היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב גברים בהוראה בכיתות היסודיות

עבודה מס' 062495

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יתרונות וחסרונות.

2,400 מילים ,6 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

אחת התופעות החדשות של השנים האחרונות במערכת החינוך היא תופעת הגברים העוסקים בהוראה לגיל הרך, בעיקר בגני הילדים. מדי פעם מתפרסמים בכלי התקשורת על גברים בגני ילדים בכיתות הראשונות של בית הספר היסודי.
מדובר על אחוז קטן של מספר הגברים העוסקים בהוראה בכיתות א' וב' כמורים מחנכים המלווים את הילדים בשנות ההוראה הראשונות שלהם. נתון זה נכון בעיקר כשמדובר בבתי הספר הממלכתיים, אך אינו נכון כשמדובר בבתי הספר הממלכתיים דתיים, בחדרים ובתלמודי תורה, שבהם אחוזי המורים הגברים גדול אף בכיתות הנמוכות, בעיקר באותן מסגרות שבהם קיימת הפרדה חלקית או מוחלטת בין הבנים והבנות.
קשה ללמוד מהמגזר הממלכתי דתי על המגזר הממלכתי בשל המטרות החינוכיות השונות של שני המגזרים, מטרות היוצאות מנקודות ראות אחרות ומתפיסות רעיוניות שונות. למרות הקווים המשותפים שבין שני המגזרים, נראה שהשוני גדול ומהותי ולכן ישנה הבחנה בין שני המגזרים הן במחקרים, והן בהתייחסות לנושא יחסי מורה תלמיד ובהשפעתם של היחסים הללו על הילדים בשני המגזרים.
מטרתה של עבודה זו לבדוק את ההשלכות של הוראת מורה גבר בכיתות א' וב' על הילדים בכיתה הטרוגנית בבית הספר הממלכתי, ולנסות להבין האם גורם המין אכן משפיע על הילדים, ובכוחו לעצב ילדים וילדות באופן מיוחד ושונה. או אולי גורם המין הינו סטריאוטיפי בלבד ומקורו בערכיה של החברה, וכל שינוי מהותי המתרחש בקרב הילדים נובע מאישיותו של המורה או מאישיותה של המורה וזאת למרות שלא ניתן להפריד בבירור בין גורם המין של האדם לבין אישיותו, שהרי אישיותו כוללת גם את זהותו המינית, ואת התפקידים המיניים שהוא רוכש במהלך חייו.
בשל הבלעדיות הכמעט מוחלטת של הנשים בהוראה בשכבת הגיל הצעירה, ובשל היעדרם הכמעט מוחלט של מורים גברים בכיתות א' וב', לא נעשו מחקרים בסוגיה זו, מחקרים האמורים לבדוק את הקשר בין גורם המין: גבר או אשה של הדמות המחנכת בכיתה, והשפעותיה על הילדים הצעירים. עובדה זו אינה צריכה לפגוע בדיון בסוגיה זו. בעבודה שלהלן ייעשה מאמץ להציג מחקרים המתייחסים לתפקיד הגבר בתחומים שונים: כאב משפחה כמורה בכיתה ועוד. ניתן אולי ללמוד ממצאי המחקרים הללו על נושא ההבדלים בין המינים. יש לזכור שנושא גבר או אשה וחלוקת התפקידים ביניהם הוא אוניברסלי, מתייחס לתרבויות שונות בזמנים שונים. בעבודה אביא גם את ניסיוני האישי במשך שנתיים בהוראת כיתות א' וב' הטרוגניות בבית ספר ממלכתי. ניסיון זה לדעתי השפיע על הילדים. ניתן היה לגלות מאפיינים מיוחדים אצל הילדים שלמדו בכיתתי בהשוואה לילדים שלמדו בשתי הכיתות המקבילות שילדיהן לא הראו אותם מאפיינים, והשאלה היא האם ניתן לייחס הבדלים אלה גם למינו השונה של המורה המלמד בכל כיתה וכיתה.

תוכן העניינים:
מבוא
השפעת האישיות ככוללת גם את תפקיד המין
מורה גבר בכיתות היסוד - חסרונות ויתרונות
ביבליוגרפיה

מקורות:

בן צבי-מאייר, שושנה ואחרים. (1990), "מורים ופרחי הוראה - על סיווג בנים ובנות כתלמידים בולטים", בתוך: סגן, נ. (עורכת), מצא מין את שיוויונו: מקראה לעובדי הוראה, עמ' 96-105.
גרשון, אבנר. (1994), תפיסה רב מימדית של הסטריאוטיפ המיני: הסקות תלויות מין של בנים, (עבודת מ"א), תל-אביב, אוניברסיטת ת"א.
ויניקוט, ד.ו. (1988), הילד משפחתו וסביבתו, ספרית פועלים.
יבין-ארנון, אהובה. (1995), "הקשר בין מאפייני הגננת לבין התייחסותה השונה לבעיות של בנים", בתוך : סגן נ. (עורכת), מצא מין את שוויונו: מקראה לעובדי הוראה, עמ' 126-128.
לבנטל, עליזה. (1979), מין ותכונות אישיות והשפעתם על תפיסת על תפיסת תפקידי הורות ולחוקת תפקידים, (עבודת מ"א), ירושלים, האוניברסיטה הפתוחה.
מנדל, שרונה. (1993), זהותן העצמית ומעורבותו של האב הגרוש ללא חזקה בחיי ילדיו, (עבודת מ"א), חיפה: אוניברסיטת חיפה, בית הספר לעבודה סוציאלית.

תגים:

גנן · זהות · מינית · סטריאוטיפ · סטריאוטיפים · מיניים · סוכן · חיברות · תפקידי · מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב גברים בהוראה בכיתות היסודיות", סמינריון אודות "שילוב גברים בהוראה בכיתות היסודיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.