היישום אינו מחובר לאינטרנט

פילוסופיה של הרפואה

עבודה מס' 063150

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי ההגדרה של תרופה.

3,328 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בפילוסופיה של הרפואה ומנסה לנתח את השאלה "מהי תרופה?"
במשך מאות שנים תרופות תוארו בעולם הרפואה במונחים של פעילות רצויה על גוף האדם, יכולת למנוע ליקויים בתפקוד גוף האדם כתוצאה ממחלה ובעלות יכולת להגיב נגד או לצמצם סימפטומים של מחלה.
הבעייתיות שבתפיסת התרופה באופן זה נובעת מהמגוון העצום של סוגי ההשפעה שיש לתרופות על גוף האדם.
תפיסת התרופה כחומר היכול לרפא מחלה או לשנות את המהלך הטבעי שלה, להקל על תסמינים (סימפטומים) או לשכך כאבים מעלה שאלות רבות אודות אופן תפיסת והגדרת המונח תרופה.
כיצד נוכל לקבוע כי חומר מסויים הוא אכן תרופה? האם כל תרופה מגשימה אחת מן הפונקציות האלו? האם נוכל להסיק מן ההגדרה הזו כי כל חומר שימלא אחת מהפונקציות האלו הוא תרופה?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרת תרופה
3. הבעייתיות בהגדרת תרופה
3.1 תגובות שליליות לתרופה
3.2 תרופות דמה - פלסבו
3.3 תלות בתרופות
3.4 תרופות סבתא - מרק עוף
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

Abrams, N. Buckner, M.D. (1984). Medical Ethics. USA:MIT.
Grunbaum, A. (1986). The placebo concept in medicine and psychiatry. Psychological Medicine, Vol. 16, pg:19-38.Great Britain.
Hogel, J. Gaus, W. (1999). The Procedure of New Drug Application and the Philosophy of Critical Rationalism or The Limits of Quality Assurance with Good Clinical Practice. Controllred Clinical Trials, Vol. 20, pg: 511-518. New York: Elsevier.
Markus, A.C. (1999). The ethics of placebo prescribing. The Mount Sinai Journal of Medicine, Vol. 67 (2nd edn), pg:140-143. London.
Martin, E.W. Martin, R.D. (1971). Hazards of Medication. USA: J.B. Lippincott.
Shapiro, A.K. Morris, L.A. (1978). The placebo effect in medical and psychology therapies. Handbook of Psychotherapy and Behavior Change (2nd edn) (ed. S.L. Garfield and A.E. Bergin), pg: 369-410. New York:Wiley.
מיטס, ד., לוי, י., אנגל, א. (1998). תרופות. תל-אביב: משכל.

תגים:

רפואה · פילוסופיה · פלצבו · תרופה · תרופות · מדע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פילוסופיה של הרפואה", סמינריון אודות "פילוסופיה של הרפואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.