היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מתקפת הטרור בתחנה המרכזית בתל אביב על תופעות טראומטיות

עבודה מס' 065528

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח האירוע לאור תיאוריות בנושא פוסט-טראומה.

3,600 מילים ,14 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מטרת עבודתי זו היא להעריך את השפעתו של אירוע טרור על התנהגות האדם, היבטים רגשיים והתנהגותיים.
אירוע הטרור בו בחרתי היה הפיגוע, באמצעות שני חבלים מתאבדים, בתחנה המרכזית בתל אביב, אירוע בו נהרגו עובדים זרים רבים וגם אזרחים ישראלים. האירוע אירע באפריל 2003 כאשר שני מחבלים נעמדו האחד בתחילת המדרחוב והשני באמצעיתו, ופוצצו את עצמם בהפרש של מספר שניות זה מזה.
העובדה כי הם הצליחו להגיע עד ללב תל אביב, עד לאיזור התחנה המרכזית הישנה, בשעות שבהן המה האיזור מאדם, הדירה שינה מעיני רבים מהאזרחים ורבים נזקקו לטיפול נפשי לאחר מכן, מהחשש שאף אחד לא חסין ושהסיכון למעשה רובץ לפתחו של כל אחד.

בבואנו לנתח אירוע זה אנו רואים בנפגעים, בין אם נפגעו פיזית ובין אם היו פגועי הלם בלבד, כאלו שלקו בטראומטיזציה ראשונית - האנשים אשר נכחו במקום בזמן הפיצוץ ואלו אשר באו לסייע להם כאלו אשר לקו בטראומטיזציה משנית.

תוכן עניינים:
*מבוא - תאור המקרה (הערת מערכת: בחלק זה לא צויינו מראי המקום העיתונאיים)
*ניתוח המקרה:
היבטים רגשיים והתנהגותיים
ההשפעה על ההתנהגות
סוגי לחצים
חרדה
קבוצות הסיכון הגבוה
משתני העצמת או הפחתת התגובות
*סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעות אלו נבחן על ידי תיאוריות משטח הטראומה והפוסטטראומה. בשנת 1980 נפתח הפתח לשדה הטראומטולוגיה והפסיכוטראומטולוגיה, בכך שבפעם הראשונה נקבצו כל הסינדרומים הטראומטיים תחת איצטלה קלינית אחת, יישות המייצגת את מכלול ההפרעות הטראומטיות. אבחנה זו, בניגוד לאבחנות הקודמות המבוססות רק על קריטריון החשיפה לטראומה, התבססה על מספר קריטריונים נוספים : חוויה חוזרת ונשנית של הטראומה (בין אם דרך חלומות, זיכרונות ועוד..), הימנעות מתמדת מכל גירוי הקשור עם הטראומה או קהות תגובה כללית, עוררות פיזיולוגית, ולבסוף, על משך ההפרעה להיות מעל חודש. ההבדל העיקרי באבחון בין ה R III DSM לבין ה IV DSM טמון בעובדה שנוסף קריטריון הדורש מצב של מצוקה או פגיעה תפקודית באחד מתחומי החיים (Wilson, 1994; Yehuda & Mcfarlane, 1995).

תגים:

טראומה · פגועי · הלם · פצועים · נפגעי · פעילות · טרור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מתקפת הטרור בתחנה המרכזית בתל אביב על תופעות טראומטיות", סמינריון אודות "השפעת מתקפת הטרור בתחנה המרכזית בתל אביב על תופעות טראומטיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.