היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מעמדה של האשה בסיטקום דארמה וגרג.

עבודה מס' 062753

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

7,519 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אעסוק בדמותה של האישה בסיטקום "דארמה וגרג".
אמצעי התקשורת בימינו מהווים סוכני סוציאליזציה מרכזיים בחיי הדור הצעיר, הם מכוונים אותם לערכים בתרבות הפופולארית, מקנים להם אמות מידה לשיפוט התרבות ולכן ניתן לומר כי הם מעמיקים ומשרישים את הסטריאוטיפים בהם הם משתמשים. תחום הנשים בתקשורת עניין אותי מאז ומעולם.
כאישה, אשת תקשורת לעתיד, אני חשה כי אסור שהיחס הציבורי והשיח החברתי אודות נשים יתמקד אך ורק בגופן ובהכללות מעליבות לגבי מחצית המין האנושי. מאידך אני מוצאת את עצמי פחות ופחות מסכימה עם הזרמים הפמיניסטיים ומוצאת אותם מיליטנטיים מדי לטעמי. אני חיה את חיי תוך הכרה בנתוני הביולוגיים ומנסה להשתמש בהם ככוח ולא כחולשה. אינני נושאת דגלי מהפיכות ואינני תובעת מהחברה להעניק לי שוויון (מהלך עבודה זו ייתן הסבר לכך) אולם כוחי, כך אני מאמינה, טמון ביכולותיי להשתמש בתבונה ביתרונותיי הנשיים. האישה של היום מודעת לזכויותיה, היא מכירה את המניפולציות שנעשות עליה אבל אם "יתחשק" לה היא תסרב להיכנע לתכתיבים, או לפחות תיכנע מתוך מודעות לכניעתה, היא תפעיל את כוחה הנשי על נהגי מוניות, מוכרים בחנויות וסלקטורים במועדונים והיא לא תיקח כמובן מאליו את הבחירות שלה, ובוודאי לא את הבחירות שאחרים עושים בשבילה.
כזו היא גם דארמה, כביכול התגשמות הסטריאוטיפ הבלונדיני, דארמה היא נאה, חטובה, רגישה ואמוציונלית, היא נראית לא מזיקה ולא חזקה, אולם בחינה מעמיקה יותר של דמותה מגלה כי היא מצליחה להשתמש בכל אלו על מנת להשיג את מבוקשה ולהגיע ליעד באופן הכל כך ייחודי לה, דארמה, האישה עם הקארמה משפריצה אופטימיות ואנרגיות לכל עבר.
אנסה להמחיש כיצד היא (באמצעות כותבי הסדרה) מביאה את עצמה לכדי מימוש כנגד כל הציפיות. החלק האנליטי ,יתבסס על ניתוח של מספר סצינות מפרקי הסדרה וציטוט קטעים שיתאימו לנקודות אותן אחקור. אתן לכל מצב דוגמאות בכדי להמחיש את הנקודה אותה ביקשתי להבהיר, למרות שקיימות דוגמאות רבות בפרקיה השונים של הסדרה.
כוונתי בעבודה זו היא להעלות על פני השטח כמה שאלות ותהיות; לא שאלות של ערעור אלא שאלות של בירור. זאת אעשה על ידי בחינה של דמותה של דארמה בסדרה, שתאפשר, כך אני מאמינה, זווית חדשה לביטוייו של הכוח הנשי הבאים לידי ביטוי בטבעיות וללא "הכרזת מלחמה", יהיה מעניין לבחון כיצד למרות עטיפתו המחבקת של הסטריאוטיפ הנשי-בלונדיני, תצליח דמותה של דארמה להציע התמודדות חדשה, למרות...ועל-אף...
בעבודה זו אבחן את דמות האישה כפי שהיא משתקפת בסיטקום "דארמה וגרג". אנסה להשיב על השאלה כיצד תורמת דמותה של דארמה להשתלשלות העלילה ומהו חלקה בהשתלשלות האירועים כפי שהם באים לידי ביטוי בסדרה?

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
סקירת ההבדלים בין המינים
סקירה פמיניסטית
פוסט- פמיניזם
נשים בקולנוע
נשים בטלוויזיה
נשים בקומדיות מצבים
רוזאן בר
הסדרה דארמה וגרג
הדמויות בסדרה
שאלת המחקר
מתודולוגיה
ניתוח פרקים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

בובר אגסי,י.(1997).מעמד האישה בישראל.בתוך יזרעאלי,ד.,פרירמן,א., ושריפט,ר. נשים במלכוד. (עע' 210-226) תל אביב: קו אדום.
גופמן,א. (1983). סטיגמה. תל אביב:דביר.
גורביץ,ד.(1998). פוסטמודרניזם. (עע' 131-160) תל אביב:דביר.
למיש, ד. (1997). שוות ערך תקשורתי: מבט פמיניסטי על התקשורת הישראלית, בתוך: ד.כספי (עורך), תקשורת ודמוקרטיה בישראל. תל-אביב : הוצאת מכון ואן-ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד, עמ' 119-141.
קמיר,א. (2002). פמיניזם, זכויות ומשפט. (עע' 137-151) ירושלים: משרד הביטחון.
רוזין,ט.(2000) מה זה בכלל פמיניזם? תל אביב: זמורה-ביתן.
רעם,ג.רעם,נ. (2001) גברים ונשים מעבר למילים. תל-אביב: ידיעות אחרונות ספרי חמד.
Gauntlett, D. (2002). Media,Gender and Identity. London: Rautledge.
Goldsen, R. K. (1975). The show and Tell Machine: How TV Works and Works YouOver. New-York: Dell Publishing. (Ch. 7, pp. 65-72 - "Two Laughs a Minute")
Himmelstein, H. (1984). Television Myth and American Mind. New-York: Praeger. (Ch.4, pp. 75-120 - "TV Comedy and Contemporary Life")
Newcomb,H.(Ed.)(1994).Television:The Critical Vew.New York:Oxford U.Press
(Kathleen Rowe-"Rosanne:Unruly Woman as Domestic Goddess")
Turim,M., (1976), Gentlemen Consume Blondes, B.,(ed).Movies and method, Berkeley, Ca: California University,1976.

תגים:

טלביזיה · טלוויזיה · קומדיה · מצבים · נשים · סדרות · אישה · אשה · גנדר · האשה · מגדר · מעמד · סיטקום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מעמדה של האשה בסיטקום דארמה וגרג.", סמינריון אודות "ניתוח מעמדה של האשה בסיטקום דארמה וגרג." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.