היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האישה ברומן מאדאם בובארי מאת ג. פלובר

עבודה מס' 062915

מחיר: 579.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרקע התקופתי, דמותה של אמה בובארי והאמצעים האמנותיים.

36,336 מילים ,30 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
פרק א' :
חלק א':
1. הצגת הנושא
2. רציונאל מקצועי ואישי
3. מטרות
4. מבנה העבודה
חלק ב': דיון במבחר דברי ביקורת

פרק ב' :
א. מבוא
ב. תמצית סיפור המעשה
ג. דמות האישה ודרכי האפיון לפי הספרות התיאורטית :
1. אמצעים עקיפים :
1.1. תיאורה החיצוני של הדמות
2.1. סביבתה ותולדות הדמות
3.1. הדיבור בקול
4.1 עיצוב העולם הפנימי של הגיבורה
5.1. סיכום
2. אמצעים מקבילים :
1.2. תיאורי נוף מקבילים
2.2. מתן שמות.
3.2 אפיון באמצעות דמויות משנה
4.2. סיכום
ד. סיכום

פרק ג' :
א. מבוא
1. הרומן הריאליסטי והדמות של בובארי
2. סגנון הכתיבה
3. התחבולות האומנותיות ברומן
4. מבנה הרומן
5. סדר מסירת האירועים
6. מבנה הזמן ברומן
7. המספר והממקד
ב. סיכום

פרק ד' : סיכום
ביבליוגרפיה

הנושא בו בחרתי להתמקד במסגרת עבודת הסמינריון שלי בספרות הוא דמות האישה ברומן
"מאדאם בובארי" מאת פלובר. אי לכך, בחרתי, תחילה, לפתוח בהצגת דמות האישה במאה
התשע עשרה, בצרפת, בקרב הבורגנות, מתוך הרומן, תוך התייחסות להגדרות הנלוות לנושא.
כמו כן, אתייחס בסעיף זה לדמות האישה מעמדת התצפית שלי כקוראת צעירה, בישראל,
בתחילת המאה העשרים ואחת.

הרומן נותן ביטוי למצב הדו - משמעי של הנשים באותה התקופה: "אישה" כמייצגת את
המשפחה והחברה, את טהרתן ואחדותן, וכשולי החברה - נשים חלשות ונחותות בעולם הגברי
(סטפן , 1993 , עמוד 78). הנשים ברומן, למעט אמה בובארי, מוצגות כמשניות בלבד, מתפקדות
למען הבעל והמשפחה, מקומן בין האימהות לבין מתן שירות - מאדאם בובארי האם, אינה
יותר מאישה, המייצגת את עקרת הבית בלבד: "... ובבית הייתה מגהצת, תופרת, מכבסת,
משגיחה על הפועלים, מסלקת חשבונות..." (פלובר, 1991, עמוד 12), פליסטי הנה משרתת בלבד
ובמידת מה גם אשת סוד, ואמא רולה הינה מיינקת ותיבת דואר.
אמה מבטאת את היוצא מן הכלל, את היוצא דופן בהתייחסותה למוסד הנישואין, לאמהות
ולמשק הבית, ובהגשמתה החברתית. בנקודה זו ארחיב על שונותה של אמה, כפי שהיא באה
לידי ביטוי ברומן , ואתייחס לסיבות לכך:
אמה רואו נולדה כילדה כפרית, לחוואי קטן, צנועה ובעלת נימוסים. אך כבר בתחילת הרומן
נאמר עליה "שלא היתה לתועלת רבה בבית" (פלובר, 1991, עמוד 25), ושאביה הצדיק אותה על
כך, משום שנטה לחשוב שהיא פיקחית מכדי לעסוק בעבודת החווה.

"מאדאם בובארי", באמצע המאה, ביטא תפיסה חדשה לגבי האישה. בובאריזם הוא אומנם
מין ניטרלי, מצב שמשפיע על שני המינים, אך בה בשעה, אצל פלובר, הוא מעל לכל עניין הנוגע
לנשים. פלובר מוצא בדמותה של אמה את המונחים המתאימים למשבר, הקיים סביב הנשים
וסביב רעיון "האישה", ויוצר ייצוג של המציאות החברתית החדשה, של המתחים ושל הניגודים
במצבים הנשיים (סטפן, 1993, עמוד 133). אי לכך ובהתאם לזאת, ניתן לומר כי ביקורתו
האומנותית של פלובר ומאבקו למען האומנות כנגד העולם הבורגני מוציאים מקבילה בביקורת
מינית, באתגר, שנשים יכולות להעמיד לעולם הזה עצמו. פלובר הפך את הבובאריזם למהות
נשית - הרומן מעיד, באמצעות אמה כיצד ברור של נשים ושל מצבן במאה התשע עשרה, כניפוץ
מחריד של המוסכמות החברתיות המקובלות. הפסיכולוגיה של אמה היא הפסיכולוגיה של
נשים! בובאריזם כלשעצמו עשוי להיתפס כהכרזה כנגד העולם הגברי , מעין שירה אוטופית
למען נשים , שמתמכרות במודע לשונה ולשינוי .

מבנה העבודה
העבודה מחולקת לארבעה פרקים עיקריים, כשכל פרק מציג פן אחר של הנושא:
פרק א' מחולק לשני חלקים : בחלק הראשון , כאמור, הצגתי את הנושא בו בחרתי לעסוק, תוך
התמקדות בדמות האישה במאה התשע עשרה, בצרפת, בקרב הבורגנות, ובדמות האישה מעמדת
תצפית שלי והתייחסתי להגדרות הנלוות לכך. כמו כן, דנתי ברציונל האישי והמקצועי שהוביל
אותי לבחירת הנושא והתייחסתי למטרות העל העומדות מאחורי בחירת הנושא. בחלק השני,
אדון במבחר מאמרי ביקורת על הרומן, הממוקדים בנושא - דמות האישה ברומן מאדאם
בובארי.
בפרק ב', שהוא עיקר העבודה, אציג את תמצית סיפור המעשה ואדון בדמות האישה ודרכי
איפיונה בהסתמך על ספרות תיאורטית .
בפרק ג' אתייחס ליסודות הרומן כרומן ריאליסטי ואל דמותה של אמה בובארי כמייצגת את
התקופה, ואדון בסגנון כתיבתו הייחודי של פלובר, על מאפייניו השונים .
פרק ד' ישקף את עיקרי הדברים שהובאו והוצגו במהלך העבודה, ברמה תמצתית ועקרונית,
תוך התייחסות אישית לתהליך שעברתי במהלך למידת הנושא וכתיבת העבודה .

מקורות:

אבן , י ( 1971 ) . "התיאוריה של הדמות בספרות" . מתוך : הספרות , כרך ג' , מספר 10 , עמודים 1 - 30 .
אבן , י ( תשל"ח ) . מילון מונחי הספרות . ירושלים : הסתדרות הסטודנטים של האוניברסטיה העברית .
אוארבך , א ( תשי"ח ) . "התגלמות המציאות בספרות המערב" . מימזיס ( עברית : ברוך קרוא ) , ירושלים : מוסד ביאליק , עמודים 363 - 370 .
ברוד , מ . "רומנטיקן המתגבר על הרומנטיקה" , בתוך : יעוז חנה ( עורכת ) . מתוך : הרומן - מבחר מאמרים להכרת יצירות מופת . תל - אביב : עקד , 1966 , עמודים 53 - 60 .
גולדברג , ל ( 1963 ) . אמנות הסיפור . מרחביה : פועלים , עמודים עמ' 35 - 41 .
דובשני , מ ( 1969 ) . "מאדאם בובארי" . שיעורים בספרות עברית וכללית . תל - אביב : יבנה , עמודים 29 - 47 .
דינגוט , נ ( 1981 ) . מסוכמות יסוד של הרומן במאה התשע - עשרה . תל - אביב : האוניברסיטה הפתוחה .
הגורני - גרין , א ( 1994 ) . "איש איש וייחודו" . בחבלי שלום . אבן - יהודה : רכס , עמודים 29 - 37 .
וויסלבסקי , צ ( 1961 ) . הרומאן והנובלה בספרות המאה התשע - עשרה . ירושלים : מוסד ביאליק , עמודים : 3 - 23 .
וינברגר , מ ( 1996 ) . "מאדאם בובארי" . בגרות בספרות - סיפורת מחנות ומאמרים . תל - אביב : אור עם , עמודים 15 , 43 - 47 .
זילברלסט , ה . ס . "מאה שנים למאדאם בובארי" , בתוך : יעוז חנה ( עורכת ) . מתוך : הרומן - מבחר מאמרים להכרת יצירות מופת . תל - אביב : עקד , 1966 , עמודים 61 - 66 .
טרויה , א ( 1966 ) . פלובר ( עברית : יורם ברונובסקי ) . תל - אביב : שוקן , עמודים 94 - 131 .
יאקובסון , ר ( 1970 ) . "על הריאליזם באמנות" . מתוך : הספרות , כרך ג' , מספר 2 , עמודים 269 - 273 .
סארוט , נ ( 1972 ) . "פלובר המבשר" . עידן החשד . תל - אביב : הקיבוץ המאוחד , עמודים 121 - 147 .
סומרסט , מ ( 1955 ) . "פלובר ומדם בוברי" . עשרה רומנים ומחבריהם ( עברית : שולמית חן ) . תל - אביב : המתמיד , עמודים 129 - 150 .
סטפן , ה ( 1993 ) . מאדאם בובארי - סדרה לביקורת ספרותית ( עברית : תרצה גרין ) . תל - אביב : אור - עם .
פלובר , ג ( 1991 ) . מאדאם בובארי ( עברית : אירית עקרבי ) . תל - אביב : הקיבוץ המאוחד .
קוט , י ( 1954 ) . בית - ספר של קלאסיקנים ( עברית : מורדכי חלמיש ) . מרחביה : פועלים , עמודים 171 - 190 .
קרייטלר , ה ו - ש ( 1980 ) . "עידון , רב ריבודיות , הפשט וסמלים" . פסיכולוגיה של האמנויות . ספרית פועלים , עמודים 309 - 349 .
רמון - קינן , ש ( 1984 ) . הפואטיקה של הסיפרות בימינו ( עברית : חנה הרציג ) . תל - אביב : פועלים .
שטראוס , א ( 1961 ) . "מאדאם בובארי לפלובר " . בדרכי ספרות . ירושלים : מוסד ביאליק , עמודים 248 - 258 .
ריזל , מ ( 1992 ) . "פלובר : האיש שזעזע את אירופה" . מעריב ספרות אומנות , עמוד 3 .
קמרון , א ( 1987 ) . "מאדאם בובארי התעוררה בזמן" . על המשמר , עמוד 16 .
פרליס , א ( 1989 ) . "מאדאם בובארי בתל - אביב" . על המשמר , עמוד 19 .
אבישי , מ ( 1991 ) . "מאדאם בובארי התרעננה" . על המשמר , עמוד 19 .
ענברי , א ( 1991 ) . "חוץ משעמום , הכל בסדר" . מעריב , עמוד ד' 9 .
גור , ב ( 1991 ) . "איזה קולב נפלא" . פוליטיקה , גיליון 37 , עמודים 34 - 35 .
גיל , ר ( 1991 ) . "הכל אינו אלא רמיה גדולה" . עיתון 77 : לספרות ולתרבות , גיליון 140 , עמוד 13 .
בושס , ה ( 1991 ) . "מסע תגליות מחודש" . הארץ , עמוד ב'4 .
Methun Co Ltd . : Muecke D. C . The Compass of Irony. London

תגים:

מאדאם · נשים · ספרות · פמיניזם · אישה · אשה · רומנטיקה · רומנטיציזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האישה ברומן מאדאם בובארי מאת ג. פלובר", סמינריון אודות "דמות האישה ברומן מאדאם בובארי מאת ג. פלובר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.