היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיסנילד כפילוסופיה פרסומית

עבודה מס' 061849

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם האוטופיה של דיסני היא למעשה דיסטופיה הלוכדת את המבקרים בתחושת הפנטזיה וגורמת להם לקנות את החוויה הביתה.

9,365 מילים ,32 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

לרבים מאתנו זיכרונות יפים וקסומים מילדותנו, ילדות אשר לוותה בסרטים ובדמויות של וולט דיסני. מי מאתנו לא יכול לספר את סיפור שלגיה ושבעת הגמדים או לשרטט את דמותו של מיקי מאוס האגדי? מה גם שטיול משפחתי לאחד מפארקי השעשועים של דיסני היה ועודנו חלום של רוב ילדי העולם.

העולם הקסום והחווייתי שמייצר דיסני, מושך מיליוני אנשים בשנה לפארקים שנמצאים ברחבי העולם, כמו גם המשיכה האלמותית לסרטים המצויירים והפנטסטיים של דיסני. תעשיית דיסני מגלגלת בשנה מאות מיליונים של דולרים. בכל שנה מבקרים בפארקים של דיסני כ-15 מליון מבקרים שמהווים %40 מסך רווחי התפעול של אימפריית דיסני. סיפור ההצלחה של חברת דיסני, הביא אותנו לנסות ולתהות מה עומד מאחורי תאגיד ענק שכזה
שהצליח למתג את עצמו בצורה כה חזקה ויציבה לאורך השנים.
מעניין יהיה לבדוק מהן האידיאולוגיות הנסתרות שעומדות מאחורי המכונה המשומנת וכן לבחון בעין ביקורתית את תהליכי העבודה באימפריה - אלה המניעים את אחת ממכונות הצריכה הגדולות והחזקות בעולם.
עבודה זו תציג חוקרים ומחקרים שונים אשר תהו אף הם , מה הופך את אותם הדברים שנמצאים בחזונו של וולט דיסני, לאלה שניתן לתרגם לכסף.
ננסה לבדוק האם האוטופיה של דיסני היא למעשה דיסטופיה. כלומר, האם אימפריית דיסני "מנצלת" את תחושת חוסר האונים של המבקרים ה"לכודים" בעולם הפנטזיה לצרכיה הפיננסיים ומושכת את הצרכן התמים לרכוש את החלק הקטן שלו מתוך הפנטזיה הגדולה שמוצגת בפארק.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אדורנו, ת., הורקהיימר, מ. (1986). "תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים" מתוך : אסכולת פרנקפורט.
בארט, טים, גרינס, כריסטופר. אגדה שסופה דמעות. מתוך מוסף שוק ההון, גלובס 26 ספטמבר 2002. - עמ' 8.
בודריאר, ז'אן. (1986). אמריקה . הוצאת בבל, ת"א.
הויזינגה, יוהאן. (1998). האדם המשחק, "על מקור התרבות במשחק". הוצאת מוסד ביאליק, ירושלים.
פוסטמן, ניל. (2000). בידור עד מוות - "השיח הציבורי בעידן עסקי השעשועים". ספרית פועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר.
קליין, נעמי. (2000). בלי לוגו. הוצאת בבל, ת"א.
Brody, Michael. "The Wonderful World of Disney: Its Psychological Appeal." American Imago 33.4 (1976): 350-60.
Deroos, Robert. "The Magic Worlds of Walt Disney." 1963. Smoodin 71-86.
Dorfman, Ariel, and Armand Mattelart. How to Read Donald Duck: Imperialist Ideology in the Disney Comic. Trans. David Kunzle. New York: International General, 1975
Gerbner, George, and Larry Gross. "Living With Television: TheViolence Profiles." Journal of Communication 26 (1976): 173-99.
Giroux, Henry A. "Animating Youth: The Disneyfication of Children's Culture." Socialist Review 24.3 (1994): 23-55.
Gitlin, T. (1982) "Prime Time Ideology", in: H. Newcomb (Ed), Television : The Critical View, Oxford University Press' pp. 426-454.
Gomery, Douglas. "Disney's Business History: A Reinterpretation." Smoodin 71-86.
Hakins, R. (1977). The dimensional structure of children's perceptions of TV reality. Communication Research, 4 (3): 299-320.
Hoffner, C. Cantor, J. (1985). Developmental differences in responses to television characters appearance and behavior. Developmental psychology 21 (6):1065-1074.
King, Margaret J. "Empires of Popular Culture: McDonald's and Disney." Journal of American Culture 1.2 (1978): 424-37.
Klugman, Karen. "Reality Revisited." The South Atlantic Quarterly 92.1 (1993): 07-25.
Kuenz, Jane. "It's a Small World After All: Disney and the Pleasures of Identification." The South Atlantic Quarterly 92.1 (1993): 63-88.
Lull, James. Media, Communication, Culture: A Global Approach. New York: Columbia University Press, 1995.
Mills, Stephen. "Disney and the Production of Synthetic Worlds." American Studies International 28.2 (1990): 66-79.
Moore, Alexander. "Walt Disney World: Bounded Ritual Space and the Playful Pilgimage Center." Anthropological Quarterly 53.4 (1980): 207-18.
Schiller, Herbert I. Culture, Inc.: The Corporate Takeover of Public Expression. New York: Oxford University Press, 1989.
Schultz, John. "The Fabulous Presumption of Disney World: Magic Kingdom in the Wilderness." Georgia Review 42.2 (1988): 275-312.
Sklar, Robert. Movie-Made America: A Cultural History of the Movies. New York: Random House, 1975.
Smoodin, E., (1994), Introduction : How to Read Walt Disney. Disney Discourse Production the Magic Kingdom, (pp. 1-20). London: Routledge.
Van Evra, J. (1990). Television and child development Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbeum.
Warren, Stacy. "Disneyfication of the Metropolis: Popular Resistance in Seattle." Journal of Urban Affairs 16.2 (1994): 89-107.
Watts, Steven. "Walt Disney: Art and Politics in the American Century." The Journal of American History 82 (1995): 84-110.
Zukin, Sharon. Landscapes of Power: From Detroit to Disney World. Berkeley: University of California Press, 1991.

תגים:

תרבות הצריכה · וולט דיסני · מיקי מאוס · שטיפת מוח · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיסנילד כפילוסופיה פרסומית", סמינריון אודות "דיסנילד כפילוסופיה פרסומית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.