היישום אינו מחובר לאינטרנט

פוסט טראומה

עבודה מס' 062041

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת התופעה, תסמינים והטיפול על פי הגישה ההתנהגותית.

2,831 מילים ,18 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

טראומה היא מילה שמקורה ביוונית ופירושה "פצע". הפצע קיים בנפשו של האדם המונע ממנו תפקוד תקין בחברה. הפרעה פוסט טראומטית כשמה כן היא מתארת את המתרחש בנפשו של אדם לאחר שנחשף לטראומה. מלבד אירועים חיצוניים הנקבעים כטראומטיים על פי מדדים אובייקטיביים ישנם אירועים רבים נוספים אשר מימד הטראומטיזציה שלהם הוא סובייקטיבי ועוצמתה נקבעת על ידי האדם עצמו (שלו, 1994).
בחרתי בהפרעה זו כי לטעמי היא אקטואלית למצב בו מצוי העולם בימים אלו.יותר ויותר אנשים לוקים בהפרעה זו מאחר ואיומים רבים עומדים מעל לראשינו ואנו חשים חרדים לעיתים קרובות יותר. המצב הבטחוני בארץ לדוגמא גרם לילדים רבים לפתח הפרעה פוסט טראומטית שבהכרח לא היו מפתחים אילו היו חיים בתנאים בטחוניים מדיניים אחרים.
#במחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב בקרב 1200 ילדים בישראל נמצא מחיר האינתיפאדה - 30% מילדי המתנחלים ו-70% מילדי הפלסטינים סובלים מהפרעה פוסט טראומטית שנגרמה על רקע החשיפה המתמשת לאירועי הטרור בסביבתם. הילדים חוו בממוצע בין 6 ל 10 ארועים אלימים בחייהם (רוזנבלום, 2002).
בנוסף, התרבו בעולם מעשי הטרור החבלניים והפכו נפוצים יותר ויותר. עצם האיום המתמשך והפחד הממשי מגביר את הסיכוי ללקות בהפרעה זו כשקורה אירוע חבלני מסוג שכזה.לדוגמא לאחר אירוע בני הערובה בתיאטרון ברוסיה נשלחה משלחת פסיכולוגים ממשרד הבריאות הישראלי למוסקבה על מנת למנוע מהאנשים שנכחו באירוע להכנס למצב של טראומה. העזרה המוקדמת בהתמודודת עם האירוע המאיים בהלחט מסייעת להפחית סיכויים לפיתוח הפרעה פוסט טראומטית בעתיד (אבן, 2002).
#קיום הפרעה פוסט טראומטית על רקע מיני גם היא נפוצה כיום יותר בייחוד על רקע העובדה כי בממוצע נאנסות 2 נשים ביום. נפגעות תקיפה מינית ממלאות אחר הקריטריונים של ההפרעה.
כאשר הן מתבקשות לשחזר את המאורע הן מספרות זאת כאילו החויה קרתה למישהו אחר חיצוני להם (ענבל, 2002).
#הלם קרב הוא מונח עממי שמקורו במלחמת העולם הראשונה ומוכר בשם "הלם פגזים".לפעמים התגובה לחוויה מאיימת בקרב היא כרונית,יש בהלה עקבית מרעשים שגרתיים וסגירות יתר של האדם מסביבתו, קיים צמצום בכל תחומי החיים ואיבוד צלם כאב או בעל, סף הגירוי של האדם הופך נמוך ולעיתים ישנה תוקפנות וביטויי אגרסיביות. (קוטס בר, 2002).
בעבודה זו אגדיר את ההפרעה על מאפייניה ומהלכה על פי הסיווג והאבחון שערך איגוד הפסיכיאטריה בישראל, אפרט תסמינים טיפוסיים לההפרעה, אדון בהתפתחותה ובביצוע אבחון נכון לקיום ההפרעה על פי תסמינים אלו.בהמשך אתן הסבר אודות והטיפול בהפרעה על פי הגישה ההתנהגותית ואפרט את טכניקות הטיפול השונות על פי גישה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרקא'-הפרעת דחק פוסט טראומטית
פרקב'-פוסט טראומה על פי הגישה ההתנהגותית
פרקג'-הטיפול ההתנהגותי בהפרעה הפוסט טראומטית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

גולדברג, י' (1968). עיצוב התנהגות כאתגר לפסיכותרפיה המסורתית. מגמות, ט"ו, 285-300.
גרינברג, ד' (1994). טיפול קצר מועד על פי הגישה ההתנהגותית. מתוך ח' דסברג, י' איציקסון, ג'
שפלר (עורכים), פסיכותרפיה קצרת מועד רקע טכניקות ויישום.ירושלים: הוצאת מאגנס.
נוימן, מ' (2001). ההפרעות הנוירוטיות. מתוך ח' מוניץ (עורך), פרקים נבחרים בפסיכיאטריה. תל אביב:הוצאת פפירוס.
פלגי-הקר, ע', בייט-מרום, ר' (1991).מבוא. חטיבה ראשונה, יחידה ראשונה. מבוא לפסיכולוגיה.תל אביב: הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
קוטס בר, ח' (27/9/2002). אנחנו יותר אלמנות מאלמנות.מעריב.
שלו, א' (1994). גישה רב-מימדית לתיסמונת הפוסט טראומטית פרק א' תיאוריה ומחקר. שיחות,ח', 85-101.
שלו, א', גלאי, ת', את' ס' (1994). גישה רב-מימדית לתיסמונת הפוסט טראומטית חלק ב'
Alloy, L.B., Jacabson, N.S. Acocella, J. (1998). Abnormal Psychology. 8th Edition. New York: Mcgraw Hill, College.
Atkinson, R.L., Atkinson, R.C., Smith, E.E., Bem, D.J. Nolen-Hoeksema, S. (1996). Intrroduction to Psychology, Chapter 16.
Elder, J.H., Clipp, E.C. (1989). Combat Experience And Emotional Health:Emperiment And Resilience In Later Life. Journal Personality, 57,2, 311-323.
Peterson, K.C., Prout, M.F., Scwarz, R.A. (1991). Post Traumatic Stress Disorder A Clinician`s Guide. New York: Plenum.
Sulzer-Azaroff, B. Mayer, G.B. (1991). Beavior Analysis for Lasting Change.New York: Plenum.
Wilson, J.P., Harel, Z., Kahana, B. (1988). Humen Adaptation To exame Stress From The Holocaust To Vietnam. New York: Plenum.

תגים:

אישיותית · הפרעה · פוסטטראומטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פוסט טראומה", סמינריון אודות "פוסט טראומה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.