היישום אינו מחובר לאינטרנט

סרשינה ניקי

עבודה מס' 062158

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חייהם של בני האצולה היפנית בקיוטו של תקופת הייאן.

4,450 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ה- Sarashina Nikki מאת בתו של Sugawara Takasue, הוא אחד מהיומנים האישיים שנכתבו בתקופת הייאן (795-1192 לס') ע"י נשות אצולה מהמעמד הבינוני - גבוה. כתיבת היומנים, שהתאפשרה עם המצאת ה- Kana, כתב ההברות היפני, הייתה חלק מתהליך ההתנתקות התרבותית של יפן הקיסרית מסין שהחל את יצירתה של תרבות יפנית מקורית וחדשה, והפכה ל"טרנד" במושגים של ימינו ולז'אנר ספרותי המאפיין את התקופה.
כיום, משמשים אותנו יומנים אלו לקבלת מידע פנימי, אישי יותר, על אורח החיים של אותם בני אצולה שבילו את זמנם בקיוטו, על המנהגים התרבותיים והחברתיים שלהם, על שאיפותיהם ורצונותיהם ועל חיי היום יום שלהם בבירה ומחוצה לה.
מבין היומנים בהם עיינתי קסם לי ה- Sarashina Nikki בשל אופיו הרומנטי והחולמני, ולעיתים אף המלנכולי.
מתוך הקטע שבו בחרתי לעסוק בפירוט, ברצוני ללמוד על דרכיהם של המעמד הגבוה בקיוטו של תקופת הייאן, ולהעמיק במשמעותם ובהשפעתם של הרומנים, החלומות, הבודהיזם והתלות במינויים הקיסריים על חייהם.

תוכן העניינים:
הקדמה
היסטוריה וממשל בתקופת היאן
הקדמה ליומן
ניתוח פרק
חלומות
רומנים ושירה
בודהיזם ושינטו
החיים בהיאן-קיו
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מקורות:

ארן, ל. 1993, בודהיזם: מבוא לדת ולפילוסופיה של הבודהיזם, תל אביב: דביר (זמורה ביתן).
שילוני, ב. 2001, יפן המסורתית: תרבות והיסטוריה, ירושלים ותל אביב: הוצאת שוקן.
Cranston, E.D. 1983, "Literature (Heian Literature)," In Kodansha Encyclopedia of Japan, Vol. 5, pp. 28-41, Tokyo, Japan: Kodansha.
Hurst, C.G. 1983, "History of Japan (Heian History)," In Kodansha Encyclopedia of Japan, Vol. 3, pp. 165-169, Tokyo, Japan: Kodansha.
Grapard, A.H. 1999, "Religious Practices," In The Cambridge History of Japan, Vol. 2, pp. 517-575, Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Keene, D. 1999, Seeds in the Heart: Japanese Literature from Earliest Times to the Sixteenth Century, New York: Columbia University Press.
McCullough, C.H. 1999, "Aristocratic Culture," In The Cambridge History of Japan, Vol. 2, pp. 390-448, Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Miner, E.H. Odagiri and R.E. Morrell. 1988, The Princeton Companion to Classical Japanese Literature, Princeton, New Jersey: Princeton University Press.
Sugawara Takasue no Musume (translated by Morris I.). 1971, As I Crossed a Bridge of Dreams: Recollections of a Woman in Eleventh-Century Japan, London: Oxford University Press.
Sugawara Takasue no Musume (translated by Omori A.S. and Doi K.). 1934, The Sarashina Diary, Tokyo, Japan: San Kaku Sha.

תגים:

אצילים · יומנים · יפן · נשים · קיוטו · ספרות · יפנית · כתב · שינטו · בודהיזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סרשינה ניקי", סמינריון אודות "סרשינה ניקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.