היישום אינו מחובר לאינטרנט

ממגורות דגון

עבודה מס' 061911

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקר שביעות רצון עובדי החברה והצעת פתרונות

3,553 מילים ,4 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:

הרעיון המונח ביסודה של החברה
ארגון וסביבה
תשומות ותפוקות
מקורות לחוסר שביעות-רצון
מקורות היזון חוזר לגבי שביעות רצון
חסימות תפוקה
הבנה ותמיכה במטרות
בידוד מוקדי חולשה ובעייתיות בארגון
העלאת מוטיבציה אצל עובדים
הדרכת שירות
סיכום
ביבליוגרפיה


הרעיון המונח ביסודה של החברה

חברת "דגון" נוסדה בפברואר 1951, על בסיס הזיכיון להקמת והפעלת בית-ממגורות מודרני
לשינוע גרעיני תבואה נמל חיפה. הזיכיון הוענק לד"ר ראובן הכט אישית בשנת 1950 , לאחר משא-
ומתן מייגע, אבל הרעיון נולד זמן רב לפני כן.
עוד בשנת 1931, בעת ביקורו הראשון בארץ, כאשר אך החלה הבנייה של נמל חיפה, ראה ד"ר
ראובן הכט, בן למשפחה בעלת ניסיון בשטח זה מזה דורות, את המשימה הציונית שבהקמת
ממגורה בנמל זה. בשנת 1936 הוא הגיש לממשלת המנדט תכנית מקיפה, באמצעות הסוכנות
היהודית, אך זו מנעה את הביצוע מטעמים פוליטיים.
חודשים ספורים לאחר קום המדינה הציע ד"ר הכט לממשלת ישראל הקמת ממגורת שינוע בנמל
חיפה, כשלב ראשון במסג ת רשת ממגורות כלל-ארצית. אחרי עיכובים רבים הוענק לו באוגוסט
1950 זיכיון להקמת ממגורות בנמלי ישראל. החל מ1952- היה עליו להתגבר במשך שנים רבות על
התנגדות חריפה, בין היתר מצד שרותי נמל מאוחדים בע"מ, אשר ניסו לצמצם את ההיקף הטבעי
של העבודות המוטלות על "דגון" בהתאם לחוזה הזיכיון. יתכן והיה נוח יותר להגיע לידי פשרה
כלשהי עם שירותי נמל מאוחדים בע"מ מאשר להילחם ללא ויתור למען זכויותיה של "דגון", אך
הדבר לא היה עולה בקנה אחד עם תפיסתו האישית של מייסד חברת "דגון", שראה במטרת
המפעל לא רק סיפוק הצרכים הדינמיים לפיתוח הארץ בכל הנוגע לשינוע גרעינים, אלא גם אתגר
חינוכי. "דגון" משמשת דוגמה של מפעל המושתת על יוזמה פרטית, אשר כולם מכירים בהישגיו.
תפיסתו של ד"ר הכט משתקפת בשילוב של ניהול יעיל עם טיפוחם של ערכים חינוכיים,
תרבותיים, אסתטיים ואומנותיים. למען הגשמת צורכי הפיתוח של האומה היהודית הנושנה-
חדשה בארצה, היא.
רעיונו של ד"ר הכט בקשר לממגורת נמל בחיפה, היה מלכתחילה מבוסס על גישה ציונית, באשר
הוא גרס כי על הממגורה לשרת את פיתוח המשק היהודי במדינה ולהעניק לנמל את האמצעים
החדישים ביותר לשינוע גרעינים, על -מנת לאפשר יבוא ויצוא במחיר זול ככל האפשר.
בתור בסיס כלכלי לממגורה שאף לקבלת זיכיון, אשר מצד אחד יבטיח את הניצול המירבי של
המבנים הגדולים ושל הציוד המכני הדרושים, ומאידך יאפשר מימונו של המפעל על-ידי משקיעים
פרטיים, על-כו, עקב השקפתו הציונית, הגה ד"ר הכט את הרעיון הבא: התעריפים יהיו בפקוח
השלטונות ויהיו דגרסיביים, דהיינו, עלייה בכמות הגרעינים המשונעים תביא להורדת התמורה
לטון.
לעומת האפשרויות המוגבלות לרווחי "דגון" כתוצאה מהתחייבויות שקיבלה על עצמה מרצונה
היא, בחרה "דגון" לעצמה תמריצים אחרים לשם השגת התוצאות הטובות ביותר בעבודתה. מקור
הסיפוק להנהלה ולעובדים נעוץ בעובדה שהן מאמציהם והן כושר טכני וארגוני מעולים, מוזילים
את תעריפי השינוע ומביאים לחסכונות עצומים למשק המדינה; מקור אחר לסיפוק נובע
מההשפעה החינוכית על ציבור נרחב - במיוחד על בני-הנוער המבקרים ב"דגון" להם משמשת
"דגון" דוגמה ומופת מבחינה כלכלית ותרבותית כאחת. לבסוף, חברת "דגון" הוכיחה במיוחד
לאורחים מחו"ל, כי ניתן לבצע בישראל השקעות פרטיות לא מסובסדות אך רווחיות - כל אלה
באים במקום התמריץ החומרי גרידא. גם משקיעי "דגון" הרבים מחוץ-לארץ מושפעים מהחיובי
שבעבודתו ומתכונותיו של המפעל וזאת למרות התשואה הצנועה למדי שהם מפיקים מהשקעה זו.
המבנה התפעולי והארגוני של " דגון" התבסס על דוגמאות מחו"ל, אשר הוכיחו את עצמן על-פי
העיקרון שרק השיטות ה דישות ביותר טובות לישראל. מסיבה זו פיתחה והפעילה "דגון" שיטת
אחזקה מונעת, המאפשרת לה במשך כל שנות פעילותה, למעשה ללא הפסקה בעבודה, לבצע את
משימותיה נמל חיפה. גם קיום התייעצויות שוטפות עם חברות בחו"ל, הפועלות באותו תחום,
משרת מטרה זו.
אותם הכללים מדריכים את "דגון" גם בשטח יחסי העבודה ויחסי האנוש. מחד, שמים את הדגש
המירבי על משמעת עבודה קפדנית, כדי שהשיטות הטכניות והתפעוליות החדישות יביאו להישגים
תפעוליים מתאימים, ומאידך, יוצאת "דגון" מהנחה שאך ורק יחסי עבודה בריאים, המושתתים
על אמון הדדי, מאפשרים הישגים כאלה לטווח ארוך, ועל-כן זכאים הם לטיפוח מעולה ומתמיד.


מקורות:

סמואל, יצחק. (1996). ארגונים: מאפיינים, מבנים, תהליכים (מהדורה שניה), ישראל, אוניברסיטת חיפה וזמורה ביתן.
צורף, אורי ומנור, משה. (1995). פיתוח מנהלים ושינוי ארגוני, הירחון למשאבי אנוש ינואר 1995, עמ' 22-25.
Vardi, Y. Wiener, Y. (1996). Misbehavior in Organizations: A Motivational Framework. Organizational Science, vol. 7, no. 2, March-April 1996.
Marsick, V.J. Watkins, K.E. (1999). Facilitating learning organizations: making learning count. Aldershot England: Gower.

תגים:

היזון · תפוקות · חוזר · חסימות · מוטיבציה · שירות · תפוקה · תשומות · ארגון · רווח · עובדים · נמל · חיפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ממגורות דגון", סמינריון אודות "ממגורות דגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.