היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיהור וסילוק השפכים במועצה אזורית גוש חלב

עבודה מס' 062007

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה לפתרון טיהור וסילוק השפכים בתחום המועצה המקומית גוש-חלב במסגרת פתרון אזורי.

9,976 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הכפר גוש חלב שוכן במרומי הרי הגליל העליון הצפוני להר מירון. הכפר בנוי על גבעה גבוהה 839 מ' מעל פני הים והוא בולט יפה על סביבתו. ממרומי הגבעה ניתן לצפות בשטח רחב לכל רחובות אפילו על חלקים מאדמות דרום לבנון.

לא במקרה בחרתי בנושא העבודה, כי רואה אני את עצמי, בתוקף תפקידי כתברואן המועצה המקומית. אני חייב לתושבים לעשות כל אשר בידי לרווחתם ולשמירת איכות החיים שלהם ומניעת הפצת מחלות למיניהם ומאחר ובעיית הביוב בעולם המודרני היא אחת הבעיות המרכזיות ואשר תופסת חלק כבד בבעיית התברואה הכללית ואשר דורשת מחשבה מעמיקה למציאת פתרונות ולעתים מחוסר ממון, נבצר לבצע תכנית מושלמת ומחפשים פתרונות חלופיים לבעיה אשר נותנות פתרונות חלקיים ברוב המקרים ונדרשת תקופה ארוכה יותר לביצוע ובזמננו, כשהמדע בריצת אמוק, דרישות החיים מיום ליום מרבות יותר ובמיוחד בתחום התברואה מחייבות כל אלו שעוסקים באיזה שהוא תחום ותחום לחפש את הפתרון הטוב ביותר עם תכנון לטווח הארוך ביותר ובזמן הקצר ביותר בכדי להדביק את רמת החיים. בעבודתי הצנועה הזו ובבואי לטיפול בבעיית הביוב בתחום הכפר לקחתי בחשבון שלוש נקודות עיקריות:
הראשונה שבהם בעיית הביוב -בריאותית גרידא, הנה אחת הבעיות החמורות ביותר להפצת מחלות מדבקות וכל מיני מגיפות, כדוגמת מחלת הפוליו ונגיפי המעיים.

הבעיה השניה היא של איכות החיים. טיפול נכון ונאות בבעיית הביוב הוא אחד המרכיבים העיקריים לאיכות חיים ואיכות הסביבה ברמה שכדאי לחיות בה.

הבעיה היא בעיית מחסור המים השפירים ואפשרות לניצול מי קולחין למטרות חקלאיות עם ריבוי מספר תושבי כדור הארץ וכתוצאה מריבוי הערים וריכוזי האוכלוסייה העירונית ורמת החיים, אשר דורשת הרבה יותר מה שבעבר תצרוכת מים אם זה לבתים ואם לתעשייה ועם סימני שינוי האקלים באזורנו חלה בשנים האחרונות הידרדרות חמורה בעתודת המים באזור ובמיוחד במדינתנו, אשר הדליקה נורות אדומות אצל מקבלי ההחלטות בנדון וננקטו צעדים לצמצום תצרוכת המים במדינה וחיפוש אחרי פתרונות לבעיה ע"י מומחים ופוליטיקאים מהשורה הראשונה והתבטאות פוליטיקאים הנה עדות לחומרת המצב.

אחד הפתרונות שהוצעו ומוצעים לבעיית מחסור המים היא מחזור לאחר טיפול נאות במי הקולחין למטרות חקלאיות וכתוצאה מהמחזור טיפול נאות לבעיית הביוב. והיפוכו של הדבר טיפול רשלני ולא אחראי לבעיית הביוב היא גורם מרכזי לזיהום מי תהום מבחינה כימית ומעמידה את עתידות המים לטווח הארוך בסכנה. דבר שני - כיום כ%20- מתושבי הכפר חיים על חקלאות מודרנית ולאחר שרוב אדמות הכפר עדיין לא מעובדות והסיבה העיקרית מחסור בהקצאת המים לחקלאות ולאור המצב התעסוקתי במדינה עם טיפול נאות לבעיית הביוב בכפר ומחזורו מחדש שיאפשר לצמצם בעיית המחיה לתושבי הכפר ולרווחתם. כל הנקודות הללו היו לנגד עיני והניעו אותי לכתיבת עבודה זו בנושא הספציפי ביוב ומים.

תוכן העניינים:
פרק 1 מבוא
1.1 היסטוריה של הכפר גוש-חלב מהתקופה הרומית עד 48
1.2 סקירה גיאוגרפית וטופוגרפית
1.3 סקירה על טבע ונוף
1.4 סקירה היסטורית של מערכת המים בגוש-חלב
פרק 2 מטרת העבודה - מבחינה בריאותית ואיכות חיים
2.1 סקירה כללית על מערכת השפכים
פרק 3 סקירה ספרותית
3.1 אפיון השפכים
3.2 הגדרת מערכות שפכים ומתקניו השונים
3.3 תאור מערכות השפכים
3.4 תאור מערכת ביוב מאספת
3.5 טפולי קדם
3.6 סוגי מתקני טפול קדם
3.7 טפול ביולוגי שניוני
3.8 סוגי מתקנים ביולוגיים
3.9 עקרונות טפול ביולוגי בשפכים
3.10 ראקטורים
3.11 דרכי סילוק שפכים
פרק 4 דיון
4.1 סקירה כללית של מערכת השפכים בגוש-חלב
4.2 בדיקת מעבדה לשופכי הכפר
4.3 חישובי תכנון לבריכת חימצון
4.4 דיון כללי - במסגרת פתרון אזורי לסילוק השפכים
4.4.1 הגורמים הנכללים בפרוייקט
4.4.2 מועצה מקומית גוש-חלב
4.4.3 תעשייה
4.4.4 ריכוזי נתוני תכנון
4.4.5 מערכות ביוב קיימות
4.5 קווי ביוב
4.5.1 תחנות שאיבה וקווי סניקה
4.5.2 מתקני טפול קדם
4.6 התכניות המוצעות במסגרת הפתרון האזורי
4.6.1 כללי
4.6.2 מערכות איסוף והובלה
4.6.3 מתקני טפול שפכים
4.6.4 ניצול הקולחין
פרק 5 סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

**הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את כל המפות והטבלאות.

תגים:

גליל עליון · איכות חיים · איכות סביבה · טיהור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיהור וסילוק השפכים במועצה אזורית גוש חלב", סמינריון אודות "טיהור וסילוק השפכים במועצה אזורית גוש חלב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.