היישום אינו מחובר לאינטרנט

קברים מלכותיים קודמים לפירמידות (שושלת 2) - היבטים חברתיים וכלכליים

עבודה מס' 066559

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים לשינויים הארכיטקטוניים במבני הקברים המצויים באבידוס ובסאקארה.

1,987 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשלהי תקופת השושלות הראשונה ובמהלך השושלת השניה, נוצר סוג חדש של מבנה, אשר נועד לקבורת מלכים. בנייתה התבססה על מספר מסטבות (מבנים דרגשיים) שהונחו זה על גבי זה(1). מלכי השושלת השנייה, ובמיוחד האחרון שבהם, Khasekhemwy, בנו מבני קבר אדירים מלבנים מיובשות בשמש ומאוחר יותר מאבן שנחצבה במחצבות מרוחקות. בתקופת השושלת השניה, כלל הקבר, שהיה עשויה אבן ומרוצף בבזלת, אלמנטים מונומנטאליים ומסורתיים הקשורים לבית המלוכה ולמת עצמו. הקברים משלהי אותה תקופה, הם בתי המידות ראשונים, הידועים מההיסטוריה, הבנויים כולם אבן. רצפת הקבר היתה מרופדת באבן שחם(2).
מה שאיפיין את שלהי השושלת הראשונה ואת הקברים שהתגלו באבידוס ובסאקארה במהלך השושלת השניה, הינו הגדלת הקברים, בנייתם על תשתיות מלבניות וחשיפה של אלמנטים ראוותניים דרך פתחים שלהם היתה מסגרת עץ, שאיפיינו את השושלת הראשונה. השינויים הארכיטקטוניים נבעו ככל הנראה מהשפעה של הפסקה ברצף ההתפתחות של בנית הקברים המלכותיים. אמנם סימנים שנמצאו בקבר של הראשון במלכי השושלת השניה נמצאים שוב בקברו של המלך האחרון בשושלת, אולם בין המלך הראשון והאחרון ניתן למצוא רק את הזהות במבנים המלבניים הענקיים, שאיפיינו את הקברים המלכותיים(3).

לאור האמור לעיל, תהיה שאלת המחקר: מה גרם לשינוי הארכיטקטוני במבני הקברים, במהלך השושלת השניה ומדוע בין המלך הראשון והאחרון בשושלת יש שינוי בקו הארכיטקטוני שאיפיין שושלת זו?

תוכן העניינים:
מבוא
א. החידוש במבני הקברים בשושלת השניה, לעומת השושלת הראשונה.
ב. מסגרות העץ בחלונות הקברים
ג. השוני בין הקברים של המלכים הראשון והאחרון בשושלת השניה, לבין אלה שביניהם
ד. בין קברי המלכים באבידוס לקברים בסאקארה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בין השושלות הראשונה ועד השמינית התקיימה המשכיות, כך שגם אם מדובר בשושלות שונות, עדיין היו השפעות מסורתיות משושלת אחת על האחרת, בנוסף לחידוש שהעניקה כל שושלת לזו שבאה אחריה(4). בדרום אבידוס מצויים קברי השושלות הראשונות באזור שהיה מיועד לקבורה עוד בעידן הקדם-שושלתי. מסורת זו נמשכה גם בקרב שושלות נוספות, אשר שיכללו את מבני הקברים, עד לתקופת הפירמידות(5). יחד עם זאת, יש להביא בחשבון אירועים חברתיים ומדיניים, שהשפיעו אף הם על הקברים ועל הארכיטקטורה שלהם. קברו של המלך האחרון בשושלת השניה, מהווה גם סוג של מהפך בכלל תפיסת הקברים של שתי השושלות הראשונות. משמעות שמו, שאותו הוא שינה משמו המקורי - Khasekhem, הינו 'הופעתם של שני הכוחות'.

תגים:

מבני · קברים · מלכים · מצרים · העתיקה · ארכיאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קברים מלכותיים קודמים לפירמידות (שושלת 2) - היבטים חברתיים וכלכליים", סמינריון אודות "קברים מלכותיים קודמים לפירמידות (שושלת 2) - היבטים חברתיים וכלכליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.