היישום אינו מחובר לאינטרנט

שושלת ווי הצפונית

עבודה מס' 062108

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עלייתה ונפילה של השושלת והסיבות לכך.

1,192 מילים ,7 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ב-360 השנים שבין נפילת שושלת האן בשנת 220 לספירה לעלייתה של שושלת סוי ב- 581, עברה סין תקופה של חוסר יציבות שלטונית ופוליטית, שמזכירה, ואולי אף עולה על זו של תקופת "המדינות הלוחמות". גורמים שונים, מבפנים ומבחוץ, טלטלו וזעזעו את האימפריה המפולגת, במסגרת של מאבקי שליטה שגרמו למצוקה פוליטית, חברתית וכלכלית.
מבין כל אותם כוחות, סינים ולא סינים, מפתיע לגלות שדווקא בני שבט ה- T'o-pa היו אלו שהצליחו לא רק להשתלט על כל צפון סין, אלא גם לשלוט באותו אזור, בהצלחה לא מבוטלת, למשך 150 השנים שבין 386-534 לספירה.
קשה להצביע על הסיבות המדויקות להצלחתה של שושלת ווי במקום בו נכשלו רבים אחרים, אולם בעיון מקרוב במאפיינים הייחודים להם, במקורם ובדרך שלטונם, ניתן לנסות ולהסביר את סיפור עלייתם ונפילתם.
כשבט המרוחק ביותר למערב מבין שבטי הHsien-pi - המנצ'ורים, הייתה חשיפתם של ה-T'o-pa לסין מוגבלת יותר משל השבטים האחרים (Barfield, 1989, p.118).
ריחוק זה, שהותיר אותם קרובים למסורת הצבאית נומדית שלהם, עובדת היותם שבט קטן יחסית ולפיכך חופשי מהתחייבויות פוליטיות וכלכליות לגורמים פנים שבטיים, ההכרה שלהם בצורך להפרדה שלטונית בין הנומדיים השבטיים לבין הסינים החקלאים, והיכרותם מקרוב את האויב הגדול של כל השושלות הסיניות - השבטים הברברים, הם אלו שאפשרו להם, לדעתי, לתפוס את השלטון בסין, ולאחוז בו לתקופה ארוכה כל כך.
---------------------------------------------------------------------------------
1. בכתיבת השמות הסיניים השתמשתי בתעתיק Wade-Giles.

תוכן העניינים:
הקדמה
עלייתם והצלחתם של ה-T'o-pa
הצלחתה ונפילתה של שושלת ווי
רשימה ביבליוגרפית

מקורות:

Barfield, T.J. 1981, "The Hsiung-nu Imperial Confederacy: Organization and Foreign Policy", Journal of Asian Studies, 41 (1): 45-61.
Barfield, T.J. 1989, The Perilous Frontier: Nomadic Empires and China, Oxford, UK: Basil Blackwell.
Britannica.com and Encyclopedia Britannica, Inc. 1999-2000, "Wei Dynasty", http://www.britannica.com.
Holmgren, J. 1989, "Northern Wei as a Conquest Dynasty: Current Perception; Past Scholarship", Papers on Far Eastern History, 40: 1-50.
Paludan, A. 1999, Chronicle of the Chinese Emperors: the Reign-By-Reign Record of the Rulers of Imperial China, London: Thames Hudson.
Rodzinski, W. 1984, The Walled Kingdom: A History of China from Antiquity to the Present, New York: The Free Press.
Yu, S. 1967, Trade and Expansion in Han China: A Study in the Structure of Sino-Barbarian Economic Relations, Berkley: L.A University of California Press.

תגים:

טובה · טופה · נומדיים · סין · שבטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שושלת ווי הצפונית", סמינריון אודות "שושלת ווי הצפונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.