היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת ניו קופל - ליסינג תפעולי

עבודה מס' 063189

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החברה והמלצות להמשך פעילותה.

9,801 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודתנו מובאת סקירה על חברת ניו קופל - החברה המובילה בגודלה בענף הליסינג התפעולי, כאשר הסקירה כוללת תיאור של היחידה עצמה ותחומי פעילותה, תיאור הסביבה העסקית בה פועלת החברה, ניתוח פיננסי, ניתוח החברה ומתחריה על בסיס מודלים שונים והמלצות שלנו לגבי המשך הפעילות של החברה.

חברת ניו קופל נוסדה בשנת 1969 והעוסקת בליסינג תפעולי למגזר העסקי, החברה פועלת בשוק המקומי הישראלי.
בשנת 1996 החברה שינתה את שמה לשמה הנוכחי ניו-קופל בע"מ. בשנה זו התחלפה הנהלת החברה והשליטה בחברה נרכשה ע"י איש העסקים שלמה שמלצר ועברה החברה למתן שירותי ליסינג תפעולי מלא. השכרת רכב בליסינג תפעולי הינה השכרת רכב לתקופה ארוכה 4- 3 שנים, כאשר בתום תקופת השכירות, אם החברה לא מחליפה את הרכב בחדש, מוחזר הרכב לחברת הליסינג שמוכרת אותו.
החברה זכתה לתאוצה ניכרת בעידן פריחת ההיי טק בשנת 1999, פריחה שאפיינה את הענף בכללותו. בין לקוחותיה הגדולים של החברה ניתן למנות חברות המובילות בתחומן כגון אסם, עלית, משרדי ממשלה וכו'. ניתן לראות מגמה תנודתית ברווחיות החברה , כאשר התחרות הקשה השוררת בענף היא הגורם העיקרי לשחיקת המחירים בו וכתוצאה מכך גם שחיקת רווחיות החברות.

שוק הליסינג בישראל מורכב מליסינג תפעולי וליסינג מימוני ומונה כ 95 אלף כלי רכב. נתח השוק של הליסינג התפעולי מונה כ 80 אלף רכבים ומהווה כ %85 מהשוק.שווי שוק הליסינג התפעולי נאמד בכ5.5 - מיליארד שקל נכון לשנת 2002. למרות חסמי כניסה לא מבוטלים בשל ההון הרב הדרוש, פועלות בענף מספר חברות, מה שהופך את הענף הליסינג התפעולי לענף תחרותי הן מבחינת המחיר והן מבחינת השירות. בתנאים אלו בולטים היתרונות של החברות הגדולות המנצלות את יתרונם לגודל, המאפשר לתת הנחות גדולות יותר בסגירת עסקאות.
החברות המובילות הן חברת ניו קופל ואלבר עם נתח שוק של %28 ו %25 בהתאמה. אחריהן החברות אוויס ואלדן עם נתח שוק של %11 ו%10.5 בהתאמה. הרץ מהווה כ %9 מהשוק ואופרייט ליס ואמפא קפיטל קאר ליס מהווה כ %6.5 ו %6.3 בהתאמה.

למרות ההאטה במשק הישראלי והקיטון בצריכת הרכבים במשק בשנת 2002, שוק הליסינג בעל פוטנציאל הצמיחה - מספר הרכבים בשוק הליסינג התפעולי במגמת עלייה וקיימות הערכות בענף שתוך מספר שנים יגיע השוק ל180 - אלף כלי רכב (לא כולל משקי בית). חברות ליסינג רבות רשמו גידול בפעילותן והגדילו את ציי הרכב שבבעלותן בשנים האחרונות. בענף פועלים מספר שחקנים מרכזיים, ביניהם החברות המרכזיות הן ניו קופל ואלבר בעלות נתח שוק בענף הליסינג של כ-60%.

לאחר שבדקנו את סביבת המאקרו ואת המשתנים השונים בענף בהתאם למודל פורטר, הגענו לידי מסקנה כי אטרקטיביות ענף הליסינג התפעולי הינה בינונית, וכי רק לחברות גדולות ישנו סיכוי בר קיימא לחדור לענף ולהתחרות בו.
ניו קופל נוקטת באסטרטגיה תחרותית של "הובלת עלויות", אסטרטגיה שחותרת לצמצום עליות והשגת יעילות תפעולית לשם שליטה על המחיר והרווחיות הנגזרת. אסטרטגיה זו מאפשרת לה גמישות המחירים וע"י כך התאמה רבה יותר לצורכי הלקוחות.
המלצותינו להמשך הפעילות של החברה הם פניה למגזר הפרטי וכמו כן בחינה מחדש של האסטרטגיה התחרותית שלה, ע"מ שתוכל להיות רגישה יותר לשינויים בצורכי הלקוחות.

תוכן עניינים
1. תקציר מנהלים
2. תוכן העניינים
3. רקע כללי על החברה
3.1 אחזקות החברה
3.2 פעילות החברה, מוצרים ושירותים עיקריים
4. ניתוח חיצוני
4.1 הגדרת ענף
4.2 מאפייני ענף
4.3 מחזור חיי ענף
4.4 שיעור הרווחיות בענף
4.5 ענף הליסינג הוא ענף עתיר הון
4.6 השפעת סביבה PEST-D
4.7 מודל פורטר
4.8 תחרות ענפית
4.9 שרשרת הערך הענפית
4.10 ניתוח שוק ולקוחות
4.11 ניתוח מתחרים
KSF 4.12
SWOT 4.13 חיצוני
5. ניתוח פנימי
5.1 ניתוח דוחות פיננסיים
5.1.1 דו"ח מאזן
5.1.2 רו"ח רוו"ה
5.1.3 דו"ח תזמ"ז
5.2 מדדים פיננסיים
5.3 שרשרת ערך יחידה
5.4 ניתוח פונקציונלי
5.5 ניתוח הארגון
SWOT 5.6 פנימי
5.7 מטרות ויעדים
5.8 אסטרטגיה תחרותית נוכחית
5.9 המלצות וחלופות לשינוי
6. נספחים
ביבליוגרפיה

תגים:

בורסאית · בליסינג · הכנת · להשכרת · לחברה · עסקית · רכב · תוכנית · תפעולי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת ניו קופל - ליסינג תפעולי", סמינריון אודות "חברת ניו קופל - ליסינג תפעולי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.