היישום אינו מחובר לאינטרנט

תולדות סין המסורתית-שושלת WEI הצפונית

עבודה מס' 050986

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים להצלחתה ולנפילתה של השושלת, תרומתה לסין והשונה והדומה ביחסם של הסיונג-נו וווי הצפונית לסינים.

1,682 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא
הגורמים להצלחת השושלת
תהליך הסיניפיקציה
בודהיזם
הגורמים לנפילת השושלת
תרומת השושלת להתפתחות ההיסטוריה הסינית
שונה ודומה ביחסם של הסיונג-נו וווי הצפונית לסינים
ביבליוגרפיה

מבוא
שושלת ווי הצפונית (Northern Wei) הוקמה בשנת ad 386 על ידי בני שבט הטו - בה (Tou-ba) - שבט לא סיני [Schirokauer, 1991: 82]. שבט זה היווה חלק ממערך שבטי נוודים, שישבו לאורך גבולה הצפוני של סין. השבטים הצפוניים חולקו בתקופה זו לשתי קבוצות עיקריות: הסיונג-נו (Xiong-nu) במערב, והסיאן-ביי (Xian-bei) במזרח1. הטו-בה היו בני שבט אחד מתוך קונפדרצית השבטים של הסיאן-ביי. מוצאם של בני הטו-בה מיוחס לעמים מונגוליים - במקור ממנצ'וריה [Schirokauer, 1991: 84 ]. בניגוד לשבטים לא סיניים אחרים בצפון, בני הטו-בה, בשל ריחוקם הגיאוגרפי מהגבול הסיני, שומרים על אופי נומדי לחלוטין, ולא מאמצים מנהגים סיניים, עד אשר לקראת סוף המאה הרביעית הם צוברים כח רב, פולשים לצפון סין, ומשתלטים על טריטוריות נרחבות, תוך כדי הכנסת שבטים רבים אחרים תחת חסותם.
הם מקימים את בירתם בדה טונג (Da Tong), ומכריזים על עצמם כשושלת Wei. בשלב זה השושלת עדיין אינה מתאפיינת בשלטון מאורגן וממוסד, אך מעט מאוחר יותר, בעזרת יועצים סיניים ועל ידי מינויים של פקידים סיניים לתפקידי מפתח, הם בונים מערכת אירגונית חזקה ויציבה, בעלת אופי סיני.
בזכות השילוב המוצלח בין אופיים הנומדי, וכוחם הצבאי שנבע מכך, ובין שיטת השלטון הסינית שאימצה, כוחה של השושלת עולה, ובשנת 439 היא מצליחה להשתלט על כל צפון סין.
בשנת 494 השושלת מעבירה את בירתה ללו-יאן (2(Luo Yang, ועובדה זו מצביעה על ניסיונם להפוך לשושלת סינית לגיטימית ואותנטית. עוד קודם לכן, כחלק מניסיון זה שליטי הטו-בה מאמצים שמות סיניים, והופכים את התרבות הסינית למובילה. זה מתבטא גם בכפייה תרבותית כלפי כל בני השבט. גם הדת והפולחן הסיניים מאומצים.
בשלב מסוים מאמצים שליטי השושלת את הבודהיזם ההודי (על מנת לחזק את הלגיטימציה לשלטונם - הבודהיזם כגורם מאחד, וככזה שמבטל אלמנטים מסוימים במסורת הסינית הקונפוציאנית, אשר מונעים מהם לגיטימיות כזו - פולחן האבות למשל.)
למעשה, כבר לא דובר בשילוב מוצלח בין אופיים המקורי לבין האופי הסיני, אלא בניסיון להפוך לשושלת סינית טהורה. עובדה זו גורמת למאבקים פנימיים רבים, והשושלת נופלת ומתפצלת לשני חלקים בשנת 534, כשהיא מורישה לסין מערכת אדמיניסטרטיבית יעילה, מערכת כלכלית יציבה ודת חדשה - הבודהיזם.
-------------------------------------------------------------------------------
1. בתקופה זו, בניגוד לתקופת שושלת האן (Han ), קבוצות השבטים בצפון מזרח היו חזקות יותר מאלה שבצפון מערב.
2. איזור שמזוהה מסורתית עם מרכז השליטה הסיני, בו הוקמו בירותיהן של שושלות סיניות קודמות.

מקורות:

2. Barfield, J.T. 1981. The Hsiung-nu Imperial Confederacy: Organization and Foreign Policy, Journal of Asian Studies, 12 (1): 45-59.
3. Holmgren, J. 1989. Northern Wei as A Conquest Dynasty: Current Preceptions; Past Scholarship, Papers on Far Eastern History, 40: 1-50.
4. Schirokauer, C. 1991. A Brief History of Chinese Civilization, New York: Harcourt Brace Gap College, Publishers.

תגים:

בודהיזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תולדות סין המסורתית-שושלת WEI הצפונית", סמינריון אודות "תולדות סין המסורתית-שושלת WEI הצפונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.