היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני עבודה בישראל

עבודה מס' 062249

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעמדו של איש צבא קבע במושגי עובד.

2,852 מילים ,3 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

אין ספק כי השירות בצה"ל, בצבא קבע הוא עבודה לכל דבר. לאיש צבא קבע יש מסגרת של יום עבודה ושבוע עבודה. איש הקבע מקבל את משכורתו כל חודש כמו כל עובד אחר במשק ונהנה מזכויות "הסתדרותיות" כמו שאר המשק.
אמנם אין שוויון מוחלט בין המשק האזרחי לצבא קבע אך אם נבנה תבנית מספיק גדולה, לא נראה הרבה הבדלים רק ירידה לעמקם של פרטים תגלה את השוני בין עובד במשק האזרחי למשרת הקבע.

שירות הקבע מיטיב עם איש צבא קבע במספר תחומים לעומת עובד "רגיל", לעומת זאת שירות הקבע גורע במספר תחומים לעומת עובד "רגיל". האיסור להתאגד, לשבות ולדון בתנאי השכר נראה בשוק העבודה האזרחי כחזרה ל"ימי הביניים". האם עקרון ההמשכיות מחזיק את אנשי הקבע? או הפרישה בגיל 40-45 עם פיצויים ופנסיה? האם אלה שמניעים את המשרת? או סיבות אחרות, כמו הפחד מהשוק האזרחי לאחר ההתבססות?

החיים "בחממה" אינם כה חמים. אי הודאות גדול מאוד, המעבר ממקום למקום הינו דבר של מה בכך והקשיים בבית אינם תורמים.
השכר- (הממוצע בצבא קבע ) אינו מהגבוהים במשק (אינו גם נמוך מאוד).

בעבודה זו אנסה לבחון את מעמדו של איש צבא קבע במסגרת היותו "עובד". אנסה לבדוק האם שירות הקבע אכן כדאי בראיה קצרת טווח וארוכת טווח. אנסה לבצע השוואה בין שוק העבודה האזרחי למסגרת שירות בקבע, תוך התייחסות לדיני העבודה הקבועים בחוק האזרחי ובמסגרת חוקי הצבא.

אין עבודה זו מתימרת לומר האם כדאי או לא כדאי לשרת בצבא קבע. אין עבודה זו דנה בשכר אנשי הקבע ובמרכיבי השכר, אלא בערך ממוצע כלשהו של השכר.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו הערות שוליים\מראי מקום.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני עבודה בישראל", סמינריון אודות "דיני עבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.