היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזמן הורוד

עבודה מס' 062581

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המגזין לפי מאפייני התקשורת הקהילתית.

3,687 מילים ,16 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מרשל מקלוהן, מנביאי התקשורת המודרניים, טוען כי הקדמה הטכנולוגית הופכת את הכדור
בו אני חיים לכפר עולמי גלובאלי. יושביו של כפר זה הופכים לבני שבט אחד, השותפים לתחושות
וחוויות דומות. "המהפכה התקשורתית" הביאה בעקבותיה לשינויים מפליגים במבנים החברתיים
והפוליטיים, שינויים שהשלכותיהם מרחיקות לכת לא פחות מהתמורות שחלו בחברה האנושית
במאה הקודמת בעקבות "המהפכה התעשייתית". "חברת המידע" סייעה "בהאחדת" התכנים
והמסרים.
זמינותם של אמצעי התקשורת וההפצה המהירה של מידע בכל רגע נתון, אפשרו יצירת חברה
בעלת תכנים תרבותיים משותפים. המודרניזציה תרמה לטשטוש המיוחד והמייחד המבדיל בין
אדם לאדם ובין חברה אחת לאחרת. התקשורת המודרנית חוצה קווים גיאוגרפיים, הבדלים
מעמדיים, שייכות לאומית ואתנית ועוד.
לצד המגמה לגלובאליזציה והאחדה של המידע, קיימת בשנים האחרונות נטייה הפוכה,
לסגמנטציה ואינדיוידואליזציה של האינפורמציה לאפיקים ספציפיים ומוגדרים עבור קהלי יעד
בעלי יחוד רעיוני ותרבותי.
בשנים האחרונות ניתן להצביע על מגמה לפיה הדיון הציבורי עובר מן המרחב הציבורי הכללי אל
מרחבונים רב-תרבותיים, שבהם יוצרות קבוצות חברתיות שונות תקשורת עם עצמן, על עצמן
ועבור עצמן. תהליכים אלו לא פסחו על הקהילה ההומו-לסבית (קמה, 2003).
ברחבי העולם, וגם בישראל כמובן, החלו להופיע אלפי מגזינים ותקופונים, אשר יועדו לקהלי
מטרה הומוגניים, אחד מהם הוא "הזמן הורוד" המציג את עצמו כ"עיתון להומואים, לסביות, בי,
טראנס וחברים".
זהו דוגמא נהדרת לפילוח, ואם נקביל זאת למונח הטלוויזיוני Narrowcasting כמשקל נגד
למונח .Broadcasting

מקורות:

גרניט, ע. ונתן, ל. (2000). קהילות וירטואליות: מבנה חברתי חדש ? מגמות מ(2), 298-315.
נוסק, ה. (2000). פרוייקט "גיל הצפון": גמלאים יוצרים, מפיקים ומשדרים שידורים קהילתיים. ירושלים: המוסד לביטוח לאומי מנהל המחקר והתכנון. עמ' 51-3.
נוסק, ה. (2001). "קול העם" לכל העם ? הטלוויזיה הקהילתית בישראל. קשר, 30, 65-51.
פוקו,מ. פרקים מתוך: מישל פוקו, תולדות המיניות כרך א', עברית: גבריאל אש, ת"א: הקיבוץ המאוחד, 1996, 38-15.
קמה, ע. (2003). העיתון והארון: על ה?קשרים בין התקשורת לבין הקהילה ההומו-לסבית בישראל. תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד.
Caspi, D., Adoni, H., Cohen, A.A., Elias, N. (2002). The red, the white and the blue: The Russian media in Israel. Gazette - The International Journal for Communication Studies, 64, 537-556.
Hamilton, J. (2000). Alternative media: Conceptual difficulties, critical possibilities. Journal of Communication Inquiry, 24, 357-378.
Hindman, E.B. (1998). Community, democracy and neighborhood news. Journal of Communication, 48(2), 27-39.
Hochheimer, J.L. (1999). Organizing community radio: issues in planning. Communications: The European Journal of Communication Research, 24, 443-455.
Hollander, E. (2000). Online Communities as Community media. A theoretical and analytical framework for the study of digital Community networks. Communication: The European Journal of Communication Research, 25, 371-386.
Hollander, E. Stapper, J.(1992). Community media and community communication. In Nick Jankowski, Ole Prehn James Stappers(Eds.). The People's Voice: Local Radio and Television in Europe. London: John Libbey.
Ke, S. (2000). The Emergence Transformation and Disintegration of Alternative Radio in Taiwan: From Underground Radio to Community Radio. Journal of Communication Inquiry, 24, 412-429.
Lundby, K. (1992). Community television as a tool of local. In N.Jankowski, O. Prehn, J.
Stappers (eds.), The people's voice: Local radio and television in Europe (pp. 27-41). London: John Libby Company Ltd.
Sampedro, V. (1998). Grounding the displaced: Local media reception in a transnational context. Journal of Communication, 48, 125-143.
Waisbord, S. (1998). When the cart of media is before the horse of identity: A critique of technology-centered views on globalization. Communication Research, 25, 377-298.

תגים:

הומו · הומואים · לסביות · לסבית · קהילה · קהילתית · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזמן הורוד", סמינריון אודות "הזמן הורוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.