היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת פוליטית

עבודה מס' 062144

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יוזמה תקשורתית ייחודית, במדינה בתקופת משבר בטחוני, יכולה להעלות נושא כלכלי חברתי שולי, לפסגת סדר היום הציבורי?

3,770 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
תיאוריה
היוזמה התקשורתית המנותחת
תקציר האירועים
השחקנים המרכזיים
אברהם פורז
חברת החשמל
וועד עובדי חברת החשמל
שחקני משנה
הסיקור התקשורתי
מהות המשבר והשלכותיו
פרקטיקות ומניפולציות תקשורתיות
סיכום

שאלת המחקר
האם יוזמה תקשורתית ייחודית, במדינה בתקופת משבר בטחוני, יכולה להעלות נושא כלכלי חברתי שולי, לפסגת סדר היום הציבורי?

השערת המחקר
יוזמה תקשורתית ייחודית, במדינה בתקופת משבר ביטחוני, יכולה להעלות נושא כלכלי-חברתי שולי לראש סדר היום הציבורי, אך לאחר זמן מה (בדרך כלל זמן קצר), התלוי במצב האירועים הביטחוניים השוטפים, יחזור הנושא בחזרה למקומו הראשוני הנמוך, ויתכן שאף למקום נמוך יותר, בסדר היום הציבורי. שכן הנושאים הביטחוניים תמיד יתפסו את ראש סדר היום.


עבודה זו תשתמש במשבר שנוצר בעקבות הצעת חוק משק החשמל (הגבלת צריכת חשמל חינם לעובדי חברת החשמל) של אברהם פורז, חבר הכנסת מטעם מפלגת שינוי, ראש וועדת הכלכלה של הכנסת, כמקרה בוחן לשאלת המחקר.
חוק משק החשמל עבר בכנסת בתאריך 22/7/02 ברוב של 47 נגד 25 ח"כים. הצבעה זו הייתה שיאו של המשבר התקשורתי שנוצר סביב הנושא, אך ניצניו נראו עוד כאשר הביא ח"כ אברהם פורז את הצעת החוק לקריאה טרומית ולדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (בתחילת מרץ 2002).

הערת מערכת: בעבודה נכתבו מראי מקום אך לא נכתבה רשימה ביבליוגרפית נפרדת.

מקורות:

Dearing, J and Rogers, E. 1996. Agenda setting. Sage.
ינאי, נ. 1982, משברים פוליטיים בישראל. כתר: ירושלים.
כספי, ד. 1997. תקשורת ופוליטיקה. האוניברסיטה הפתוחה: ת"א.
גלנור, י., "מפלגות, תקשורת והדמוקרטיה הישראלית", בתוך: קורן, ד. (עורך), 1998, קץ המפלגות. הקיבוץ המאוחד: ת"א.
גלעדי, ד. 1998. כלכלה ופוליטיקה. האוניברסיטה הפתוחה: ת"א.
דורון, ד. קובץ מאמרים בנושאי צמיחה כלכלית ומעורבות ממשלתית, המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי (ללא תאריך).

תגים:

שינוי · מנהל · ציבורי · חשמל · ועד · עובדים · הטבות · לוביסטים · אברהם · יוזמה · פוליטית · פורז · תקשורת · תקשורתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת פוליטית", סמינריון אודות "תקשורת פוליטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.