
סכומי כסף גדולים לפרסום המיועד לילדים.
הילדים היום הינם חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מתהליכי קבלת החלטות לקניות משק הבית
ומשמשים כמעין "סוכן השפעה" כמשפיעים על ההורים.
בעקבות התרבות הצרכנית שמתפתחת בזמננו, הפרסום לילדים גורם גם לתופעות שליליות כמו
מטריאליזם, אכזבה, דיכאון בקרב הילדים שלא היו מסופקים מרכישה, ערכי תזונה מוטעים
שמזיקים לבריאות ולקונפליקטים בין הורים וילדים (בנדיפדהיאי, גורפריט ולביניה, 2001).

מאחר ולילדים יש השפעה רבה על המשפחה בהחלטות קנייה ולפרסומות יש גם תופעות
שליליות החלטתי שחשוב לבדוק האם הפרסום לילדים בטלוויזיה משפיע עליהם לבקש
מההורים לרכוש את המותג, והאם אכן הפרסומת הופכת את הילד ל"סוכן השפעה".
אבדוק באמצעות מחקרים קודמים שנעשו בתחום האם ילדים מבינים שמטרת הפרסום
העיקרית היא לשכנע לקנות, ואם כן באיזה גיל הם מתחילים להבין זאת וכיצד זה משפיע על
תפיסת הילד את הפרסומת כאמינה ועל התנהגותו בפועל מבחינת העדפה ורכישת המוצר.

שאלת המחקר תיבדק על המוצר "שוקולד עוגה" - עלית. אציג לילדים גם 2 מותגים נוספים:
ממרח שוקולד "נוטלה" ויוגרט "יופלה" וזאת על מנת ליצור "רעשים" שהילדים לא יבינו מה
אני בודקת.

בעבודה אתמקד בנטייה לרכישה אצל הילדים בעקבות הפרסום. אערוך ניסוי הבודק באיזה
מידה הפרסום לילדים בטלוויזיה משפיע עליהם לבקש מהוריהם את המותג.
הניסוי יבוצע על אוכלוסיית ילדים - מדגם של 60 ילדים - בכיתות ד' - ו', גילאים 9-12 בבית
ספר בבאר שבע (יש לציין שהמדגם הוא לא מדגם מייצג מאחר ואין באפשרותי את האמצעים
להגיע לכלל אוכלוסיית הילדים בגילאים אלו).
הילדים יחולקו לשתי קבוצות: קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת, בכל קבוצה 30 תלמידים: 10
תלמידים מכיתות ו', 10 תלמידים מכיתה ה' ו10 - תלמידים מכיתה ד'.

מקורות:

הורניק. י; ליברמן.י (1996). ניהול הפרסום. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
Aidman, A. (1995). "Children, Television, and the Market" Journal of Communication, 45 (4) (Autumn): 170-173.
Bandyopadhyay, Subir; Kindra, Gurprit; Sharp, Lavinia. (2001). "Is television advertising good for children? Areas of concerns and policy implications" International Journal of Advertising, 20 (1): p89, 28p, 1 diagram.
Bergler, R. (1999). "The Effects of Commercial Advertising on Children" International Journal of Advertising, 18 (4): 411-425.
Bijmolt, T.H.A., Classen,W., et al. (1998). "Children's Understanding of TV Advertising: Effects of Age, Gender, and Parental Influence" Journal of Consumer Policy, 21 (2) (June): 171-194.
Cross, Gary. (2002). "Valves of Desire: A Historian's Perspective on Parents, Children, and Marketing" Journal of Consumer Research, 29 (3): p441, 7p.
Hogarth. M. Jeanne. (1995). "Parents and Children in Consumer Culture (Review)" Journal of Consumer Affairs, 29 (1) (Summer): 291-295.
John, D.R. (1999). "Consumer Socailization of Children: A Retrospective Look at Twenty-five Years of Research (Review) " Journal of Consumer Research, 26 (3) (December): 183-213.
McLellan, Faith. (2002). "Marketing and Advertising: Harmful to Children's Health" The Lancet, 360 (9338) (September): 1001-1004.
Moore. E.S; Luts R.J. (2000). " Children, Advertising, and Product Experiences: A Multimethod inquiry" Journal of Consumer Research, 27 (1): 31-48.
Oates, C; Blades, M; Gunter, B. (2002). "Children and Television Advertising: When Do They Understand Persuasive Intent" Journal of Consumer Behaviour, 1 (3) (February): 238-245.

תגים:

צרכנות · צרכנים · בטלוויזיה · הפרסום · לילדים · ניהול · פרסום · פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פרסומות המכוונות לילדים על המשפחה ועל קניות משק הבית", סמינריון אודות "השפעת פרסומות המכוונות לילדים על המשפחה ועל קניות משק הבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.