היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוק המיצים בישראל

עבודה מס' 061760

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התנהגות הצרכן בנקודת המכירה תוך התמקדות בשוק המיצים.

17,342 מילים ,26 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מנהלים

1. קידום המכירות
1.1 התפתחות הענף בישראל
1.2 נקודת המכירה
1.3 שיטות ואמצעים לקידום מכירות
1.4 פרסום מוצרים בנקודת המכירה
1.5 השיטות, הטכניקות והאביזרים בנקודת המכירה
1.6 מכונות אוטומטיות לממכר שתייה

2. תמריצי מכירה לצרכן
2.1 מבצעי הנחות
2.2 דוגמיות
2.3 תלושי הנחה
2.4 מתנה
2.5 פרסים

3. התנהגות הצרכנים
3.1 היכן קונים מזון
3.2 תהליך הקנייה
3.3 תיאוריית גירוי-תגובה
3.4 דפוסי קנייה טיפוסיים
3.5 מעורבות הצרכן
3.6 נאמנות למותג
3.7 תהליך קבלת החלטות

4. שוק המיצים בישראל
4.1 חברת טמפו
4.2 חברת יפאורה-תבורי
4.3 חברת גת

5. דו"ח המחקר
5.1 מטרת המחקר
5.2 בעיית המחקר
5.3 השערות המחקר
5.4 שיטת המחקר
5.5 שיטת איסוף הנתונים ודגימתם
5.6 ממצאי המחקר
5.7 ניתוח כל שאלת מחקר בנפרד
5.8 ניתוח קשרים בין משתנים

6. סיכום, מסקנות והמלצות
6.1 המלצות

7. רשימת מקורות

7. נספח
7.1 שאלון המחקר

מנהלים
פרויקט זה בוחן את התנהגות הצרכן בנקודת המכירה תוך התמקדות בשוק המיצים. נבדקו
השפעתם ויעילותם השוטפת של אמצעי קידום מכירות שונים, כפי שמופיעים ברשתות השיווק
השונות בארץ, אל מול קידום מכירות אקטיבי, תחום בזמן, בנקודת המכירה עצמה, במטרה לאפיין
גורמים המשפיעים על הצרכן בתהליך קבלת ההחלטות, בעת הקנייה עצמה. כמו כן נבדקו אבני
הדרך המובילות לאופן קידום המכירות המתאים לשוק המיצים בישראל.
בעיית המחקר שהובחנה נגעה מצד אחד בהעדפת הצרכן המתערערת בבחירת מותג זה או אחר,
ומאידך בבעיית קידום המכירות הקונבנציונלי, בו - ההוצאות רבות ושיעור פדיון הקופונים נמוך,
וכל מבצע נוסף של קידום מכירות שיגרתי רק גורם הפסד כספי לחברה, כיוון שהוא מושך אליו
לקוחות האוהבים להחליף מותגים ולחפש מציאות.
העובדה שחלקה של נקודת המכירה במאמץ השיווקי, הופך דומיננטי יותר ויותר, עולה השאלה -
האם קיימת אפשרות השפעה באופן שונה מקידום המכירות הקלאסי הנהוג כיום ברשתות השיווק,
על התנהגות הצרכן ובחירתו בין מותגים?

הפרויקט מציג את השיטות והאמצעים לקידום מכירות, דוגמת דוכנים; שלטי תצוגה; עגלות
קנייה; תווי פרסום; דגלים ודגלונים, ובנוסף את תמריצי המכירה לצרכן דוגמת קופונים; דוגמיות;
מבצעי הנחות וכדומה. התייחסות נוספת מוקדשת להתנהגות הצרכן ולשוק המיצים בארץ, תוך
בחינת שלוש החברות המובילות את השוק הישראלי - גת, טמפו, ויפאורה-תבורי, המותגים
המיוצרים על ידן והתחרותיות ביניהן. בהמשך מובא דו"ח מחקר השוק בו תהליך איסוף המידע
נערך באמצעות סקר כמותי, באמצעות שאלונים מובנים, בשתי נקודות מכירה שונות, באזור גוש-דן
והשרון המכוונות לפלחי שוק שונים. המקומות נבחרו בהתאם לפיזור ומגוון האוכלוסייה הפוקדת
רשתות אלו.

ההמלצות בעקבות הממצאים העיקריים מניתוח המגמות המובילות, כפי שהתקבלו במחקר זה,
דוגלות בבניית מותג חזק עבור 2 קהלי צרכנים ממוקדים: האחד פנייה אל גברים בעלי רמת
השכלה תיכונית ואקדמאית, נשואים, בטווח גילאים 30-49, בעלי רמת הכנסה קרובה לממוצע
ומעלה. קהל הצרכנים השני יהיה בני נוער בין הגילאים 14-18, וזאת על-מנת לבסס בתודעתם את
המשקה כמותג דומיננטי וחזק כ-"מלך המיצים" ברמה בינלאומית אשר ישלב טעם קולע וטבעיות
מתבקשת. הכיוון הוא להפוך את פלח בני הנוער שלעתיד יהפכו בעלי משפחות, לצרכנים מחויבים -
הרמה הגבוהה ביותר של נאמנות למותג, בה הזיקה בין הצרכן למותג מתבססת על תחושות של
גאווה של השתייכות לקבוצת המשתמשים במותג. שכן, מנקודת ראותו של קהל המטרה מותג חזק
חוסך זמן בקבלת החלטות; הוא מותג מהימן השומר על רמת איכות קבועה; הוא מותג המאפשר
עיבוד תפיסתי מהיר יותר; הוא בעל אישיות ואופי, נוסף לתכונות הפונקציונליות; ועוזר בהגדרת
אישיות הצרכן המשתמש במותג (יוצר סטטוס).
מיד לאחר-מכן יש לצאת עם מסע קידום מכירות יצירתי ושונה מן המתחרים, ורצוי אף שיהיה
אקטיבי מוגבל בזמן, בנקודת המכירה, כפי שמוצע בשאלון המחקר (בדמות קופון למימוש מיידי),
או בדמותו של קידום מכירות יצירתי אחר.

מקורות:

Aaker, D.A., Batra, R., and Myers, J.G. (1992) `Developing brand personality', advertising management, (Prentice-Hall International Editions).
Bagozzi, RP, Baumgartner, H. Y1, Y." State versus action orientation and theory of reasoned action: An application to coupon usage". Journal of Consumer Research, March1992.
Blattberg, Robert C. Scott A. Neslin, "Sales Promotion, Concepts, Methods, and Strategies," Prentice Hall, New Jersey, 1990.
Don E. Shultz and William A Robinson, Sales promotion Management, Crain Books, Chicago, 1982.
Gorn, G.I. "The effects of music in advertising on choice behavior: A classical conditioning approach". Journal of Marketing, 47 ,1982.
Louis J. Haugh, "Questioning the Spread of Coupons," Advertising Age, August 22, 1983.
Mark Landler, "What Happened to Advertising'?" Business Week, September, 1991.
Magid M. Abraham and Leonard M. Lodish, "Getting the Most Out of advertising and Promotion," Harvard Business Review, May-June 1990, 51.
Mary MCCabe English, "Like It or Not, coupons Are Here to Stay," Advertising Age, August 22, 1983.
Philip Kotler, "Kotler On Marketing", Simon Schuster, New York, 1999.
אביבה גבע, "התנהגות צרכנים-החלטות קניה", האוניברסיטה הפתוחה, 1994, תל-אביב.
אהרון מתקי, " The Importance Of Being Earnest", אותות, דצמבר, 1997.
"גלובס", מדור נתח שוק מרץ, 1998.
דון א. שולץ , אוניברסיטת אוונסטון, אילינוי, ארה"ב "אותות העולם הגדול", אוקטובר 1987
ד. בסטר, "גלובס", מדור נתח שוק, 14, אפריל 1998.
דן הרמן, "צרכנים חסרי מנוח, מותגים לטווח קצר", "סטטוס", גיליון 101 נובמבר 1999 .
הורניק י., ליברמן י., "ניהול הפרסום", האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1994.
"טמפו" ישראל - מחלקת שיווק , 1998.
יעקב בראל, מנכ"ל חברת ייעוץ 'אינטגרל', "פורום שיווק", אוגוסט, 1996
יורם דר, מנהל אגף הסחר של רשת קו אופ הריבוע הכחול, "פורום שיווק" מאי, 1997.
יפתח קצור וחני ליכטנשטיין, "שיווק בנקודת המכירה", "פורום שיווק", יולי 1996.
עמוס גולדשטיין, "תכנון פונקציונאלי של נקודת המכירה", "המפעל", מרץ, 1991.
פיליפ קוטלר , גארי ארמסטרונג, "עקרונות השיווק", המכון לפריון העבודה והייצור, מהדורה רביעית, 1993, תל-אביב.
קלאודיה קרביץ," אותות", "נקודת המכירה כהתרחשות" - EUROSHOP 96', מרץ 1996.
קרייטלר, ה. וקרייטלר," פסיכולוגיה של האומנויות" תרגום מרים רון-בכר. מרחביה, ספרים פועלים. 1980.
רם הרשטין, "ניהול המותג-פיתוח אסטרטגיות תדמית המותג", צ'ריקובר בע"מ, תל-אביב, 2000, פרק 3.

תגים:

בנקודת · דפוסי · התנהגות · מחקר · מיצים · מכירה · מכירות · נאמנות · פרסום · צרכנים · קידום · קניה · שוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק המיצים בישראל", סמינריון אודות "שוק המיצים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.