היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעבדה לכלי איבחון קוגנטיביים לבדיקת זיכרון

עבודה מס' 062051

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשתי שיטות לבדיקת זיכרון - מבחן REY ו- CMT.

2,799 מילים ,14 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרנו בשני כלי אבחון קוגניטיביים לבדיקת זיכרון.
הגדרה של זיכרון - כיום מקובל להציג זיכרון כמערכת של עיבוד מידע, כלומר מחשב. זאת עפ"י מודל 3 המאגרים שהם:
זיכרון תחושתי, זיכרון לזמן קצר, זיכרון לזמן ארוך. המידע מגיע אלינו מן הסביבה על פי 3 המאגרים. זיכרון תחושתי - המידע שחושנו קולט נכנס תחילה, לשבריר שניה לזיכרון תחושתי.
תפקידו של חוש זה להשהות מידע הנקלט לצורך זיהוי וסינון.
זיכרון לזמן קצר - יכול להכין 7(2 פריטים, לא יותר מ15- שניות.
זיכרון לזמן ארוך - זאת תחנה סופית של המידע, אינו מוגבל ככל הידוע לא בזמן ולא בקיבולת, יכול לזכור כמויות עצומות של מידע לתקופות ממושכות ואולי אף לתמיד.
(Atkinson & Shiffrin, 1968)

בזיכרון לזמן ארוך מבחינים בין שני סוגי מידע:
* אפיזודי - זהו מידע על מאורעות מסוימים בחיינו - על מה שראינו, שמענו, הרגשנו או חשבנו בזמנים ובמקומות מסוימים.
* סמנטי - הוא מכיל מידע כללי ומופשט על העולם - על כללי הדיבור והכתיבה.

זכירת המידע תלויה בפעולתם המוצלחת של 3 תהליכים:
* קידוד - תרגום גירויים פיזיים לסוג מידע שהזיכרון יכול לקלוט.
* אחסנה - שמירת המידע בצורה המקדדת בזיכרון.
* שליפה - התהליך מאפשר לנו להגיע בעת הצורך אל המידע השמור בזיכרון. (Tulving, 1972)

שני כלי אבחון שבחרנו כדי לבדוק זיכרון הם:
Rey0osterrieth complex figure Test performance .1. מבחן זיכרון זה בא לבדוק את התפיסה המרחבית וזיכרון.
CMT) - Contextual memory Test .2). מבחן זה הוצב למדוד מודעות של יכולת, זיכרון וקישוריו.

בחרנו בנושא זיכרון, משום שהוא אחד המרכיבים האינטגרליים בחיי היום-יום.
כמרפאים בעיסוק, חשוב לנו ביותר הזיכרון היום-יומי ומכאן החשיבות של חקירת ההשלכות של אי-תפקוד הזיכרון.

תוכן העניינים:
מבוא
הגישות התיאורטיות שמהן נגזרים האבחונים
הגישה התיאורטית שממנה נגזר האבחון CMT
ביבליוגרפיה

מקורות:

פוירשטיין, ר. ופוירשטיין, ש. (1993). התנסות בלמידה מתווכת, סקירה תיאורטית. בשדה חמ"ד, כרך 36, 7-50.
פוירשטיין, ר. (1993). הלמידה המתווכת, איכות האינטרקציה במוסד החינוכי של העתיד הד הגן, חוברת נ"ח, ב', 135-139.
צוריאל, ד., וקניאל, ש. (1993). אבחון דינמי של יכולת למידה: היבטים תיאורטים המחקריים והשלכות טיפוליות וחינוכיות. מגמות, כרך ל"ה, מספר 1, 271-292.
Asher, I.E. (1996). An Annofutad Index of occupational Therapy Evaiuation Tools.Rockville MD: American occupational Therapy association.
Atkinson, r.c. Shiffrin, R.M. (1968). Human memory: A propose. system and tis conrtol processes. in K.W. Spence J.T. Spence (Eds.), The psychology of icoming and motivation 1, 89-195. New York: Academic press.
Berry, D.T. Allen. R.S., Schmitt, F.A. (1991). The Rey-osterriceth. Complex figure: psychometric characteristies in a geriatric sample. The Clinical New opsychologist, 5, 143-153.
Delany, R.C., Prevey, M.L., Cramer, L., Mattson, R.H. (1988). Test-retest compasability and contrul subject data for the PASAT, Rey-AVLT, and Rey- osterrieth Taylor figure. Journal of clinical and Experimental Neuropsychology Abstract. 10, 44.
Diamond, I. B., Deluca, J. (1996). Rey- osterrieth Complex Figure Test Performance Foloowing Anterior Communicating Artery Aneurysm. Archives of Clinical Neuropsychology, 11, 1, 21-28.
Flavell, J.M. (1985). Cognitive Development. Englewood cliffs, NJ: Prentice Hall.
Loring, D.W., Martin, R.G., Meador, K.J., Lee, G.P. (1990). Psychometric construction of the Rey- osterrieth Complex figure: Methodological considerations and interrater reliability. Archives of clinical Neuropsychology, 5, 1-14.
Shorr, J.S., Delis, D.C., Massman, P.J. (1992). Memory for the Rey- osterrieth figure: Perceptual Clustering, encoding and storage. Neuropsychology, 6. 43-50.
Toglia, J.P. (1993). Contextual memory test manual. Arizona: Therapy Skill Builders.
Tulving, E. (1972). Episodic and Semantic memory. In organization of memory, edited by E. Tulving and W. Donaldson, 382-403. New York: Academic press.
Tulving, E. (1987). Memory experiments: A Strategy for reserch. In Neurobehavioral recovery from head mjury, edited by H. Levin, J. araman, and H. eisenberg, 341-351. New York: Oxford University press.

תגים:

זיכרון · תחושתי · קצר · טווח · לטווח · רחוק · TMC · YER · למידה · מתווכת · אפזודי · סמנטי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעבדה לכלי איבחון קוגנטיביים לבדיקת זיכרון", סמינריון אודות "מעבדה לכלי איבחון קוגנטיביים לבדיקת זיכרון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.