היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוויון הזדמנוית בגן (תרגיל)

עבודה מס' 062535

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מספר קווים מנחים בנושא.

1,365 מילים ,10 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מחקרים רבים מצביעים על כך שמערכת החינוך מטפחת בצורה לא מודעת אי שוויון בין בנות לבנים.
לתופעה זו ישנן מספר השלכות. אחת ההשלכות היא הגדלת הפער בין הישגי הבנות ובנים בתחומי המתמטיקה, פיסיקה ומחשבים אשר מהווים בסיס לכניסה למגוון מקצועות אקדמים. השלכה נוספת של אי השוויון בין המינים - הערכה עצמית נמוכה בקרב הבנות, כתוצאה מזה נמנעות הבנות מלפתח את הפוטנציאל הטמון בהן (שחר, אברהמי - יעינת, 1994).
חשוב לציין, כי הצמיחה של אי שוויון במוסדות החינוך מבוססת בעיקר על התפיסה הסטריאוטיפית של אנשי החינוך אודות תכונותיהם ויכולותיהם השונות של בנות ובנים. עובדה זו מעידה על הצורך לבחור בדרך "אחרת" על מנת להשיג התייחסות אחרת למגדר.
מאחר וגן הילדים הוא המסגרת הראשונה בתהליך ההתחנכות הפורמאלית של הילדים בה נרכשים מיומנויות חשיבה והרגלים חברתיים, רצוי גם שהחינוך לשוויון בין המינים יתחיל כבר בגיל הרך.
עובדה זו מעוררת את התקווה, שיצמח דור צעיר אשר יאמץ תפיסה ביקורתית כלפי המסרים מן הסביבה אודות יכולות קוגניטיביות, תפקידים חברתיים ותגובות רגשיות של בנות ובנים (מתוך: כולנו יכולים- ילדות וילדים. על ההזדמנות השווה בגן הילדים)

בעבודה זו אתייחס למספר קווים מנחים אשר מהווים עבורי את ה"אני מאמין" כסוכנת שינוי בגן הילדים.

תוכן עניינים:
הקדמה
בחירת החלופה והרציונל תיאורטי
הצד היישומי - כלים, רעיונות, דוגמאות
קשיים צפויים
סיכום אישי
ביבליוגרפיה

מקורות:

ברוך, מ. (1998). אל תנשקי את הצפרדע. סיפורים פמיניסטיים לילדים ולהורים.הוצאה לאור מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד.
דין, י. (1989). "סטריאוטיפים מיניים בגן: הסתירה שבין התייחסות תלויית מין לבין טיפוח יחס אינדיבידואלי". מתוך: סגן, נ. מצא מין את שוויונו: מקראה לעובדי הוראה . ירושלים : משרד החינוך והתרבות.
דרום, ד. (1989). אקלים של צמיחה. תל אביב: פועלים.
הרץ-לזורוביץ, ר. (1995). "יצירת סביבה לימודית בכיתה המפתחת שוויוניות בין בנים לבנות". מתוך: סגן, נ. מצא מין את שוויונו: מקראה לעובדי הוראה . ירושלים : משרד החינוך והתרבות.
כולנו יכולים ילדות וילדים. על ההזדמנות השווה בגן הילידם( ) . משרד החינוך.
לביא, צ. (1990). אתגרים בחינוך: לקראת בית ספר פתוח יותר. תל אביב: פועלים.
שחר, ר., אברהמי-עינת, י. (1994). רב שיח: שוויון הזדמנויות לבנים ולבנות במערכת החינוך. שדולת הנשים.
שלסקי, ש. (2000). מיניות ומגדר בחינוך. הוצאת רמות-אוניברסיטה ת"א.
קדיאל, ל. (2001). "הצעת חלופות למימוש חינוך פמיניסטי במערת החינוך בישראל". בתוך: עירם, י. ואחרים (עורכים). צמתים: ערכים וחינוך בחברה הישראלית. ירושלים: משרד החינוך.

תגים:

בנים · בנות · אפליה · סוציאליזציה · תפקידי · מגדר · מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוויון הזדמנוית בגן (תרגיל)", סמינריון אודות "שוויון הזדמנוית בגן (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.