היישום אינו מחובר לאינטרנט

ועדת הבחירות המרכזית אל מול בג"צ וערכי הדמוקרטיה

עבודה מס' 067489

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שינויים בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית המושפעות מפסיקת בג"ץ בהקשר שבין ערכי הדמוקרטיה וסוגיית ביטחון המדינה.

5,112 מילים ,26 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המתח בין סוגית הדמוקרטיה וצרכי הביטחון במדינת ישראל בא לידי ביטוי גם בהחלטות ועדת הבחירות המרכזית. הועדה מציגה תמונה ראי של מערכת היחסים בין הממסד הביטחוני לדמוקרטיה ופסיקותיה מקובלות על הציבור הישראלי.
על כן חשוב להכיר את ועדת הבחירות המרכזית ואת פסיקותיה ולראות אילו שינויים חלו בתפיסת הביטחון של ועדת הבחירות המרכזית ואת תשובת בית המשפט לערעור על החלטותיה.

השאלה שברצוני לבדוק היא: באיזה מידה חלו שינויים בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית המושפעות מפסיקת בג"ץ בהקשר שבין ערכי הדמוקרטיה וסוגיית ביטחון המדינה?

טענתי היא שפסיקות ועדת הבחירות המרכזית שיקפו את עמדת הציבור בנוגע לסוגיות הביטחון אך עם השינוי בגישתו של בית המשפט העליון לנושא, הועדה פועלת על פי מתווה דמוקרטי, ביקורתי ושיפוטי יותר. מתווה אשר מוביל בית המשפט העליון.
בכנסת השישית ובכנסת האחד-עשרה החלטות הועדה הציגו את החשש בקרב הציבור מערעור על עצם קיום המדינה וגבולותיה.
מהכנסת השתיים-עשרה, בעקבות החלטת בית המשפט בכנסת הקודמת ותיקון סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת, פסיקות הועדה הנוגעות בנושא הביטחון משקפות חשש מאיום הטרור אך לא מאיום על עצם קיום המדינה. על כן פסיקות הועדה מציגות את האיומים הביטחוניים הרלוונטיים שהשתנו לאותה התקופה ואת הגישה היותר דמוקרטית.
ברפרט אבחן את הפסיקות המרכזיות של ועדת הבחירות המרכזית, וכן את השינויים בפסיקותיה הביטחוניות כמראה של מציאות ביטחונית. בנוסף, לחיזוק הדברים, אראה כי ועדת הבחירות המרכזית משמשת לא רק כראי ביטחוני של המדינה אלא גם כמשקפת מציאות משפטית של בג"ץ וזאת על ידי דוגמא נוספת, הרחבת קשת נושאי טיפול הועדה והאקטיביזם השיפוטי המוכר ממערכת המשפט.

תוכן עניינים:
מבוא
ועדת הבחירות המרכזית - רקע
דיון
הבחירות לכנסת השישית
הבחירות לכנסת האחד-עשרה
הבחירות לכנסת השתיים-שרה
הבחירות לכנסת השלוש-שרה
הבחירות לכנסת החמש-שרה
הבחירות לכנסת השש-עשרה
אקטיביזם שיפוטי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למרות המצב הביטחוני בשנים האחרונות, פעילות רשויות הביטחון הם תחת הגבלות של זכויות הפרט, הגבלות אותם יצר בג"ץ עם האקטיביזם המשפטי. דוגמא לכך היא מעצרה המנהלי של טלי פחימה שהתחיל בתרועה רבה עם סעיף חמור של "סיוע לאויב" והסתיים בקול ענות חלושה עם סעיף "מגע עם סוכן זר". אם משפטה היה מתרחש משנות החמישים ועד שנות השמונים, אפשר להניח כי היא הייתה יושבת במעצר מנהלי או בבית כלא למשך תקופה וספק אם דבר מעצרה היה מתפרסם.
במקרה של הבחירות לכנסת השישית והאחד-עשרה, ועדת הבחירות המרכזית הייתה מושפעת מהחרדות הביטחוניות שהיו באותם שנים בשל התמודדות של מדינה צעירה עם איומים ביטחוניים ואכן רואים כי בבדיקה של פסילות מועמדים של הכנסת השישית והאחד-עשרה על ידי ועדת הבחירות המרכזית, מצב החירום המנטאלי אכן משתקף גם בפסיקותיה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ועדת הבחירות המרכזית אל מול בג"צ וערכי הדמוקרטיה", סמינריון אודות "ועדת הבחירות המרכזית אל מול בג"צ וערכי הדמוקרטיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.